Gjest Tabby Skrevet 1. juli 2003 #1 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg var på besøk hos mormor i dag, og fikk en gammel bok av henne. "Vredens Druer", utgitt i 1941, av John Steinbeck. Det er gammeldags språk, og siden boka er så gammel vet jeg ikke om jeg tør å bla for mye i den, er redd for å ødelegge den. Er det noen som har lest denne boka forresten? Er den bra? Det er jo over 400 sider, så den vil i hvert fall holde meg okkupert en stund Kan den være noe verdt, enten nå eller senere om jeg tar vare på den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juli 2003 #2 Del Skrevet 1. juli 2003 Leste en artikkel for ikke så lenge siden om nettopp dette og trykte bøker har svært sjelden noen verdi. Årsaken er rett og slett at når en bok er trykket så finnes den i mange eksemplarer. I denne sammenhengen er dessuten denne boka for nærmest ny å regne. Har lest boka, men det er lenge siden. Kan hende det er derfor jeg synes Steinbeck var vanskelig å forstå? Andre bøker jeg har lest av ham er bra uten at de akkurat havner i kategorien "underholdningslitteratur". Affeksjonsverdien vil jo uansett være høy, så ta godt vare på boken! Har selv bøker og bilder som min oldefar hadde med seg hjem fra USA rundt 1920 og selv om salgsverdien er lik null, er de gull verdt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 1. juli 2003 #3 Del Skrevet 1. juli 2003 Takk for svar Leo. Jeg regnet med at affeksjonsverdien var større enn en faktisk verdi på boka, ble bare litt nyskjerrig. Kanskje den vil være verdt noe for mine oldebarn en gang Morsomt å ha i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 2. juli 2003 #4 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg synes denne boka er kjempegod! Absolutt verdt å lese. Den handler om skjebnen til en hel familie fra Midt-Vesten under den amerikanske depresjonen i 30-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. juli 2003 #5 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg tror jeg skal sette denne opp på lista over bøker som bør leses på nytt i voksen alder. Forsto vel ikke riktig alt i en alder av 14 -15... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 3. juli 2003 #6 Del Skrevet 3. juli 2003 Flott å høre hva flere synes om den. Ut i fra tykkelsen og språket så vil jeg nok kalle det en voksenbok ja. Siden denne ble utgitt i 1941 så er nok språket litt tyngre i denne boka enn om jeg skulle kjøpt den ny nå, men det er jo litt derfor den blir så spesiell da, en bok som mormor skaffet seg for lenge siden. Tror nok jeg kommer til å lese den etterhvert. Må bare bli ferdig med den nyeste Harry Potter boka Har bare rundt 700 sider igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå