nima Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har lyst å gå ned i vekt, helst 10 - 15 kg, men er alt for glad i mat til noen streng diett. Derfor lurer jeg på om det er mulig å gå ned i vekt dersom jeg trener rundt 3-4 ganger i uken. Minst en time, blanding av kondisjon og styrke, ganske hard trening. Spise ganske sunt, men unne meg noe godt,ikke like sunt, innimellom (ca.1 gang i uken)
Annikken Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 JA! Det skal være mulig. Men du bør være forsiktig med junk, raske karbohydrater, brus, godteri og alkohol uansett. Du kan godt kose deg en dag, men ikke spis hele dagen... og ikke skipp treninger.
Chanel.No5 Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har lyst å gå ned i vekt, helst 10 - 15 kg, men er alt for glad i mat til noen streng diett. Derfor lurer jeg på om det er mulig å gå ned i vekt dersom jeg trener rundt 3-4 ganger i uken. Minst en time, blanding av kondisjon og styrke, ganske hard trening. Spise ganske sunt, men unne meg noe godt,ikke like sunt, innimellom (ca.1 gang i uken) For å si det mildt - PERFEKT PLAN. Gjennomfører du det du selv skriver vil du ha en sunn vektnedgang og en ny livsstil du kan leve med for resten av livet. Kjempebra at du legger det opp på denne måten. Den inneholder alt som skal til for å lykkes. Nå gjenstår det bare å sette i gang =)
Veronica88 Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 SKipp de verste kaloribombene daglig som Annikken foreslår, brus, boller, godteri, det hører til helga. Trening vil få deg ned i vekt (om du ikke går ned så får du sikkert muskler, så da vil du veie det samme, men størrelsen din går ned! Det er vel målet?), så bare kjør på der. Kalorier inn = kalorier som må forbrennes. Om du enten kutter ned på inntaket eller øker det som brukes, så vil du gå ned. Så kun trening KAN være mulig, men bare ikke spis dobbelt etter trening fordi du er mer sulten. Spis mer skikkelig mat som metter, kjøtt osv, fiber.. Jeg og er matvrak. Jeg unner meg det jeg vil, i passe/små mengder, og tenker på alle måltider. Er du veldig tørst slik jeg var idag, og ingenting annet enn sjokomelk fristet, vel, jeg åt salat til lunsj og kylling og grønnsaker med litt ris til middag. Er den lille sjokomelken et stort problem da? Når 90% annet jeg stapper i meg på en normal dag er veldig sunt? Livsstilsendring er stikkordet, ikke diett her og nå. Det går saktere, men det fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg og er matvrak. Jeg unner meg det jeg vil, i passe/små mengder, og tenker på alle måltider. Er du veldig tørst slik jeg var idag, og ingenting annet enn sjokomelk fristet, vel, jeg åt salat til lunsj og kylling og grønnsaker med litt ris til middag. Er den lille sjokomelken et stort problem da? Når 90% annet jeg stapper i meg på en normal dag er veldig sunt? Du har skjønt det!
Chanel.No5 Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Jeg og er matvrak. Jeg unner meg det jeg vil, i passe/små mengder, og tenker på alle måltider. Er du veldig tørst slik jeg var idag, og ingenting annet enn sjokomelk fristet, vel, jeg åt salat til lunsj og kylling og grønnsaker med litt ris til middag. Er den lille sjokomelken et stort problem da? Når 90% annet jeg stapper i meg på en normal dag er veldig sunt? Livsstilsendring er stikkordet, ikke diett her og nå. Det går saktere, men det fungerer. Bra skrevet =)
nima Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2009 Takk for svar! Ja, er sånn jeg tenker det. Er jo snakk om å endre livsstil, men må være noe jeg klarer å leve med. Når det gjelder vekten spiller det egentlig ingen rolle hvor mye jeg veier så lenge jeg er fornøyd med kroppen
Nelly Pelly Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Det er fullt mulig. Jeg gikk selv ned 15kg ved å forandre livsstilen min. Jeg er et matvrak og liker å kose meg, men jeg er heldig og foretrekker "sunne" middager. Men er en sucker etter smågodt og potetgull.. Det jeg gjorde var å trene 4-5dager i uken(styrke og kondis). Spiste normale middager, noen ganger salater m/kylling f.eks og noen ganger lasagne, taco ol. Prøvde å redusere inntaket av raske karbs. Det som gjør størst utslag på meg er å bytte ut brød med knekkebrød, men for all del, jeg koste meg med godt brød til middagen iblant. Jeg reduserte på godisinntaket, men jeg koste meg i helgene og noen ukedager også. Spiste egentlig akkurat det jeg hadde lyst på, men lysten på noe usunt minket betraktelig når jeg begynte å trene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå