Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!!

Da har jeg endelig fått bestilt meg time hos frisøren.

Jeg skal få klippet bort mest mulig av den stygge fargen, som jeg prøver å få spart ut. Men har også satt av tid til en evt. minicolour.

Nå har det seg slik at jeg sparer ut til min egen farge, har spart i 9mnd, så det har begynt å bli mye av min egen farge. :haar: Jeg vil ikke tulle til dette nå, selv om det hadde vært digg å slippe og gå rundt med ettervekst. Men hvordan er det med minicolour? Noen som har noen erfaringer? Jeg har hørt at det aldri forsvinner helt fra håret, er dette sant? Eller er det slik at det forsvinner etter ca. 20 vask? Blir det en jevn farge?

Kjør på folkens, håper på mest mulig inputs fra dere før jeg sitter i frisørstolen i morgen. På forhånd takk!! :sjenert:

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye farve håret ditt tar. Men hvist jeg tar en minicolor så har jeg vasket den ut etter ca to månder. Det kan være en bra måte å få jevnet ut hårfarven på. Snakk med frisøren din du.

Skrevet

Frisøren min brukte minicolor når jeg gikk fra bleika blond til brunette for et par år siden. Min farge gikk ikke ut etter 20 vask hvertfall. Men jeg har ganske krøllete hår som er porøst og tørt så jeg har blitt forklart at det er derfor. Har du blankt silkemykt hår går den nok fortere ut. Fargen min ble litt lysere etter opphold i sola men gikk aldri helt vekk. Fargen var ikke jevn hos meg, men det var fordi håret va bleika i flere nyanser før jeg farga det. Lykke til:)

Skrevet

På ubehandlet hår sitter minicolor dårligere enn på et behandlet hår, så derfor bruker vi frisører gjerne den når blondiner vil bli mørkere for at det skal sitte lengre... Med en vanlig farge ville vi bare herpet håret enda mer og jo mer herpet det er jo mindre vil en ordentlig farge sitte.. :)

Hvis du farger håret med en minicolor som er ganske lik din egen farge i mørkhetsgrad vil den nok vaskes så godt som helt vekk og du slipper ettervekst, men jo mørkere fra din egen farge du går, jo større problemer tror jeg du får med å vaske den vekk...

men du kan jo velge en minicolor som er lik din egen farge da :Nikke: Håret blir utrolig mye blankere og den gir mer liv, selv om forandringen ikke er så stor på fargen :Nikke:

Håper du ble litt klokere :)

Skrevet

Takk, for 3 positive og fine svar. Føler jeg ble litt klokere nå!! :)

Min opprinnelige farge er jo mørkblond, og den fargen jeg sparer ut er nesten litt sånn gulrotfarge-aktig, så føler meg ikke alltid like fresh.

Til dinedama som er frisør, tror du det vil bli en rimelig jevn farge ut ifra de fargene jeg har fra før el? :)

Bare å komme med flere innspill også! :tommelsmil::biggrin:

Skrevet

Jeg vet jo ikke hvordan du har fra før og hvor mye du har tenkt å klippe deg, men hvis håret som er farget er lysere enn ditt eget hår tror jeg det skal bli ganske så jevnt og fint bare frisøren er nøye :Nikke: Men om det er mørkere vil det nok bli en farge forskjell ja...

Skrevet

Tusen takk, tror dette skal bli bra :)

Skrevet

Si ifra hvordan det gikk da :)

Skrevet

Det gikk kjempefint hos frisøren i går!!

Fikk en jevn og fin farge som var så lik min egen som mulig, men som du sa, litt mer glansfull :danse:

Så er veldig veldig fornøyd. Frisøren sa at jeg nok kom til å vaske det ganske fort ut, men at jeg bare kunne komme å få i mer av fargen, mens jeg venter på at det under vokser ut ;)

God helg! :goodbye:

Skrevet
Det gikk kjempefint hos frisøren i går!!

Fikk en jevn og fin farge som var så lik min egen som mulig, men som du sa, litt mer glansfull :danse:

Så er veldig veldig fornøyd. Frisøren sa at jeg nok kom til å vaske det ganske fort ut, men at jeg bare kunne komme å få i mer av fargen, mens jeg venter på at det under vokser ut ;)

God helg! :goodbye:

Gratulerer, Tintin! Så kult! :D

Tok du minicolour, sa du?

Jeg skal til frisøren i morgen formiddag og har samme ønsket ang farge på håret som du hår - gå fra blond til min naturlige, mørkere farege (lys brun). Jeg vet bare ikke om jeg skal ta minicolour eller striper...

Skrevet

Jepp, det ble minicolour, og er storfornøyd.

Jeg kunne ikke kommet nærmere min naturlige farge, og nå

slipper jeg at etterveksten er så synlig, i tillegg til at fargen vaskes ut etterhvert :)

Absolutt å anbefale. :)

Hvordan ble håret ditt, datajente? :smilorange: :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...