Gjest Elize Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har lyst å lage takkekortene ferdig før bryllupet og lurer på hvor mange jeg skal lage. Jeg har skrevet 36 invitasjoner og lurer på hvor mange utenom de inviterte gjestene man gir takkekort til?
mia83 Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har lyst å lage takkekortene ferdig før bryllupet og lurer på hvor mange jeg skal lage. Jeg har skrevet 36 invitasjoner og lurer på hvor mange utenom de inviterte gjestene man gir takkekort til? Vi ga takkekort til alle som vi fikk gaver fra (selvfølgelig) og også de som hjalp oss å servere, bartendere osv.. Det kan nok være lurt å lage noen ekstra iallefall.. Vi fikk gaver av en del naboer blant annet.. Kanskje du burde lage 50 stk?
Gjest Elize Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Vi ga takkekort til alle som vi fikk gaver fra (selvfølgelig) og også de som hjalp oss å servere, bartendere osv.. Det kan nok være lurt å lage noen ekstra iallefall.. Vi fikk gaver av en del naboer blant annet.. Kanskje du burde lage 50 stk? Høres vel egentlig greit ut å lage 50 stk. Men litt greit å høre hva andre mener.
mia83 Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Høres vel egentlig greit ut å lage 50 stk. Men litt greit å høre hva andre mener. Ja.. Kanskje 50 faktisk er litt lite..? Kommer an på om dere skal ha mange "hjelpere". Lage mellom 50 og 60 en plass kanskje..
helenen Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg tror 50 blir for lite. Men nå kjenner ikke jeg deres omgangskrets heller da. Men vi har fått høre at det er vanlig at veldig mange perifære bekjente gir noe (naboer, kolleger, fjern slekt osv). Vi skal ha 33 gjester, men hvis jeg skal tippe blir det sikkert det dobbelte med takkekort.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har lyst å lage takkekortene ferdig før bryllupet og lurer på hvor mange jeg skal lage. Jeg har skrevet 36 invitasjoner og lurer på hvor mange utenom de inviterte gjestene man gir takkekort til? hvor mange? TIL ALLE DU HAR NOE Å TAKKE FOR.......merkelig spørsmål
Gjest Elize Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Ja.. Kanskje 50 faktisk er litt lite..? Kommer an på om dere skal ha mange "hjelpere". Lage mellom 50 og 60 en plass kanskje.. Jeg tror 50 blir for lite. Men nå kjenner ikke jeg deres omgangskrets heller da. Men vi har fått høre at det er vanlig at veldig mange perifære bekjente gir noe (naboer, kolleger, fjern slekt osv). Vi skal ha 33 gjester, men hvis jeg skal tippe blir det sikkert det dobbelte med takkekort. Vi har ca. 80 gjester, men trenger bare å sende 36 takkekort til de. Da går jeg for 60 stk også får jeg heller lage noen flere senere, selv om jeg helst skulle sluppet å lage flere siden. Men vil heller ikke lage altfor mange.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan blir det 36 takkekort til 80 gjester? Vi har ca. 80 gjester, men trenger bare å sende 36 takkekort til de. Da går jeg for 60 stk også får jeg heller lage noen flere senere, selv om jeg helst skulle sluppet å lage flere siden. Men vil heller ikke lage altfor mange.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan blir det 36 takkekort til 80 gjester? Gir du takkekort til både mann og kone i et par, når de har gitt sammen? Alle par får ett takkekort. Altså 1 kort på 2 personer. Om det er en familie med barn som er invitert, så blir det 1 takkekort på hele familien, som da gjerne kan være 5 gjester i bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan blir det 36 takkekort til 80 gjester? Jeg tipper: flere i samme familie? hvis det er 2-4 i hver familie, går det vel greit med 36 takkekort?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Vi hadde hundre gjester - og antall takkekort blir nok to hundre. Vi fikk gaver og oppmerksomheter (blomster el l) fra naboene våre, naboene til foreldrene våre, vennene til foreldrene våre, fjerne slektninger. Svigermor fortalte at det var noen gaver fra tanter og onkler som lå hjemme hos dem en stund før bryllupet. Når det kom folk innom på besøk, ble de nysgjerrige på hva slags gaver det var, og så fikk de høre at vi skulle gifte oss, og så hadde de lyst til å være med å gratulere oss, og så skrev de seg inn på kortet som var med gavene, det syntes de var en morsom idé (!). Altså, satte sine navn på kortene også (regner med at de hørte med de som opprinnelig ga gavene også, om det var OK, da men...). Vi må jo sende takkekort til disse "tilfeldige" menneskene også, og det blir mye etterhvert. Det blir dyrt med så mange takkekort, for ikke å snakke om frimerkekostnadene. Vi tenker å sende en bunke til svigers, så får alle de "tilfeldige" gavegiverne få takkekortene sine neste gang de stikker innom der igjen. Men veldig hyggelig at så mange tenkte på oss på dagen vår, selvfølgelig. Man må huske på å spare litt av budsjettpengene til takkekortene og forsendelsen.
Gjest Elize Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Gir du takkekort til både mann og kone i et par, når de har gitt sammen? Alle par får ett takkekort. Altså 1 kort på 2 personer. Om det er en familie med barn som er invitert, så blir det 1 takkekort på hele familien, som da gjerne kan være 5 gjester i bryllupet. Jeg tipper: flere i samme familie? hvis det er 2-4 i hver familie, går det vel greit med 36 takkekort? Helt korrekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå