Gå til innhold

Løven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løven er Dyrekretsens femte tegn. Disse menneskene er det umulig å ikke legge merke til, siden de elsker å være midtpunktet. Det å gjøre inntrykk er jobb nummer en for en løve. Når du tar løvens sjarm og karisma i betraktning, ser du at dette ikke er en vanskelig jobb for dem.

Løvens er forutbestemt for å være ambisiøs, og viljestyrken deres gjør at de oppnår ganske mye. Det faktum at løvene er kreative, gjør at deres streben er fylt av en humor og glede som ikke bare løven selv har glede av. Det er vanlig å se en løve på scenen i Hollywood, siden dette er mennesker som aldri viker en tomme for å unngå rampelyset.

Dessuten er de ekstremt talentfulle og har sans for dramatikk. Varme og entusiasme ser ut til å boble fra hver pore i løvens kropp, noe som gjør at disse mennesker er en fornøyelse å være i nærheten av. De elsker å gjøre alle til lags!

Som løven, har løvene en tendens til å være sterke og sofistikerte, og det er denne utstrålingen av makt som gjør at de får ting gjort. Det er en fordel å ha en løve med på laget, siden løven alltid ivrer etter å få prosjektet sitt ferdigstillet. Det er også en fordel å ha løven med i ledersjiktet, fordi løver er fødte ledere. Det kan hende de vil bruse litt med fjærene tid om annen og noen løver passer best til å være eneherskere.

Dette er et utslag av den stødigheten som er typisk for løver, de er absolutt i stand til å få ting slik de vil ha dem. Det vil si at de er godt organiserte, idealistiske og har en egen evne til å inspirere andre til innsats.

Løven er styrt av solen, midtpunktet i universet vårt og energikilden til alt levende. På samme måten oppfatter løven seg som uunnværlige og sentrum i universet, og de som har planer om å fortelle dem noe annet bør passe seg. Løver er utagerende, de kan ta vare på seg selv og de tørster etter livets utfordringer. Hvorfor skulle ikke verden kretse rundt dem? Det finnes garantert dårligere rollemodeller enn en løve.

Løvens entusiasme er grenseløs, og i kjølvannet av den følger en åndelig generøsitet og en overbevisning om å lykkes i det en har satt i gang. En holdning som kan oppfattes som overmodig eller til og med sjefete, men en ekte løve vil fnyse av innvendingene og gå videre mot målet. Uansett hvor og hvordan en løve kom inn i livet ditt, kan du regne med hans støtte og æresfølelse for resten av livet. Han er også bestemt, stolt og fantastisk romantisk.

Elementet som er knyttet til løven er ild. Alt ved løvens personlighet er hett, hett, hett. Mennesker født under dette tegn er fryktløse og sterke, det er derfor løven kaster seg inn i det med hode først, og plukker opp bitene fra det han har ødelagt etterpå.

Heldigvis har løven selvironi nok til å kunne le av seg selv når alle andre gapskratter av tabber han har gjort. Det er løvens ubestridte mot som vinner hjertene til så mange. Trenger du noen til å lede prosessene, ring en løve. Jo større prosjektet er jo bedre synes løven det er, fordi han elsker store utfordringer (og publikummet som følger med store utfordringer…).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Livets Datter. Pussig hvor mye som stemmer, nesten litt skremmende. Får nok finne meg noen linker og lese mer om emnet. Takk igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Pussig hvor LITE av dette som passer på meg!

Joda, jeg ivrer etter å få prosjekter ferdige, og vil gjerne gjøre alle til lags, men... der omtrent stopper det....

Synes egentlig ikke det er så pussig jeg, for alle disse generelle beskrivelsene av løven som gis... vel, ingen kunne gjettet at jeg er løve... Jeg er meg. Og jeg skulle gjerne vært en typsik løve, men dertil mangler jeg årevis med tapt selvtillit, og tro på meg selv, og er altfor lite glad i at folk legger merke til min eksistens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert en dominerende ascendant, Fredagsbarn, eller noe annet ved horoskopet ditt som spiller inn...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Eller... jeg er meg som person, påvirket av de hendelser i livet mitt som har gjort meg til meg, uanhengig av hvilke planeter som sto hvor når jeg ble født.

Det tror nemlig jeg.

Joda, jeg leser horoskoper, som ren underholdning. De som vil må bare tro på det, jeg gjør ikke det. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som Brumm; Ja takk begge deler og tror på det jeg syns passer, samtidig som jeg tror på at vi formes av livet selv :wink:

Suz :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. for meg var jo dette hyggelig lesning en regnfull juliettermiddag :D !

*løper til printeren for å hente utskriften som skal i glass og ramme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde ikke denne karakteristikken av Løven passet på meg heller, hadde ingen selvtillitt, sjenert og var livredd for å stikke meg ut. Ettersom årene har gått har selvtillitten og troen på megselv gjort meg til et helt annet menneske. Nå bryr jeg meg overhode ikke hva folk mener om meg, jeg er megselv på godt og vondt. Dette har også ført til at folk ser ut til å trives i mitt selskap og jeg blir veldig ofte midtpunkt der jeg befinner meg.

Kjennetegnet på Løven passer ihvertfall helt perfekt på den personen jeg er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsbarn, Løven er ikke bare selvtillit og oppmerksomhetstrang.

Vi (jeg har også sola mi i Løven) blir som oftest fremstilt som hovne, arrogante og over-frempå i "ukeblad-horoskop".

Ikke så rart en person med mye annen innflytelse (fra andre planeter), føler seg fremmedgjort på denne måten.

Vel, det er jo faktisk her astrologien kommer inn i bildet.

Her ser vi hvorfor vi ikke oppfører oss som den typiske Løve - kanskje har du en dominerende Måne, eller betydelig med planeter i Fiskene. Eventuelt generelt mye fiske-innflytelse.

Da blir på en måte Løven "jekket ned", eller blir, om ikke annet, mer skjult.

Man kan fremstille dette slik:

Jeg ER Løve, med sjelen til ....... (månetegnet). Osv.

Dette tar lang tid å forstå ordentlig (har selv ikke kommet dithen ennå), men et sted må man begynne.

Siden Månen er følelser, kanskje du føler deg mer som månetegnet ditt?

Selv har jeg både Sol og Måne i samme tegn, så har litt vanskelig for å forstå hvordan dette føles, men andre ser dette kanskje tydeligere i seg selv.

Løven er også et fast tegn, og tilhører ilden.

Fredagsbarn har kanskje mange andre elementer (f.eks. jord) som dominerer i hennes horoskop, og føler seg dermed mer som dette elementets kvaliteter.

For å ta eksemplet med fiskene igjen - har du veldig mye fisk i deg, føler du deg kanskje mer hjemme under "vann".

I tillegg så kan man ikke dra èn enkelt ting ut av et (særdeles) sammensatt horoskop, og fremsette dette som en sannhet.

Det blir gjort ofte, og derfor har også astrologien endel ufortjente motstandere.

Ja, soltegnet har mye å si, men en tolkning av absolutt hele horoskopet sammen må til, for å forstå et individ.

Akkurat som at det er motsetninger i livet ellers (slik vi ser det til vanlig), er det dermed motsetninger i horoskopet (som kan sees på som et bilde/en indikator).

Jeg mener ikke å undervurdere soltegnets rolle eller betydning - det er viktig, og det sier mye - det er dette vi er ment for å "utvikle oss inn i".

Men poenget mitt her er at man må se på hele sammenhengen, før man iallefall kritiserer astrologien for å ta feil.

Selv om ikke jeg forstår kybernetikk, betyr ikke det at faget er feil. :P

Dette ble litt off-topic...

Litt mer om Løven:

Løvene liker ofte luksus - litt ekstra.

Ofte viser dette seg i gull&glitter, men ikke nødvendigvis.

Poenget er å skjemmes bort litt. Litt ekstra, igjen.

Løver flest er også veldig opptatt av å få ros.

Eller - en liten rettelse - ikke nødvendigvis opptatt av, men avhengig av (gjerne ubevisst).

Å få bekreftelse på at man blir oppfattet positivt, er noe de aller fleste Løver er veldig glad i.

Mange Løver kan jobbe nesten utelukkende for prestige/status - eller altså for å få bekreftelsen etterpå.

Dersom en Løve heller mye mot de negative sidene ved tegnet, har h*n lett for å bli svært så lite selvkritisk, over-oppblåst, omtrent kun tanke for seg selv, og avskyelig arrogant.

Ofte har en Løve snev av dette, selv om det ikke er noe andres mennesker kjenner deg igjen på (heldigvis :briller: ).

Løver er normalt veldig generøse av person - og liker å være "snille".

Å gi ligger naturlig (skal vi kutte ut hoved-grunnene til hvorfor? :wink: ), og mange Løver (eller mennesker med mye Løve-innflytelse) ofrer mye av seg selv på andre.

Men nå må jeg ut i solen! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som også er litt gøy, er å merke hvor stolte Løver flest er av at de faktisk er Løve ... Og kom ikke her og bland inn andre innflytelser!

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Nå er jeg stum av nesegrus beundring av meg selv !

Dette var hyggelig å lese, dette er noen av de positive sidene med meg selv. Så det kommer av stjernetegnet at jeg finner glede i å gi og har behov for bekreftelse ? Hmmm.

Før leste jeg mye om Løven, men kan ikke huske at så mye stemte da som det gjør nå. Aldersbetinget, kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Joda, en del av dette passer på meg også.

Vel, jeg er ikke en som "tror på stjernene", men det kan være spennende å lese. Jeg prøvde meg med å putte inn fødselstidspunkt og sted en plass på nettet, og fikk liksom ut masse info.... men det var MAAAAAASSE, og på engelsk, med en del utrykk jeg ikke fikk 100% taket på, så jeg ga opp.

Men joda, det er spennende å lese. Så om noen som skjønner slike ting kan si noe om hvordan jeg, med alle mine småne og sol og acedanter og andre ting skal være, så kunne jo det vært morsomt.

Men jeg skal ikke dra denne tråden vekk fra tema, jeg er jo her for å passe på.

Løven, det er tema. Jeg er i alle fall løve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg bare skrive denne teksten som jeg fant da jeg surfet over et nettsted. Dette er (visstnok) Løven:

Du som er født i Løvens tegn er like praktfull som naturen midt på sommeren.

Livsglad og viljesterk lever du mer enn noen annen i nuet. Du har et fast grep om virkeligheten.

Det vil si - virkeligheten slik du ser det ( :-? ).

Du er herskeren som sprer din glans rundt deg, og blander det med din skjønnhet.

Du er en typisk leder. Men i motsetning til Væren, som styrer aggressivt og impulsivt, styrer du med fast hånd, vel vitende om

hva du gjør.

Du er en av de få som klarer å kontrollere din kraft og styrke for å oppnå dine mål.

Du strever fremover med sterk vilje.

Du er selvsikker og har mye sympati - med de som deler ditt syn.

For de som ikke tenker likt som deg, har du heller liten forståelse ( :-? ).

Du hører sjelden på andres råd, følger ikke strømmen, men er, kanskje mer enn noen annen, avhengig av andres kjærlighet.

Du må føle deg elsket.

Et annet typisk Løve-trekk, er evnen tilå klare seg gjennom vanskeligheter. Hverken nød, smerte eller annen ulykke kan

ødelegge din optimisme og kjærlighet til livet.

Du hever hodet gjennom vanskelighetene - du er stolt.

Løven krever respekt og gjerne beundring for seg selv. Får den det, er den svært så generøs ( :-? ).

Du er varm og vennlig, og trives med å være midtpunkt.

Bes trives du når rampelyset hviler på deg, og du kan lage litt drama, med deg selv som midtpunkt.

For deg er livet et teater, og du en aktør - som lett blir smigret av publikums applaus.

Du liker luksus, og omgir deg gjerne med dyre ting, gull og edle stener.

Løvekvinner bærer ofte pels. Ikke bare fordi det er pent - men også fordi Løven trenger varme.

Det er viktig for Løven å oppnå det den strever etter - hvis ikke dette skjer kan man kjapt råke

ut for Løvens stridslyst...

Men helst vil du fremstå som en glad og fornøyelig person.

Jeg orker ikke skrive mer av, men her er jo en del positive sider ...

Dette har vi ikke godt av!

Løven i meg suger det til seg, og avviser innvendinger bestemt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese siden jeg også er Løve, (de på jobben er helt sikkert enig... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
:ler: Jeg bare skrive denne teksten som jeg fant da jeg surfet over et nettsted. Dette er (visstnok) Løven:

Du som er født i Løvens tegn er like praktfull som naturen midt på sommeren.

Livsglad og viljesterk lever du mer enn noen annen i nuet. Du har et fast grep om virkeligheten.

Det vil si - virkeligheten slik du ser det ( :-? ).

:hoho::hoho: Stemmer

Du er en typisk leder. Men i motsetning til Væren, som styrer aggressivt og impulsivt, styrer du med fast hånd, vel vitende om

hva du gjør.

Du er en av de få som klarer å kontrollere din kraft og styrke for å oppnå dine mål.

:hoho::hoho: Stemmer

Du strever fremover med sterk vilje.

Tja kan kanskje være litt lat av og til :hoho:

Du er selvsikker og har mye sympati - med de som deler ditt syn.

For de som ikke tenker likt som deg, har du heller liten forståelse ( :-? ).

:-? nei ikke helt av og til kanskje :wink:

Du hører sjelden på andres råd, følger ikke strømmen, men er, kanskje mer enn noen annen, avhengig av andres kjærlighet.

Du må føle deg elsket.

8) stemmer

Et annet typisk Løve-trekk, er evnen tilå klare seg gjennom vanskeligheter. Hverken nød, smerte eller annen ulykke kan

ødelegge din optimisme og kjærlighet til livet.

Du hever hodet gjennom vanskelighetene - du er stolt.

:hoho::hoho: kunne ikke sagt det bedre selv

Løven krever respekt og gjerne beundring for seg selv. Får den det, er den svært så generøs ( :-? ).

:hoho: sant nok

Du er varm og vennlig, og trives med å være midtpunkt.

Bes trives du når rampelyset hviler på deg, og du kan lage litt drama, med deg selv som midtpunkt.

For deg er livet et teater, og du en aktør - som lett blir smigret av publikums applaus.

Noen ganger ikke alltid

Du liker luksus, og omgir deg gjerne med dyre ting, gull og edle stener.

Løvekvinner bærer ofte pels. Ikke bare fordi det er pent - men også fordi Løven trenger varme.

Stemmer med varmen, men ikke med gull og glitter, liker ikke slikt jeg, men en pels er ikke å forakte for den holder en varm :hoho:

Det er viktig for Løven å oppnå det den strever etter - hvis ikke dette skjer kan man kjapt råke

ut for Løvens stridslyst...

:hoho::hoho: stemmer når en først går inn for noe

Men helst vil du fremstå som en glad og fornøyelig person.

:wink:

Dette har vi ikke godt av!

Løven i meg suger det til seg, og avviser innvendinger bestemt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg er en løve og jeg syns noe av løven stemmer på meg, men ikke alt. Men jeg syns fødselshoroskopet mitt stemmer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...