Gjest Gjest_Bokormen_* Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Har dere noen filmtips til meg? Liker veldig godt filmer av "typen" som Billy Elliot og Dead Poets Society er. Med andre ord..litt alvorlige filmer med budskap? Så, tips?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Stand by me (med River Phoenix blant annet). Og så så jeg en nyere film som hadde mye felles med den - Mean Creek. Du kan også prøve deg på Klassen (fransk). Og Den søte ettertid (husker jeg ikke likte den noe særlig, men var ganske ung da jeg så den og det er godt mulig den er kjempebra). Nå har jeg vel bare nevnt filmer med unge i hovedrollen, men det var nærliggende utfra preferansene dine
crystal Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 "It wasn't me, I swear" - fransk-kanadisk film om en smågal guttunge. Utrolig søt, morsom og dyp. "Si at du elsker meg" - Svensk film, utrolig sterk! "Klassen" er også bra!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Apropos fransk-canadisk; C.R.A.Z.Y er bra Fin oppvekstfilm med både humor og alvor. (Jeg liker også godt Jesus fra Montreal og Barbarenes invasjon som også er fransk-canadiske) Andre filmer jeg liker som jeg av en eller annen grunn tenker kan passe, i beste fall: American Splendor (vet at noen ikke "gidder" å se den fordi de ikke har referanser til tegneserien, men det er en BRA og selvstendig film og BRA persongalleri) Happiness (sær, sær, men bra!) Ghost World .... Hvis du har flere preferanser du kan nevne kan jeg sikkert foreslå enda flere filmer
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 "It wasn't me, I swear" - fransk-kanadisk film om en smågal guttunge. Utrolig søt, morsom og dyp. Signerer. Så den på Tromsøs internasjonale filmfestival nå i høst, men tror ikke den kommer på kino i Norge ellers. Meget bra film.
Sheherasade Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Slumdog Millionnaire. En nydelig, herlig feelgood-film som også viser Indias forferdelige sosiale klasseskiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå