Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært så misunnelig på de med sånne tykke solide fine lang negler. Mine negler er som håret, tynt og gebrekkelig. De er myke, bøyer seg, flises opp, knekker ved det minste. Derfor blir det sjelden neglelakk på mine negler.

Finnes det håp? vidunderkurer? produkter? jeg skjønner at de aldri kommer til å bli tykke og fine, men littegrann eleganse hadde vært hyggelig.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tina_*
Skrevet
Har alltid vært så misunnelig på de med sånne tykke solide fine lang negler. Mine negler er som håret, tynt og gebrekkelig. De er myke, bøyer seg, flises opp, knekker ved det minste. Derfor blir det sjelden neglelakk på mine negler.

Finnes det håp? vidunderkurer? produkter? jeg skjønner at de aldri kommer til å bli tykke og fine, men littegrann eleganse hadde vært hyggelig.....

Glem neglelakken. Har ihvertfall bare gjort ting verre for min del, har også helt håpløse negler. Det som har fungert for meg er følgende;

1. Ha alltid med negleklipper og neglefil. Hvis man får et hakk eller en negl knekker får man rettet det opp med en gang og skaden blir mindre.

2. Bruk neglefil og poleringsfil ofte, så blir det ikke så mye hakk og neglene blir blanke og pene. Aldri fil neglene spisse. Ha dem så rette som mulig, da blir de sterkere.

3. Rett etter jeg har dusjet, smører jeg dem inn med Dr. Hauska Neem nail oil. Da trekker det godt inn og neglene blir hardere med en gang.

4. Bruk en god håndkrem, jeg liker den fra Clarins, flere ganger om dagen.

5. Fet krem på hender og negler før man legger seg, f.eks Glysinello.

6. Ca en gang i uken tar jeg hendene i et vannbad med litt sitron, olivenolje og håndsåpe, ca 10. Skrubber hendene godt etterpå, særlig neglebånd. Tørker og smører inn med Neem Nail og god håndkrem.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd alt fra kosttilskudd til det meste som gjest over her beskriver, og neglforsterkerlakk og diverse vidundermidler.

Jeg har funnet en eneste ting som faktisk virker, og gir meg lange sterke negler, og det er denne lakken her:

Nailtiques protein formula 2.

(Endret linken slik at den peker til riktig produkt...)

Endret av Elfrida
Skrevet

hei

gå til en negle designer og få råd om negler de som har svake negler kan få fostrket neglene sine og det har hjulpet mange. jeg er også en negledesigner ta kontakt med meg om du ønsker det.

Skrevet

Spis mer vitaminer og mineraler. Kjør på med grønnsaker, too much is not enough... Viktig også med sunt fett (oliven, olivenolje, rapsolje, druekjerneolje, avokado, fet fisk), hell olje over maten eller ta den på skje.

Stell neglene dine minst en gang i uka og bruk vanter/votter når det er kaldt.

Skrevet

Jeg kjøpte en liten flaske med enn eller annen olje for neglene på H&M og den har faktisk funket på meg.

Depend neglolje heter den.

Skrevet

Det finnes blanke neglelakker som skal gjøre neglene dine sterkere. Du får nok kjøpt det på parfymerier og slike steder.

Min venninne hadde samme problem, hennes negler var tynne, bøylige og hun klarte aldri å få lange negler. Helt til hun kjøpte en slik neglelakk.

Du får også kjøpt en slik i fra OPI, du får dem billige på ebay. Da søker du på OPI nail envy :)

Da skal du ta et lag neglelakk på annen hver dag, etter en uke skal du fjerne all lakken og begynne på ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...