Gå til innhold

Pastasalat for kresne barn?

missluna

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig dårlig på å mekke sammen varianter av mat selv, så jeg måå ha en oppskrift å gå etter. Hehe..

Nå er saken den at jeg har så innmari lyst på pastasalat og trenger da en som er "barnevennlig", uten fetaost og soltørkede tomater etc.

Jeg har kjøpt helt vanlige ferdiglagde pastasalater i butikken noen ganger og de er veldig gode. Pastaen der er "oljet" på et vis eller noe sånt? Hvordan gjør man dette hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linken under viser hvordan jeg bruker å lage pastasalater. Hemmeligheten er å bruke olje og krydder rett på pastaen i stedet for å dynke salaten i det. Av alt det andre i salaten er det jo bare å plukke ting du vet barna liker, og droppe alt det andre :)

http://homemaker.blogg.no/1233101004_pastasalat.html

Jeg er også glad i kremet pastasalat, hvor jeg lager en dressing av 50% majones og 50% rømme, hvitløk, salt og pepper, og rører inn i salaten. Her er det godt med pasta, små brokkolibuketter (gjerne kokt i ett minutt eller to om du foretrekker det), sukkererter, cherrytomater, mais, paprika ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken under viser hvordan jeg bruker å lage pastasalater. Hemmeligheten er å bruke olje og krydder rett på pastaen i stedet for å dynke salaten i det. Av alt det andre i salaten er det jo bare å plukke ting du vet barna liker, og droppe alt det andre :)

http://homemaker.blogg.no/1233101004_pastasalat.html

Jeg er også glad i kremet pastasalat, hvor jeg lager en dressing av 50% majones og 50% rømme, hvitløk, salt og pepper, og rører inn i salaten. Her er det godt med pasta, små brokkolibuketter (gjerne kokt i ett minutt eller to om du foretrekker det), sukkererter, cherrytomater, mais, paprika ...

men.. her kommer min hjelpesløshet inn igjen... hvilket type olje bruker du og hva slags krydder er godt å bruke? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha plukksalat vi. Mange skåler med masse forskjellig i og så plukker vi og blander den salaten vi vil ha. Som oftest med begrensninger, som f.eks. "alle må ta pasta og alle må ta minst 5 ting i salaten sin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men.. her kommer min hjelpesløshet inn igjen... hvilket type olje bruker du og hva slags krydder er godt å bruke? :S

Vel ...

Hvilken type olje kommer an på hva jeg har, men en god extra virgin oliven olje burde gjøre susen. Og når det kommer til krydder. De aller beste pastasalatene jeg har laget, da har jeg brukt en boks med 4 forskjellige krydderblandiner i: http://www.trymynuts.com/index.cfm?fuseact...;Product_ID=624

Vet ikke om den er å få tak i i Norge, men her er det den inneholder:

Crushed Red Pepper - Crushed Red Peppers.

Italian Herbs - Natural Herbs and Spices.

Garlic and Onion - Onion, Garlic and Parsley.

Tuscana Blend - Fennel, Garlic, Black Pepper and Salt.

Jeg pleier å ta litt av hver av disse (litt forsiktig med chilien)

Når jeg ikke har denne tilgjengelig, så tar jeg bare litt salt, pepper, italienske urter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...