Gå til innhold

Slutt med kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Etter mye om og men ble det i forrige uke slutt mellom meg og kjæresten min... jeg er 20 år å har vær sammen med han siden jeg var 15 så jeg føler meg klar for å oppleve noe nytt i livet mitt. Saken er bare at jeg fortsatt elsker han akkurat like mye... vil ikke miste han, men er også redd for å sitte om noen år å tenke tilbake på alt jeg gikk glipp av fordi jeg valgte han!

Som dere sikkert forstår er dette kjempe vanskelig for meg. Ikke bare er jeg usikker på om dette er det riktige valget, jeg er også redd for at han skal miste troen på oss fullstendig og aldri vil ha meg tilbake om jeg kommer fram til at det er det jeg ønsker...

Akkurat nå har jeg bare lyst til å løpe tilbake til han, men så er jeg også litt redd for at det bare vil bli å utsette problemet.

Hva tror dere? Noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Syns ikke du skal forvente at kjæresten din sitter på gjerdet, hvis du vil tilbake til han. Nå har du valgt å avslutte forholdet, jeg tenker meg at han sikkert tar deg tilbake hvis du ombestemmer deg tidlig. Men om du venter lenge, så har han nokk kommet over deg.

Mange gjør tabben å slår opp med kjæresten fordi de tror annet kan være bedre, og mange har tregt.

Slår du bare opp for du vil oppleve andre ting?

Du kan vell oppleve masse selv om du har kjæreste, alt utenom å rote med andre!

Skrevet

Jammen har jeg lignende erfaringer, gitt! Men jeg har ikke stått på din side av saken.

Alle eksene mine har kommet krypende tilbake..

Faktisk alle jeg har vært borti har kommet tilbake omtrent, men la oss holde oss til de 4 jeg hadde noe seriøst med:

- Han ene kom tilbake etter årevis og jeg prøvde igjen med han fordi jeg hadde hatt så sterke følelser at de ikke var helt borte enda. Men det funket ikke helt og vi skiltes som gode venner, og er det enda.

- To av de kom tilbake når jeg hadde kommet helt fullstendig over dem og ikke var interessert i å prøve igjen. Endte faktisk opp som gode venner med de og.

- Den siste dumpet meg for å leve det glade singellivet, og det gjorde han vitterlig til det fulle (hadde sex med halve Oslo), men kom gråtende tilbake da han innså at gresset ikke var grønnere på den andre siden. Dette var ikke så lenge etter bruddet, så selv om jeg var sint, såret og livredd for at det skulle skje igjen så hadde jeg så sterke følelser fremdeles at vi prøvde på nytt. Og det funka, og fungerer enda, tro det eller ei :)

Om du tar en lang pause så må du regne med at det er en god sjanse for at han (eller evt du!) vil komme seg videre, innse at forholdet ikke var noe å bli i. Samtidig så tror jeg følelsene fra et så langt forhold vanskelig lar seg viske ut med det første. Så vær forsiktig, det kommer dager når du kanskje angrer deg og er redd for å miste ham, det er helt naturlig når du er vant med å ha han i livet ditt. Men om du føler deg trygg på din avgjørelse om å gjøre det slutt, så stol på det. Og prøv å innstill deg på og aksepter at det ikke blir dere to igjen! Om du ikke klarer å akseptere det så bør du kanskje krype tilbake fortest mulig..

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Slå opp på grunn av at man vil oppleve noe annet er jo egentlig ganske dumt når du elsker ham? Du kan jo gjøre som du vil selv om du er sammen med ham!Bare ikke treffe andre partnere....Men om det er det du vil å treffe andre så vil du likevel komme i lignende situasjoner i senere tid. Enten kommer du til å angre bittert på at du slo opp eller så kan du være heldig i å treffe noen andre. Men det vet du ikke...

Jeg var 19 når jeg ble sammen med typen (hadde ikke vært sammen med mange), jeg har selv tenkt at "hva hvis det var noe annet der ute" men det kommer man nok til å tenke uansett. Nå er jeg glad for at vi fortsatt er sammen og vi har det kjempefint:)

Gjest Gjest_mann23_*
Skrevet

Eksen min slo opp med meg for samme grunn som deg TS. Hun elsket meg sa hun, men ville ikke gå glipp av singellivet, og håpet at jeg ville vente på henne. For noe tull!

Akkurat som TS. Tenk deg jævla nøye om ivertfall. Hvis fyren din er en taper uten ryggrad, så kanskje han vil ta deg tilbake etter at du har opplevd singellivet. Er han en mann så kan du bare glemme ham, han tar deg aldri tilbake da.

Jeg sa til eksen min: "slutt er slutt, og vi to blir aldri sammen igjen, finn deg en annen å leke med".

Skrevet

Jeg syns det er utrolig urettferdig av deg at du vil oppleve det gode singelliv, men også ønsker å få han tilbake. Her kan man ikke få i både pose og sekk. Hvis jeg hadde vært kjæresten din, så hadde jeg ikke gitt deg en ny sjanse - uansett hvor mye jeg elsket deg.

Jeg sier det ikke for å være slem. Men det er sånn jeg ser på det.

Hva fremtiden bringer vet ingen. Kanskje angrer du resten av livet på at du dumpa han, kanskje angrer du ikke en eneste dag, kanskje ender dere opp sammen igjen.

Du har sikkert tenkt en stund før du tok valget - og følte deg hundre prosent sikker akkurat da. Det er enkelt å angre seg etter en uke. Men husk nå på at dette er fryktelig kort tid!

Gjest jensemann
Skrevet

Utrolig hvor mange jenter som tenker slik som trådstarter.

Skrevet

Jeg forstår at dere mener det er egoistisk. Er vell egentlig enig i det selv også, men jeg har store problemer med å tenke fornuftige tanker i denne situasjonen. Er vel ikke så uvanlig å ønske å oppleve singellivet? Jeg har snakket med han å vet at hvis jeg er sikker på at det er riktig så vil han gjerne fortsette å være sammen med meg, men jeg sliter med å ta det endelige valget:S kan ikke velge han nå for så å angre meg om noen måneder:S

Skrevet
Jeg forstår at dere mener det er egoistisk. Er vell egentlig enig i det selv også, men jeg har store problemer med å tenke fornuftige tanker i denne situasjonen. Er vel ikke så uvanlig å ønske å oppleve singellivet? Jeg har snakket med han å vet at hvis jeg er sikker på at det er riktig så vil han gjerne fortsette å være sammen med meg, men jeg sliter med å ta det endelige valget:S kan ikke velge han nå for så å angre meg om noen måneder:S

Hva er det med singellivet som tiltrekker deg sånn?

Skrevet

Sikker blir man aldri, jeg er glad jeg har de eksene jeg har, nettopp for å ikke tenke at jeg ikke har fått brynt meg på litt forskjellige gutter. Men eksene er det en grunn til at er ekser, og hvis du ikke har en slik grunn (utenom at du vil prøve vannet hos flere), ville jeg slått meg til ro med at gresset ikke er grønnere enn på den andre siden.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har hatt en regel hele mitt liv og det er at jeg aldri skal la en gutt stå i veien for det jeg vil.

Samboeren min er helt enig. Om jeg vil ta utdanning i utlandet er det null problem og vice versa, vil jeg dra på byen og danse på bordet er det greit, samme som at han får drikke seg fullstendig drita og dra på strippebar(om han vil,han har ikke gjort det enda).

jeg har tenkt slik som TS jeg også, men kom fram til at de tingene jeg savnet med singellivet gikk an å gjøre i et forhold.

-Uskyldig flørting med en og annen kjekkas? Det er lov så lenge man ikke går over grensa.

- Klinings og one night stand på byen? Mye bedre å flørte kjæresten i senk på vors/på byen og ha fyllesex uten å være redd for hva i alle dager du dro meg deg hjem dagen etter.

- Spenning? Morsomt å inngå en avtale der en ikke får lov til å "være kjærester" når man skal på vors/spillkveld/middag/bar med venner. Flørte under bordet, litt småtafsing når ingen ser det(helt uskyldig selvfølgelig) og småfrekke kommentarer gjør susen.

- Få mer tid til vennene sine? Kan ikke komme på en eneste gang da kjæresten min klagde over at jeg var for mye hos vennene mine...

For min del var kvalen over med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...