Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man gi Litago yogurt til en krabat på 8 måneder?

Mamma og svigermor sier JA selvfølgelig, slutt å vær så hysterisk.

Andre småbarnsmødre sier NEI, ikke melkeprodukter til en så liten unge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeprodukter eller ikke, litago er vel kjent for å være full av sukker. Når jeg hadde smått sist kunne man gi yoghurt fra 8 mnd, men det er vel anbefalt å vente lengre nå tror jeg.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

barn under 1 år skal vel ikke ha kumelkprodukter?

Ellers så er vel litago den yoghurten med mest sukker.

Skrevet

fra og med 10 mnd kan barn få syrnede melkeprodukter slik som youghurt og biola. Så vent to mnd til :)

Skrevet

Fra 10 mnd ja :)

Men ville ikke brukt Litago, den er vel full av sukker. Som de fleste "barneyoughurter" :sukk:

Skrevet

Trodde ikke litagoyoghurt hadde noe mer sukker enn andre vanlige tine-yoghurter - den er bare søtere fordi den er laktoseredusert (og alle som har smakt laktoseredusert melk vet hvor mye det har å si for søtheta... ;) ).

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Trodde ikke litagoyoghurt hadde noe mer sukker enn andre vanlige tine-yoghurter - den er bare søtere fordi den er laktoseredusert (og alle som har smakt laktoseredusert melk vet hvor mye det har å si for søtheta... ;) ).

Jo, dte var gjort en test på det for en stund siden husker jeg. Og det var overskende mye sukker som ble brukt.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt kumelkprodukter til barn under 1 år. Det anbefales fra offentlige myndigheter at man venter med å introdusere kumelkprodukter så lenge som mulig, bl a fordi nyere forskning viser at det kan virke forebyggende på f eks diabetes.

Jeg har aldri git småen litagoprodukter, de er som flere andre har påpekt, proppfulle av sukker. Hva er galt med vanlig yoghurt? Vår knert får sjelden yoghurt, han får heller ren frukt skåret i biter. Yoghurt er full av sukker, og ikke spesielt sunt, verken for voksne eller barn. Gi han frukmos til hans aldersgruppe du:)

Skrevet

Men feks naturell youghurt inneholder ikke sukker, så det går jo an å bruke naturell og blande med litt fruktmos feks.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt Litago til barna mine i det hele tatt, ønsker ikke at de skal bli sukkeravhengige... Jeg har hørt at det er like mye sukker i Litago som i Coca-Cola, ikke rart ungene liker det..!

Skrevet

Vanlig yoghurt inneholder frukt eller bærbiter som de minste ikke er så glad i, hadde de laget en helt fri for biter yoghurt som ikke inneholdt så mye sukker så hadde det vært fint.

Naturell yoghurt med fruktmos er ikke godt, fryktelig surt.

Det er ikke så lenge siden jeg så en test på barneyoghurter og der var det noen som ikke var så ille, men husker selvfølgelig ikke hvor det var eller hvem som vant.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg ville ikke gitt yoghurt til en baby på 8 måneder, fordi de ikke skal ha melkeprodukter så tidlig. Man kan gi dem litt youghurt fra dem er 10 måneder, men ikke mye.

Det er like mye sukker i vanlig youghurt fra Tine som i Litago, jeg har sjekket. Faktisk er det noe mer i den vanlige....

Skrevet
Jeg ville ikke gitt Litago til barna mine i det hele tatt, ønsker ikke at de skal bli sukkeravhengige... Jeg har hørt at det er like mye sukker i Litago som i Coca-Cola, ikke rart ungene liker det..!

Du skal ikke tro alt du hører på... ;)

Det er like mye sukker i vanlig youghurt fra Tine som i Litago, jeg har sjekket. Faktisk er det noe mer i den vanlige....

Det var det jeg også trodde (var faktisk på KG jeg lærte det, for jeg levde også i den villfarelsen at litago var myyyye verre enn vanlig tine-yoghurt :ler: ). Har senere sjekket det opp med Tine, og de sier også at den inneholder like mye/litt mindre sukker enn de vanlige yoghurtene deres.

Men generelt er det jo en del sukker i yoghurt uansett, så sånn sett er det ikke så mye bedre, men litago er bare ikke noe verre enn andre vanlige yoghurter.

Skrevet

Det er jo mye bra næringsstoffer i youghurt også da . jeg gir K det med god samvittighet. Han får ikke hver dag, men av og til får han det som mellommåltid hvis det er lenge til middag. Begynte jo med naturell, men det vil han slett ikke ha ;)

Skrevet

Man må jo ikke være hysterisk. Barn har vel ikke vondt av sukker i små mengder?? Men alt med måte, tror jeg på!

Skrevet

Det finnes jo sukkerfri (og fettfri) youghurt da - sånn Yoplait eller hvordan det nå staves. Vet ikke hvor sunn den er ellers da? :vetikke: Og om det er så bra at den er fettfri. Men ungen her har smakt den en gang. Valgte den fordi den var sukkerfri...

Her liker ungen at det er biter i yoghurten...

Skrevet

Sukkerfrie yoghurter har vel kunstige søtningsstoffer i stedet. Sukker eller kunstige søtningsmiddel...Pest eller kolera?

Gjest Elfrida
Skrevet

Vanlig fruktyoghurt fra Tine inneholder omtrent det samme som sjokoladepudding, dvs melk, sukker og smakstilsetting. Derfor forundrer det meg en del at yoghurt er regnet som et helt ok mellommåltid for små barn, men ikke sjokoladepudding.

Skrevet

NEI ville ikke gitt melkeprodukter til barn under 10 månder. Min lillegutt spiste litt frukt yougurt med bringebær smak da han var 11 månder. Vet ikke om det er sant at Litago inneholder like mye sukker som coca cola.. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...