Gjest jk Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 De som velger å ha to forlovere, må begge disse skrive under på forlovererklæring da? Eller er det slik at man må velge en som er forlover på papiret? Jeg kjenner en som skal ha to forlovere, men den hun tenker på kan ikke skrive under på at hun har kjent bruden så lenge som man må for å være forlover. (er det 5 år?) Derfor jeg lurer litt..
Gjest Elize Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Jeg skal ha to forlovere, men bare en kan skrive under på papiret, Jeg gjør det slik at begge skriver under også sender jeg begge inn, så får det bli den ene eller den andre.
Gjest antigartner Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg kjenner en som skal ha to forlovere, men den hun tenker på kan ikke skrive under på at hun har kjent bruden så lenge som man må for å være forlover. (er det 5 år?) Derfor jeg lurer litt.. Det finnes ingen regel om at man må ha kjent den en er forlover for et visst antall år. Kravene til forlover er at forloveren er myndig, og at vedkommende kjenner brudeparet "godt". Det settes ingen nedre tidsgrense i ekteskapsloven for når en kan anse å kjenne den en er forlover for godt nok. En må i alle fall kjenne brudeparet godt nok til å kunne besvare spørsmålene i forlovererklæringen riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå