Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mange vil kanskje rynke på nesa nå, men... Jeg traff en mann for en stund siden, mens han var forlovet med en annen. Vi innledet et forhold og for ca 2 uker siden gjorde de det slutt, men det er ikke offisielt ennå, derfor har han ikke tatt av forlovelsesringen.

Det som plager meg er at han ikke tar av forlovelsesringen mens han er sammen med meg.. jeg har hintet noen ganger, men virker ikke som han bryr seg om det i det heletatt.. han vet nok ikke hvor mye det plager meg, men burde ikke han også syntes at det blir litt feil?

Endret av vanessa82
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mange vil kanskje rynke på nesa nå, men... Jeg traff en mann rett før jul, mens han bodde og var forlovet med en annen. Vi innledet et forhold, han løy, gikk bak ryggen hennes og skjulte spor. For ca 2 uker siden gjorde de det slutt og han har flyttet ut, men det er ikke offisielt ennå, derfor har han ikke tatt av forlovelsesringen (av hensyn til henne, hun trenger litt tid på å fordøye det)

Det som plager meg er at han ikke tar av forlovelsesringen mens han er sammen med meg.. jeg synes det er ubehagelig å kjenne den mens vi holder hverandre i henda og har sex.. jeg har hintet noen ganger, men virker ikke som han bryr seg om det i det heletatt.. han vet nok ikke hvor mye det plager meg, men burde ikke han også syntes at det blir litt feil?

Åja.. Så du synes det er leit og trist. Uffameien.. Skal du ha litt trøst?

Du skal få masse trøst og kos og hygge her dersom du ringer eksforloveden hans og forteller henne hva dere har drevet med :-) Før du har gjort det, slutt å syte!

Skrevet
Åja.. Så du synes det er leit og trist. Uffameien.. Skal du ha litt trøst?

Du skal få masse trøst og kos og hygge her dersom du ringer eksforloveden hans og forteller henne hva dere har drevet med :-) Før du har gjort det, slutt å syte!

Det er ikke henne det handler om her, men oss.. Synes jeg har funnet meg i ganske mye fra han, har akseptert det fordi jeg er så forelsket og vil så gjerne få det til å fungere. Kan ikke finne meg i alt heller vel? fordi det er en annen som har der verre...

Skrevet (endret)

Eg skjønnar ærlig talt ikkje at du vil ha ein mann som har vore utro mot forloveden sin over lang tid! Neste gang er det deg han er utro mot... Slike menn forandrar seg sjelden.

Endret av Mirabella76
Skrevet
Det er ikke henne det handler om her, men oss.. Synes jeg har funnet meg i ganske mye fra han, har akseptert det fordi jeg er så forelsket og vil så gjerne få det til å fungere. Kan ikke finne meg i alt heller vel? fordi det er en annen som har der verre...

Poenget er at du bidro til at de splittet opp. Ergo bør du finne deg i at hun har en sorgperiode og at han bidrar til at den er lettere for henne ved å bære ringen.

Så lenge du gav lang faen i at han hadde dame og pulte på fyren med største glede, så burde du jo greit kunne se gjennom fingrene at han fremdeles bærer ringen.

Tviler sterkt på at du får noe sympati her.

Skrevet

Så han har gjort det slutt med eksforloveden, pga deg? Da synes jeg det er litt rart at han ikke tar av den når dere er sammen bare dere to.. :forvirret:

Han burde synes det er litt rart han også, men kanskje han ikke klarer helt å gi slipp på henne?

Jeg syns synd på alle tre jeg, for det er jo bare sånt som skjer noen ganger.. Selvfølgelig var det dårlig gjort av han og ikke si byebye til eksforloveden før dere startet å bli er par.. Jeg syns ikke du har vært slem som har tatt fra henne han. Det er han som har valgt dette, ikke du :)

Skrevet (endret)

Ja, var pga meg.. han sover hos meg ganske ofte nå og han tar ikke av ringen da engang.. han spurte meg før det ble slutt om jeg følte på det.. da sa jeg at det gikk bra, (fordi det ikke var slutt) men nå er jo ting litt annerledes

Endret av vanessa82
Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Ganske tragisk.

Du får tydligvis ikke svaret du vil høre her inne , jeg er enig med alle. ( utenom 1?)

Synd på deg!

Skrevet

*gir en kortfattet leksjon i folkeskikk*

:regler:

Eier du ikke skammevett?

Er du så blottet for empati at du ikke fatter og begriper hvilken smerte du har påført eksen hans?

Hvordan ville du følt det om du var i hennes situasjon?

Kjæresten din virker ikke som klodens mest trofaste fyr, for å si det sånn, og det ville ikke forundre meg om du selv havner i hennes situasjon fortere enn du aner.

Skrevet

jeg er faktisk bare interessert i å høres andres meninger om dette, ikke ute etter trøst og støtte. vet jeg er i en posisjon hvor jeg ikke kan kreve så mye, men nå er det nå sånn. det har ikke vært lett og dette er absolutt ikke en ønskesituasjon for meg,, bare så det er sagt

Skrevet

Gjorde dem det slutt på grunn av deg eller vanessa?

Skrevet
jeg er faktisk bare interessert i å høres andres meninger om dette, ikke ute etter trøst og støtte. vet jeg er i en posisjon hvor jeg ikke kan kreve så mye, men nå er det nå sånn. det har ikke vært lett og dette er absolutt ikke en ønskesituasjon for meg,, bare så det er sagt

Hva mener du med at dette ikke er en ønskesituasjon for deg? Du var da hele tiden klar over at han faktisk var forlovet, og da må du regne med slikt.

Alternativt KUNNE du jo faktisk fått deg en kjæreste som ikke var notorisk utro, da hadde du unngått dette problemet.

Jeg synes din kjæreste har full rett til å bære forlovelsesringen - han gjør det for å lette overgangen for eksen, er du virkelig så hard at du ikke engang unner henne dette? I det minste viser det at han har et minimum av omtanke for andre i behold. Du har kanske litt å lære av ham når det gjelder akkurat dette?

Du sier du er interessert i å høre andres meninger om dette - vel, jeg håper ikke majoroitetens mening kommer som en overraskelse på deg.

Skrevet

Kan du ikke bare si til han at det plager det at han har den på når han er sammen med deg, og foreslå at han legger den i lommeboka mens dere er sammen? (Mannfolk skjønner ikke alltid hint, og i alle fall ikke i en sånn stressende situasjon som han er i nå.) Da kan har fremdeles holde den offisielle fasaden så lenge hun trenger det, og du slipper å se den. Problem solved.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Er han notorisk utro fordi om han traff en annen før han gjorde det slutt med forloveden? Han gjorde det i hvert fall slutt i motsetning til enkelte andre utro idioter. Og jeg tror ikke at det er sånn "at en gang utro alltid utro", noen er sånn men langt i fra alle.

Jeg ville ikke følt meg komfortabel med at han fortsatt hadde forlovelsesringen på, det ville fått meg til å tvile på om han i hele tatt har avsluttet forholdet med forloveden. Hvis han har avsluttet forholdet så er det jo ikke noe behov for å opprettholde en offisiell fasade som forlovet? Akkurat den skjønte jeg ikke?

Gjest Kråkaa
Skrevet
Mange vil kanskje rynke på nesa nå, men... Jeg traff en mann for en stund siden, mens han var forlovet med en annen. Vi innledet et forhold og for ca 2 uker siden gjorde de det slutt, men det er ikke offisielt ennå, derfor har han ikke tatt av forlovelsesringen.

Det som plager meg er at han ikke tar av forlovelsesringen mens han er sammen med meg.. jeg har hintet noen ganger, men virker ikke som han bryr seg om det i det heletatt.. han vet nok ikke hvor mye det plager meg, men burde ikke han også syntes at det blir litt feil?

Så deeeet plager deg midt opp i det hele? Åkaaaaayyyy..

Du får si det til han da. Han kan vel ikke gjøre skaden verre enn den er.

Skrevet

Uansett hva dere folk her mener, MANNEN valgte også å gjøre det slutt med forloveden pga vanessa her. Så det er jo ikke bare vanessa som er dum, er det vel? Han er da vel like forbannet dum? Man må da faktisk være et par for å være et par, og han er derfor en av dere to som er "skyldige" i dette her.

Når du er årsaken, jeg er enig i at han får gjøre som han vil når han er blant andre, men hos deg, alene, så burde han jo vise at "nå er det meg og deg, av med ringen som ikke betyr noe uansett".

Ting skjer, forhold går over. Lev med det folkens! Vet ikke hvem som mangler folkeskikk her jeg..

Gjest litt sympati
Skrevet

Ja, Vanessa. Slikt skjer.

Klart det hadde skjedd med enda større stil om dere ikke hadde innledet et forhold før han faktisk hadde gjort det slutt. Det er det vel ingen her som kan klage over.

Men jeg har gjort det selv, og kan ikke kaste glass i steinhus. Han var riktignok ikke forlovet, men vi havnet i halmen før han hadde gjort det slutt. Man slutter å tenke når man blir sååå forelsket.

Likevel, hvor mye du enn har vunnet, betyr det ikke at bruddet er lett for han. Han trenger sin tid til å sørge også, selv om det er hans valg!! Han har også forlatt et viktig kapittel i sitt liv, og det gjør vondt for han å se at hun lider.

At han beholder ringen på, gjør han fordi du sa det var greit tidligere. Min eks (for han stakk når forelskelsen hadde roet seg halvannet år senere, og jada, tror han var utro med meg også) hadde noen ting i leiligheten sin etter eksen. Jeg syntes virkelig ingenting om det og syntes det var skrekkelig. Til slutt sa jeg fra, og han hadde ikke tenkt over det engang. MANNFOLK!

Kjæresten din tenker sikkert ikke over det, så med mindre du synes det er verd å ta en konfrontasjon på det nå, er det beste at du lar stormen ri også kommer deres dager også i sin tid!!

Skrevet

Jepp, du har sagt at det er greit at han går med ringen. Du får gi ham den nye informasjonen.

Ellers kan det jo kanskje også være at han ikke har lyst til å ta den av fordi han har det litt vanskelig med dette selv.

Selv om han er forelsket nå har han gått fra kvinnen han ønsket å dele resten av livet sitt med.

Regn med at han har todelte følelser knyttet til det.

Personlig synes jeg du burde ta et digert gap over kjeften din og svelge den. Ufattelig usjarmerende side du viser av deg i denne tråden.

Skrevet

Jeg syns det er rart at han ikke har tatt av seg ringen i.o.m at han har gått fra henne. Hvis han går med ringen for å skåne henne så forstår jeg ikke hvordan det kan skåne henne i det hele tatt, utsetter bare det uunngåelige.

Skrevet

Helt enig med deg, stjernekyss.

For øvrig mener jeg at trådstarter ikke bør bli altfor overrasket om kjæresten om en stund får seg en ny dame på si. Det fins ingen garanti for at han ikke er utro igjen.

Jeg klarer ikke mobilisere den helt store medfølelsen med deg, trådstarter; jeg velger å tro at de fleste kvinner og menn har såpass moralsk gangsyn at de ikke havner i en sånn situasjon i utgangspunktet.

Det eneste offeret her er eksdama hans; både du og din nye kjæreste burde ærlig talt skamme dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...