Gå til innhold

JobbNorge.no / eletroniske søkeskjemaer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tilda_*
Skrevet

Er det noen som har erfaring med JobbNorge.no og kan fortelle meg hvor i alle dagerj eg skal få fylt inn f.eks. datakunnskaper, yrkesambisjoner og sånt?

I søknadsteksten står det at det "anmodes om at søknad sendes elektronisk...osv," men jeg finner JobbNorge.no litt mangelfull på enkelte punkter. Kan man legge ved CV som eget dokument når man har fylt ut CV'en som skal ligge elektronisk for å få med de manglende punktene eller blir det smør på flesk?

Og en annen ting: Ser litt forskjellig bruk av referanser. Noen skriver de i søknad, andre i CV.. Hva er mest korrekt?

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Elin_*
Skrevet
Er det noen som har erfaring med JobbNorge.no og kan fortelle meg hvor i alle dagerj eg skal få fylt inn f.eks. datakunnskaper, yrkesambisjoner og sånt?

I søknadsteksten står det at det "anmodes om at søknad sendes elektronisk...osv," men jeg finner JobbNorge.no litt mangelfull på enkelte punkter. Kan man legge ved CV som eget dokument når man har fylt ut CV'en som skal ligge elektronisk for å få med de manglende punktene eller blir det smør på flesk?

Og en annen ting: Ser litt forskjellig bruk av referanser. Noen skriver de i søknad, andre i CV.. Hva er mest korrekt?

Datakunnskaper kan jo være så mangt..Mener du for å vise til hvilke datakurs du har tatt? Jeg tenker umiddelbart på datakortet via Næringsakademiet. Men vet ikke om det er dette du tenker på? Dette ville jeg isåfall ha ført under Kurs. hvis det er datakunnskaper du har ervervet deg via jobber du har hatt eller privat, ville jeg syns det var naturlig å nevne det i søknadbrevet om du syns det var viktig å få frem i søknader til spesielle jobber.

Yrkesambisjoner tenker jeg er noe du bør skrive i et søknadsbrev. Hva du ønsker å jobbe med i fremtiden har aldri vært aktuelt å føre i en CV. Her skal det jo fremkomme hva du har gjort i fortiden.

Å legge med CV som vedlegg i en elektronisk søknad hvor CV blir registrert og lagret på nett, ville jeg syns var "smør på flesk" som du sier ;o) Så fremst ikke arbeidsgiver ber om å få det da...Heller ikke scannede kopier av vitnemål og attester er nødvendige å legge ved. Jeg pleier å skrive i mitt søknadsbrev "ser frem til å møte til intervju, og vil da ha med kopi av mine vitnemål og attester dersom det er ønskelig".

Referanser oppgis iallefall elektronisk hos Jobbnorge. Mens før skrev man det jo i søknadsbrevet. Jeg ville ikke nevnt det i et søknadsbrev hos Jobbnorge, siden du allerede registrerer det i den elektroniske CV`en.

Dette var mine tanker rundt en søknadsprosess via Jobbnorge som jeg også har brukt endel for å søke jobber. Lykke til med din jobbsøknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...