Gå til innhold

Jeg spiser en tallerken med oppkuttet frukt hver morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg holder på å slanke meg å pleier som regel å kutte opp 1 eple 1 avokado og 1 banan kutter det i sm å biter så det fyller en hel tallerken og det metter kjempe mye.. det pleier ikke å være så lenge til lunsj så derfor holder det at jeg spiser det pluss 2 kopper grønn te.. men min veninnde sier at jeg må kutte ut banan forde det gjør at en legger på seg kilo å at den innholder mye fett og sukker :snurt: er det sant? og at den fører til forstoppelse? ble litt bekymret :sukk:

er det noen som vet om det stemmer :sjenert:

Takk for hjelpen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EHH shit den skulle inn på kosthold å trening SORRY TRODDE JEG VAR DER :sukk: er det noen moderatorer som kan flytte den?

Gjest Wrangler
Skrevet

Avocado inneholder mye mer fett -men det er sunt fett som er bra for kroppen.

Banan inneholder også det, men minimalt... Den inneholder også kalsium som er sunt for deg.

Hvis dette er det eneste du spiser til frokost vil jeg si at spis dette du! De få grammene med fett vil bare bidra til at den er mer næringsrik.

Men er det godt??? Banan+avocado høres litt suspekt ut..

Avocado+tomat med bittelitt salt er derimot super! Spiser det til kvelds noen ganger.

Skrevet

bananer inneholder ikke fett, men masse karbohydrater. avokado inneholder en del fett, menn dette er sundt. er dette det eneste du spiser til frokost så går det fint, har hørt at det er lurt å kunn spise frukt til frokost slik du gjør:)

Skrevet
Avocado inneholder mye mer fett -men det er sunt fett som er bra for kroppen.

Banan inneholder også det, men minimalt... Den inneholder også kalsium som er sunt for deg.

Du mener vel kalium?

Skrevet

Hei takk for svar:)

Ja det er det eneste jeg spiser til frokost å det metter kjempe masse å du for en sjikkelig god start masse energi føler jeg :)

I går hadde jeg avokado til forde **** sa jeg burde heller spise det til istedet for guava jeg spiser som regele banan guava og eple ... å det smaker kjempe godt men avokado smakte helt jævlig :nei: skal aldri ha det i gjenn.. grunnen til at jeg prøvde avokado var forde hun mente guava var sjikkelig fetende ... kan rett å slett ikke fårstå at det skal være det.. 200 grm innholder kun 76 kalorier :sjenert:

hvor mange karbs er det snakk om egentelig la oss si i ca 150 gr?

Skrevet

Verken banan eller guava er fetende! Be hun venninna di holde munn, dette har hun ikke peiling på!!!! Spis frukten din med god samvittighet du!

Skrevet
Verken banan eller guava er fetende! Be hun venninna di holde munn, dette har hun ikke peiling på!!!! Spis frukten din med god samvittighet du!

:fnise: Takk det skal jeg

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis du har begynt å legge på deg etter at du startet med frukt til frokost kan det jo hende at du spiser for mye i løpet av dagen sammenlagt. Men ellers ville jeg spist frukten med den aller beste samvittighet.

Skrevet
Hvis du har begynt å legge på deg etter at du startet med frukt til frokost kan det jo hende at du spiser for mye i løpet av dagen sammenlagt. Men ellers ville jeg spist frukten med den aller beste samvittighet.

Hei jeg har ikke lagt på meg nei begynte med dette for ikke så lenge siden.. kansje en uke siden .. ble bare litt bekymret da hun sa det , hun er jo faktisk godt trent osv.. så kansje derfor jeg trodde litt på det.. men jeg syntes det bare har hjulpet meg med fordøyelsen og som regel når jeg allerede får "tømt" meg så tidlig så får jeg en bedre start på dagen også:)

Skrevet
Avocado+tomat med bittelitt salt er derimot super! Spiser det til kvelds noen ganger.

Mmm, Ambriel prøve ikveld :sikle:

Skrevet

Enig med deg her !!

Skrevet

frukt kan du faktisk spise ganske mye av (i hvertfall hvis du bytter ut det med brødvarer) - har regna en del på det.

Men frukt inneholder mye karbohydrater, så kanskje forsøk å spise dette til frokost og før/etter trening, unngå så mye karbs sent på kvelden.

men husk å få i deg annen mat og da (protein og fett), og spis frukt med god samvittighet på morningen! :)

Skrevet

Frukt inneholder mye sukker og er raske karbohydrater. Så tror eg ville spist noe annet til frokost, og heller spist frukt før og etter trening.

Skrevet

Merkelig venninne du har :P Som andre nevner, så er det kun karbohydrater i banan og andre frukter som kan gjøre noe, men det skal mye til altså.

Jeg har spist banan med havregryn, melk og kanel til frokost i lange tider, og har ikke lagt på meg :P

Det viktigste for å gå ned i vekt er kaloriunderskudd. Om du får i deg feks 1500kcal fra sjokolade eller 1500kcal fra grønnsaker og frukt, så går du ned i vekt, så lenge du forbruker mer enn 1500kcal på en dag.

Så lenge du føler at det går bra, så gjør du som du føler for.

Skrevet

Frukt er IKKE fetende! Man skal trø i seg rimelig mye frukt før at det gir utslag på vekta, det er vvel helst det andre man spiser i løpet av dagen som da er problemet....

Ja, det er litt fett i enkelte frukter, men det er fett man trenger! Fett er ikke synonymt med usunt eller fetende, det er bare å velge riktig fett. kroppen trenger fett, og jeg skal innrømme at jeg er skitlei slankende kvinner som hyler opp om "ieeek, fett!" uten å ane hva de snakker om. Det blir som å si at man lever sunt bare fordi man spiser 1500 kcal om dagen. Som kommer fra wienerbrød.....( som forøvrig innhelder lite godt fett...)

Skrevet
Frukt er IKKE fetende! Man skal trø i seg rimelig mye frukt før at det gir utslag på vekta, det er vvel helst det andre man spiser i løpet av dagen som da er problemet....

Sant nok, men spiser du f.eks 1000 kcal i frukt over dagsbehovet ditt, vil det allikevel lagres som ekstra energi i kroppen din, på samme måte som 1000 ekstra kcal fra wienerbrød og kaker...

Skrevet (endret)
Sant nok, men spiser du f.eks 1000 kcal i frukt over dagsbehovet ditt, vil det allikevel lagres som ekstra energi i kroppen din, på samme måte som 1000 ekstra kcal fra wienerbrød og kaker...

En skal spise temmelig mye frukt for å komme opp i 1000 kalorier i frukt på en dag da.. Lettere å gjøre dette på kaker og annet søtt og salt..

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...