Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble "forelsket" da jeg var 15 og i Hellas for første gang. Holdt kontakt igjennom sms i tre måneder med han, før jeg plutselig ikke hørte noe mer.

Har hørt om andre jenter som har opplevd det samme.

Det er ikke til å stikke under en stol at de som er superinteressert i oss, sier vi er "den vakreste og kuleste jenta ever" og gir masse oppmerksomhet mens vi er på feriestedet, ikke er sene om å se seg ut en nyankommen turistjente, rett etter at transferbussen vår har kjørt til flyplassen?

Hendelsen som 15åring fikk meg til å tenke, og å ta et bevisst valg når det gjelder utveksling av kontaktinfo.

Jeg har møtt mange gutter på senere ferieturer, vært med de hver kveld og hatt det kjempefint. Selv om jeg noen ganger får supergod kontakt med de (spanjoler og grekere) og er sikker på at bedre mannebein finns ikke, så er jeg veldig obs på å ikke gi de telefonnummer og e-mailaddresse. For det viser seg at mange utgir seg for å være en helt annen en den de egentlig er. Jeg vil ikke være en av de som går fem på, gang etter gang. De gjør hva som helst for sex og/eller bekreftelse.

Kun noen få gutter har fått telefonnummeret mitt etter en stund, og de har jeg fortsatt kontakt med og ser ujevnlig (etter opptil 10år). Men disse har raskt blitt venner av meg, ikke noe mer fra noens side. Kanskje derfor det har fungert?

De aller fleste jentene som legger ut om sine forelskelser, føler at de har noe helt spesielt med en ferieflørten. Og alle blir knuste når guttene plutselig ikke svarer på sms. Når de plutselig blokkerer jentene fra msn, sletter de fra facebook-vennelisten... Eller når de til og med blir slemme.

Mange er så søte og "perfekte" på feriestedet og i en tid etter. Skriver fine meldinger, kosesnakker på telefonen. Men så blir det pluselig slutt. De kan legge jentene for hat, si stygge ting, kalle de dumme og naive...

Middager, drikke, smykker, omvisninger, lange netter med hyggelig prat... Noen gjør det for de vet at de etter en kort stund kommer til å oppnå det de ønsker, sex. Men selv når de vet at det er null sjanse for sex, hender det de villige strør om seg med både gaver og plenty av tid. Og når jentene kommer hjem, fortsetter den hyggelige tonen og komplimentene...

Skulle tro guttene ble betalt av de som lever av turistene, til å lokke jentene tilbake og tilbake...

Men plustelig viser de slemme sitt sanne ansikt.. Det jeg lurer på er hvorfor i alle dager guttene gidder å bruke så mye tid og penger på en jente som de ser ut til å egentlig avsky, eller i det minste ikke har interesse for?Er det for bekreftelsen? De trenger å høre hvor deilige, hotte og flotte de er?

Vel, vet ikke om dette er et eksempel. Men lure litt gjør vi:

En av mine beste venninder har sporadisk kontakt med en spanjol. Han skriver i perioder mange sms, virker oppriktig interessert og er svært hyggelig. Plutselig kan det bli stille fra noen uker, selv om han blir spurt om noe, men så svarer han plutselig igjen. Hyggelig tone, ikke noen unnskyldning for hvorfor han ikke har svart før. Han vil gjerne se henne igjen...

Han skriver at hvis hun vil kan hun bo hos han en stund, han kan hjelpe å finne jobb, lære henne spansk osv... Virker veldig seriøs, men så blir det plutselig stille fra han en stund igjen.

Han ringer noen ganger også, og det er ofte han som innleder smssamtalene.

Vi har prøvd å analysere, men kommer ikke frem til noe. Noen ganger virker han forelsket synes nå jeg, men ikke helt heller. For da hadde vel kontakten vært mer jevnlig...? Men det koster jo penger å ringe og sende smser, og det settes av mye tid.

Venninda mi synes det er frustrerende å ikke vite hva han egentlig vil/er ute etter, samtidig liker hun den gode tonen de har når de har kontakt og vil ikke stille alt for mange spørsmål om hvorfor ditt og hvorfor datt... Det er jo ikke helt et vennskap dette, det dingler et sted mellom det og bekjentskap. Hva kan være hensikten? (Bortsett fra at venninda mi er superkoslig og verdt å bli mer kjent med etter hvert seff...)

Kan han være besatt på å komme ned i buksa hennes når de møtes igjen, og derfor han opprettholder kontakten? Noe som i allefall ville vært synd for han, da min venninde ikke vil ha sex før ekteskap.

Hva tror dere?

Kom gjerne med deres greker/spanjol historier og bli AMAZED over hvor like de er... Kanskje har flere av oss møtt samme gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært mange ganger i Spania og Hellas, og blitt "amazed" av lokale gutter som går ut av sin vei for å få seg et nyp. Så fort du er ute av landet så går de videre til neste, osv. Det at de holder kontakt betyr sjeldent mer enn at de håper at du kommer tilbake for å gi de det de er ute etter.

De er verdensmestre i å få naive jenter til å føle seg spesielle, og utnytter dette svært så godt. I de aller fleste tilfeller så er ingen av de særlig interesserte i deg bortsett fra det åpenbare.

Skrevet
Slik er da også norske menn!

Men de er mer direkte og tydlig ute etter en ting. Dessuten er det mest i fylla, de er ikke så frempå edru. De går ikke rundt grøten og kaster bort verdifull tid slik grekere og spanjoler gjør...

Jeg tror utlendingene maser fordi de vet at de i Norden har mye penger, det er dermed sjangs for at en jente fra Norge eller for eksempel Sverige kommer tilbake til feriestedet flere ganger i året for å gi gutten det han vil ha.

Å betale hundrevis/tusenvis av kroner i samtalekostnader som de har fått inn med deres dårlig betalte bartender/dj-jobb tviler jeg på at det er verdt, men men...

Når neste turistsesong nærmer seg er det ikke like interessant med èn dame lenger. Da er det hasta lavista eller aloha (as in goodbye) og jentene sitter igjen med følelse av å være dumme og naive.

Dessuten får de det de vil ha av lokale jenter og tror nå jeg. De lider aldri noen nød. Derfor tror jeg det med bekreftelse er sant. Selvsagt får de høre fine ting tilbake, når de overøser nordiske jenter med pene ord først.

Men det er ingenting som sier at grekere og spanjoler har grunn til å føle seg svært spesielle. Veldig mange er kjekke og later til å være høyst sjarmerende. Det er alt de spiller på. Hvem jentene faller for, kommer an på hvem de legger merke til først.

Skrevet

Hvis de i utgangspunket synes vi er noen skruller som de ikke har noen interesse av, bortsett fra en ting, så kan jo det forandre seg. Har hørt om flere norske jenter som gifter seg med spanjoler og lever lykkelig med dem.

Ikke vet jeg hvorfor de er ivrige på å holde kontakten... Det guttene sier og skriver, er noe jeg alltid tar med en klype salt.

Man må ikke bli for paranoid, men heller ikke bli sjokkert hvis de lyver og viser seg å være drittsekker. Er man tydlig i kontakt med en tufs, så bør man kutte han ut.

Har man kontakt med en gutt som virker veldig bra, men det er et eller annet som skurrer med han, så kan man prøve å finne ut om mistankene stemmer før man dropper han:

Jeg møtte en gang en gutt som sa at han var X antall år (litt over 20), og født i desember. Jeg sa "så du er født i 198X?". Han svarte ja, litt nølende, som man ikke vanligvis gjør når man blir spurt om sånt...

Det var rart, og etterpå tenkte jeg at om han var født i 86, og var så gammel som han sa han var, så kunne han ikke vært født så sent på året som i desember.

Dessuten så jeg et bilde fra da han var liten. "Meg for 15 år siden!" sa han. Noe som ville gjort han til 17 år, og endel yngre enn han fortalte at han var. For en liten drittunge! Hehe... Han så ut som en 22 - 23 åring, oppførte seg voksent. Ingen typiske 17 åring fakter i det heletatt.

Skal man lyve om alderen sin så er det litt viktig å tenke på riktig årstall, dato og huske å si "Meg da jeg var liten" istedet for 15 år siden når man egentlig bør si 19-20 år siden. Jeg ble ikke sint, men holdt meg unna han resten av ferien.

Kanskje det er lurt å spørre om å få se legitimasjonen deres?

Skrevet

Så stygg avatar du har Pjukset! :tristbla: Nå får eg garantert mareritt!

Skrevet
Så stygg avatar du har Pjukset! :tristbla: Nå får eg garantert mareritt!

Takk for det, det varmet hjertet mitt. Lykke til med søvnløse netter og vonde drømmer.

Skrevet (endret)

Alle guttene i et land er ikke like. Alle er ikke ute etter èn ting.

Greske gutter er mennesker de og. Som kan bli forelsket på ordentlig, kanskje i ei jente som ferierer i landet. :rødme: Tro det eller ei...

Noen er ute etter sex, noen er ute etter å få turister til å legge igjen så mye penger som mulig på feriestedet. Mens andre er ikke "ute etter" noe, men setter pris på hyggelige samtaler og å gjøre bekjentskaper. All gjestfriheten og hjelpsomheten man møter i Hellas kan ikke være falsk...

Hva tjener en gresk gubbe på å ville stå opp grytidlig på morgenen for å hente sine nordiske venner på flyplassen (gjerne familier, med lykkelig gift mor & far og et par unger) og la de bo hos seg hvis de ikke finner et passende hotell?

Hva tjener en gresk mann på å tilby seg å være privat guide og sjåfør til severdighetene på øyene, for et ferierende, forelsket par?

Hva tjener en gresk gutt på å ha lyst til å være selskapet til en ung jente hver kveld i ferien hennes?

De tjener ikke penger på det. Kanskje får mannen og gubben litt som takk for hjelpen, og kanskje får gutten noen gaver.

Alle hjelper kanskje nærmiljøet på den måten at når de er hyggelige, vil turistene komme tilbake og de vil skryte til sine venner så de og kommer.

God reklame for stedet, men det tror jeg ikke er det de tenker mest på.

De blir sittende igjen med gode venner de også. Trivelige bekjente man gleder seg til å møte igjen. De gjør mot andre, det de vil at andre skal gjøre mot seg. Hvem vil vel ikke være med å bidra til en bedre og mer interessant tid for andre? :)

Jeg har selv tilbudt meg å kjøre folk hit og dit, gi nistepakke til langveisfra båtfolk osv her hvor jeg bor. Jeg vet hvor mye det som regel blir satt pris på av fremmede, som er ukjente på mine trakter. Har dermed fått flere venner som jeg holder kontakten med og møter når det passer seg sånn..

Har ikke dere selv også vært imøtekommende, hyggelige og vært litt mer hjelpsomme enn dere kanskje hadde tenkt, orket eller hadde tid til? Uten at noen ber om det, så gir og gir og gir du masse av deg selv... For å glede andre, og fordi det gjør deg selv glad? Du VIL gjøre det... :jepp:

Nå sporet jeg av kamaki-temaet, men Hellas er så mye mer enn guttevalpene som bare gudene vet hva er ute etter...

Endret av Agapi
Skrevet

Det handler om at de ikke ser på jenta som en likeverdig.

Hun er et objekt de kan forelske seg i og varte opp, "behandle som en dame". Akkurat som hun senere kanskje er et objekt de vil forbedre eller føler de eier (sjalusi).

Det er det samme i alle land, Norge også, bare uten den sydlandske romantikken.

Skrevet
Hun er et objekt de kan forelske seg i og varte opp, "behandle som en dame". Akkurat som hun senere kanskje er et objekt de vil forbedre eller føler de eier (sjalusi).

Det er en ting jeg har merket meg. De spanske/greske driter i om en jente har type hjemme i Norge, og legger seg etter henne, prøver å kysse eller ta på henne osv... Mange som har et forhold til en spansk eller gresk dame, prøver seg på norske jenter når dama ikke er i nærheten.

Men hvis damene så mye som ser litt på en annen gutt (enten dama deres eller en random norsk ferierende jente), så lyser det sinne og sjalusi ut av de spanske/greske øynene..

Hørte om en mann som kappet hodet av dama si og gikk rundt med det i landsbyen sin, på en eller annen liten øy i Hellas. Sikkert pga sjalusi...

Mange har et rykende og skummelt temperament. Dobbeltmoralen lenge leve... De kan gjøre hva de vil, mens damene skal være tusen prosent trofaste, lojale og perfekte.

Sier ikke at det burde være greit for damer å kysse på andre osv, men at gutter og menn også bør bli mer som de vil damene skal være.

De virker meget eiesyke!

Skrevet

Du har dessverre så alt for rett. Til tross for atskillige tiår med likestillingsarbeid, har menn ennå ikke oppfattet at det eneste akeptable er likestilling og likeverd, og at kvinner må ha full råderett over egen kropp. Her har mannssak-forkjemperne en svær jobb å gjøre for å oppdra dagens generasjoner av menn.

Skrevet

Jeg synes dette utsagnet er tullete..."Objekt" som de kan forelske seg i, etterhvert forbedre og føle at de eier? De fleste er ute etter et ligg, eller femti... Så enkelt er det faktisk! Går jenta plutselig videre til en annen gutt, så javell, da går gutten til en annen jente uten å dvele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...