Gå til innhold

Norsk nettparfymeri


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Jeg bestilte varer i et norsk nettparfymeri og betalte med Visakort. Nettbutikken ser seriøs ut og jeg finner ingenting negativt registrert om den noen steder, kun fornøyde kunder. Fikk straks tilsendt ordrebekreftelse på e-post og alt så bra ut. Varene skulle normalt sett være framme innen 3-5 arbeidsdager avhengig av Postens leveringstider.

Det er nå over 16 dager siden jeg bestilte. Pakken skulle ifølge ordrebekreftelsen bli sendt ut to dager etter at bestillingen ble gjort. Beløpet ble trukket fra kontoen min først i forrige uke. Men varene har jeg altså ikke fått.. Sendt e-post til nettbutikkens kundeservice for fire dager siden og etterlyst varene, men har enda ikke fått svar.

Det jeg lurer på er: Hva skal jeg gjøre nå? Hvem kan jeg henvende meg til? Jeg vet jo ikke om det er Posten som har rotet bort pakken eller hva som har skjedd (har ikke pakkesporing). Siden jeg har forhåndsbetalt med Visa har jeg tapt pengene da? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest nettbutikk
Skrevet

Enhver nettbutikk skal ha en oversiktlig side med betingelser, og der vil det stå om forsendelse. Om de opplyser at de sender som A-post så går pakken som vanlig brev uten sporing. Da har ikke butikken noe ansvar om forsendelsen blir borte.

Driver nettbutikk selv, og der gir jeg mine kunder mulighet til å velge om de vil ha sendt som brev eller betale ekstra og få det som registrert, forsikret og sporbar pakke.

Jeg tar ikke ansvar for ting som kommer bort i posten så lenge kunder helt tydelig velger billigste forsendelse når de har 2 valg. Om de ikke vil betale det lille ekstra det koster med registrert pakke så sitter heller ikke jeg igjen med erstatningsansvar om varene skulle forsvinne på veien...

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet
Enhver nettbutikk skal ha en oversiktlig side med betingelser, og der vil det stå om forsendelse. Om de opplyser at de sender som A-post så går pakken som vanlig brev uten sporing. Da har ikke butikken noe ansvar om forsendelsen blir borte.

Driver nettbutikk selv, og der gir jeg mine kunder mulighet til å velge om de vil ha sendt som brev eller betale ekstra og få det som registrert, forsikret og sporbar pakke.

Jeg tar ikke ansvar for ting som kommer bort i posten så lenge kunder helt tydelig velger billigste forsendelse når de har 2 valg. Om de ikke vil betale det lille ekstra det koster med registrert pakke så sitter heller ikke jeg igjen med erstatningsansvar om varene skulle forsvinne på veien...

Det står oversiktlig og greit forklart om alle betingelser på nettsiden.Men det står ingenting om de sender som A-post. Det går ikke an å velge mellom ulike leveringsalternativ. Står bare at pakkene så langt det er mulig pakkes slik at de kan leveres direkte i postkassen, og dersom det ikke er mulig får man hente pakken på nærmeste postkontor.

Skrevet
Det står oversiktlig og greit forklart om alle betingelser på nettsiden.Men det står ingenting om de sender som A-post. Det går ikke an å velge mellom ulike leveringsalternativ. Står bare at pakkene så langt det er mulig pakkes slik at de kan leveres direkte i postkassen, og dersom det ikke er mulig får man hente pakken på nærmeste postkontor.

har du link til nettsiden?

Skrevet
Enhver nettbutikk skal ha en oversiktlig side med betingelser, og der vil det stå om forsendelse. Om de opplyser at de sender som A-post så går pakken som vanlig brev uten sporing. Da har ikke butikken noe ansvar om forsendelsen blir borte.

Driver nettbutikk selv, og der gir jeg mine kunder mulighet til å velge om de vil ha sendt som brev eller betale ekstra og få det som registrert, forsikret og sporbar pakke.

Jeg tar ikke ansvar for ting som kommer bort i posten så lenge kunder helt tydelig velger billigste forsendelse når de har 2 valg. Om de ikke vil betale det lille ekstra det koster med registrert pakke så sitter heller ikke jeg igjen med erstatningsansvar om varene skulle forsvinne på veien...

Du har en veldig enkel ansvarsfølelse overfor kunder. Du skriver som en liten seriøs selger.

Seriøse har to valg. Du betaler med kort på nett, eller du får det i oppkrav. Selvfølgelig kan ting forsvinne i posten,men har aldri opplevd at firma har sagt: deter ikke vårt ansvar. De har sendt nye varer.

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet (endret)
Hvorfor ringer du ikke bare dit?

Jeg sendte mail i første omgang,fordi det stod slik som dette på nettsiden:

Kundeservice

Har du spørsmål eller andre henvendelser, kan du ta kontakt med RedBeauty.no sin kundeservice. Send inn din henvendelse til denne mailadressen: kundeserviceatredbeauty.no

Endret av Trampe
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kan godt hende at Posten har skylden.

Jeg bestiller mye fra ulike nettbutikker, og selv om de lover kort leveringstid kan det likevel gå laaaaaang tid før pakken kommer fordi Posten somler med leveringen,det skjer stadig vekk.

Gå til nærmeste postkontor og etterlys pakken. er pakken forsinket dukker den nok opp til slutt. Dersom Posten har rotet den bort er de erstatningspliktige.

Gjest nettbutikk
Skrevet
Du har en veldig enkel ansvarsfølelse overfor kunder. Du skriver som en liten seriøs selger.

Seriøse har to valg. Du betaler med kort på nett, eller du får det i oppkrav. Selvfølgelig kan ting forsvinne i posten,men har aldri opplevd at firma har sagt: deter ikke vårt ansvar. De har sendt nye varer.

Det er veldig vanlig at nettbutikker opererer med forhåndsbetaling enten via kort eller til bankkonto. Om kunden kan velge mellom 2 forsendelsesmåter så er det kundens ansvar om pakken skulle komme bort i en ufordikret og usporbar forsendelse. Så lenge du som forbruker vet om alternativene så er det ikke riktig at nettstedet skal stå ansvarlig om du ønsker å spare 20 kroner og pakken kommer bort... Det handler ikke om å være useriøs men om *ditt* valg når du handler.

Må si at det er svært sjelden at posten roter bort noe, og det aller meste dukker opp igjen. Etter mange år er det vel 2-3 pakker som har blitt borte, og ja, jeg har erstattet det fordi det skjer så ofte. Om det hadde vært noe som skjedde ofte hadde jeg hatt kun forsikret/sporbar forsendelse som alternativ.

Gjest nettbutikk
Skrevet
Etter mange år er det vel 2-3 pakker som har blitt borte, og ja, jeg har erstattet det fordi det skjer så ofte.

Det skjer *ikke* så ofte skulle det stå...

Skrevet (endret)
Jeg sendte mail i første omgang,fordi det stod slik som dette på nettsiden:

Kundeservice

Har du spørsmål eller andre henvendelser, kan du ta kontakt med RedBeauty.no sin kundeservice. Send inn din henvendelse til denne mailadressen: kundeserviceatredbeauty.no

Ja, men når man ikke får svar på mail, så kan det være lurt i å ringe.

Endret av Trampe
Skrevet

Prisene der er like høye som i norske parfymerier.

Jeg bestilte YSL "In love again" fra dette nettstedet for et år siden , og synes den dag i dag at den ikke virker ekte.

Om de driver med utvanning/blanding/har falske parfymer så kan dette nettfirmaet bli straffet!

Skrevet
Prisene der er like høye som i norske parfymerier.

Jeg bestilte YSL "In love again" fra dette nettstedet for et år siden , og synes den dag i dag at den ikke virker ekte.

Om de driver med utvanning/blanding/har falske parfymer så kan dette nettfirmaet bli straffet!

Prøvde du å ta det opp med dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...