Villbringebær Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Har ny maskin med Vista. Lurer på om det er en ok måte å gjøre ting på slik at jeg kan spille gamle spill. Har en del som går på Windows 98 samt XP. Vet at det var en funksjon på xp for å spille gamle spill. skulle gjerne ha kjøpt drømmefall men gidder ikke dersom det ikke lar seg kjøre i Vista.
Veronica88 Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Så nytt som Drømmefall vil jeg tro at går. Win98, dårlig grafikk osv, vil sansynligvis krasje. I XP så hadde vel "kompabilitetsmodus", som da gjorde at noen flere win98spill gikk. Du skal finne den i Vista også, spørr meg ikke hvor, men den er der. Så noen XP-spill må ha det. Det du KAN gjøre er jo å laste ned Dreamfall først, og så bare se om maskinen klarer det, eller låne en cd av noen og legge det inn. For om det fungerer, så virker det jo som du vil kjøpe det uansett? Så da er det vel "lov" å piratekopiere litt først når man kjøper etterpå . Så ja, mye kan gå an, men noen må bare finne ut hvor hen. Så er det bare å prøve seg fram!
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Nå har jeg bare Caesar 3 på min vista pc, og den funker veldig fint selv uten compatibility (har engelsk versjon) mode. Vista har samme mulighet til å kjøre i compatibility mode som XP hadde, så regner i grunn med at det skal gå helt fint å spille alle gamle spill i vista.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Veronica88 greide å få svart før meg Du kan finne kompabilitetsmodus ved å høyreklikke på programsymbolet og velge egenskaper (heter det på norsk sant? properties), der skal det være en egen fane som heter nettopp dette og du kan velge selv hvilke versjon du vil kjøre helt ned til Windows 95.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Det virker som det er litt ymse erfaringer med Dreamfall og Vista: http://www.gamespot.com/pages/forums/show_...pic_id=25688905 http://forums.longestjourney.com/showthread.php?t=5139
Villbringebær Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2009 Takker for svar. Løsningen da er enten å laste ned en demo eller å låne selve spillet. Ev. å få den gamle pc'n oppe og gå som kjører XP. Det jeg virkelig vil ha kjøper jeg enten det er film, spill eller musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå