Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest sullemia
Skrevet

Er såååå lei.

så sitter vi her igjen. Ungen er lagt og stillheta har senka seg. Inni vår egen lille data verden,i hver vår stol med hver vår pc på fanget sitter vi å gjør våre egne ting.kommunikasjonen er på topp med andre ord. Veksler noen ord innimellom,men svært lite. Så er det kveldsmat,dusjing og senga til slutt. Og akkurat da våkner lillegullet og kommer inn til oss. trenger jeg si mer???

kommunikasjon og kos er mangelvare. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette monotone livet.

Andre som har det sånn?

Bare et lite hjertesukk....

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Så gjør noe med det da, menneske!

Finn på noe, hva som helst, spill et brettspill sammen, eller siden dere har en pc hver, spill et dataspill sammen?

Gå en tur, omså bare rett utfor døra så du ikke går fra ungen om de er små.

Dræg mannen(og deg selv) ut av stolen =p

Skrevet

Hva med å bare ha en regel om at etter kl 21 så skal pcen av?

Dere må jo kunne kommunisere sammen, og faktisk tilbringe tid sammen, og ikke bare ved siden av hverandre. Ta tak i tingene!

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Antar han tenker det samme som deg.

Av og til kan det jo være like lite motivasjon til å fikse på det som da man skal ut å ta seg sin første joggetur.

Dere har jo tydligvis klart å kommunisere før, så ta tak i sakene.

Si at du skulle ønske dere kunne legge vegg pcene etter kl. "tidspunkt" og at du foreslår andre ting.

Det er ikke sånn at jeg og kjæresten må GJØRE noe hele tiden, vi har ofte lastet ned tv-serier slik at vi gleder oss til å følge med, og ligger på sofaen og drar oss sammen omtrent på hverandre, mens vi drikker te og har lys tent osv.

Spiller brettspill noen ganger, leser sammen, f.eks jeg leser på bøkene til studie, han leser en annen bok, det gir mye å være stille sammen ,og det føles som man gjør noe sammen fordet om man ikke snakker.

=)

Gjest Jente38
Skrevet

Mitt svar er kanskje på kant av ditt dilemma, men i min verden er jeg den som er drevet av et spenningsbehov (har lett for å kjede meg, må ha action i min hverdag) mens min partner er drevet av et trygghetsbehov (elsker sine barn, familie, rolig familieliv). Så hos oss er det ofte kræsj og vanskelig å finne en gylden middelvei.

Er man veldig forskjellig av natur, vi man tilslutt kjede seg i hverandres selskap og det gir grobunn for et vaklevorent forhold.

Skrevet
Er såååå lei.

så sitter vi her igjen. Ungen er lagt og stillheta har senka seg. Inni vår egen lille data verden,i hver vår stol med hver vår pc på fanget sitter vi å gjør våre egne ting.kommunikasjonen er på topp med andre ord. Veksler noen ord innimellom,men svært lite. Så er det kveldsmat,dusjing og senga til slutt. Og akkurat da våkner lillegullet og kommer inn til oss. trenger jeg si mer???

kommunikasjon og kos er mangelvare. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette monotone livet.

Andre som har det sånn?

Bare et lite hjertesukk....

jada, har det akkuratt slik vi også ;)

sitter å hver vår data. jeg med min laptop i sofan, forran tvn. og samboer på sin stasjonære på datarommet. du beskriver også vår hverdag. men har ikke noe barn som kommer inn og forstyrrer.

men jeg hadde latt barnet sove i sin egen seng. begynner man først å få lov til å sove der, vil barnet bare fortsette. og du blir aldri kvitt han/henne.

og det vil være en trussel for nærhet og sexlivet deres, hvis barnet får sove der.

men jeg vet også at andre vennepar har det også slikt. men de er flinkere til å oppsøke andre vennepar når det har maksa seg hele uka.

da drar de til andre for å ha spillekvelder. poker, yatzi, sjakk, kort osv.

men vi er så usosiale at vi liker å ha det slik. jeg trives veldig i mitt eget selskap. så det er tryggt og godt :)

Skrevet

Finn på noe sammen, brettspill, kort, film, eller bare skru av alt og prat. Sett på radioen, lag noe godt og bare vær sammen.

Og så kan dere begynne med et par kvelder i uka, hver kveld tror jeg kanskje kan bli litt overveldende til å begynne med, men det kommer jo litt an på dere også.

Vet ikke hvor gammel ungen deres er, men kanskje dere kan begynne med å følge ungen tilbake til egen seng? Det kan være bra og koselig for dere å ha alenetid i senga også, kanskje bare ligge å prate litt før en sovner eller bare ligge å holde rundt.

Det er kjedelig når forholdet går inn i en vane, sånn blir det vel med alle innimellom, men da må det gjøres noe med!

Du har fått mange fine forslag i svarene her, så lykke til! :klem:

Skrevet

Kjenner meg igjen jeg også...eller oss, i dette.

Men er det ikke et litt typisk veinterfenomen? Det er jo ikke så mye å finne på om vinteren, ihvertfall ikke her jeg bor. Også er en sliten etter jobb osv. Blir mye data og tv da for oss. Men om sommeren er vi mer aktive, mer ute.

Det som "redder" oss, er vel at vi prater endel sammen til tross for at vi er på nettet. Kommenterer nyheter og andre ting vi ser/leser om. Kan være god underholdning det også. Vi har vel på en måte godtatt at det er litt sånn om vinteren, men av og til har vi oss noen skikkelige kosekvelder med bare oss to og litt vin. Brettspill og kortspill er kjedelig, synes vi begge.

Skrevet

Vi pleier å sitte litt for ofte bak hver vår laptop, men når jeg får lyst til å gjøre noe annet, finner jeg frem det jeg vil drive med og sier "Bli med, kjære". Og da kommer han som regel løpende :) Tror det er det at man blir litt slapp med å ta intiativet til tider, men når den ene foreslår noe, da blir man som regel med :)

Skrevet

Vi har det slik at vi sitter litt hver foran dataskjermen og så gjør vi noe sammen etterpå. Det funker utmerket. Da er vi både en ensomhet og en tosomhet, om man kan si det på den måten. :)

Skrevet

"Er man veldig forskjellig av natur, vi man tilslutt kjede seg i hverandres selskap og det gir grobunn for et vaklevorent forhold."

Disse forskjellene har fint lite med natur å gjøre..det er en ganske så normal utvikling som kan endre seg for dere begge.

Nå er kvinne naturen i utgangspunktet mer trygghets søkende enn mange menn..så hvis du liker kvinner, så er det egentlig bare å forholde seg til det: )

Noen kvinner blir utrygge av det monotome, og blir bekymret for partneren, mens andre kvinner har behov for spenning selv...På forskjellige stadier av livet endrer dette seg..både naturlig og av ytre påvirkning.

Mange menn blir passive i omsorgsrollen.

Når man har barn og er i redebygge stadiet..vel..da handler det ikke så mye om en selv...men det betyr ikke at man ikke kan søke spenning, som gjør at man blir beriket..både som individ og som familie.

Spenning er ikke nødvendigvis ett annet menneske, eller en tur på byen..det er mange former for adrenalin kick.

Alle unge kommer til slike punkt i livet...er helt vanlig...og bra er det..det er da du begynner å skape livet ditt/ deres..i steden for å bare la det flyte å gå.

• 9 år senere...
Skrevet

Hei! Aner ikke om du fortsatt følger denne siden den er såpass gammel, men blir jo veldig nysgjerrig på hvordan dette gikk videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...