Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har for første gang i mitt liv kjøpt meg et kort skjørt og jeg føler meg faktisk vel i det sammen med de nye høye støvlettene. Er bedt i bursdagsfest til helga og tenkte å ha på skjørtet. Men festen er jo inne, og jeg vil ikke gå i skjørtet uten støvlettene Er det ok å ha på støvletter inne når man er på fest? (kan jo passe på at de ikke er møkkete da...) De er ikke høye hæler på de. Er sånne svarte, knehøye...
Pialill Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 send en melding til verten og spør=) det går nok greit hvis du tar de med deg og skifter til de der, men jeg ville ikke syns det var greit at venninnene mine kom på besøk og gikk inn med de skoene de hadde på seg ute:P
Gjest Gjest_minnie_* Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 JEG hadde ikke hatt noe imot om gjestene mine beholdt skoene sine på. men nå er det jo sånt drittføre ute og alle sko drar med seg fuktig, skitten snø. ta med deg støvlene dine i en pose og skift til dem såsnart du kommer inn hos dem. men send gjerne melding i forveien om at skoene du har på deg ikke har vært ute i snøen
The Kitten Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Jeg hadde ikke synes det var ok. Men spør vertinnene.
Pia Sava Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Jeg liker ikke å gå i sokkene inne, og har derfor ofte med meg innesko når jeg skal i besøk. Men jeg har da aldri sendt melding først (for å spørre om lov?), eller følt noe behov for å fortelle hvor og når jeg brukte skoene sist.
Jane F. Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg ville nok ha ringt og spurt først. For folk har så forskjellige "regler" som gjelder i sitt hus. Hos oss er det feks ikke lov til å ha på seg sko inne. Men tøfler og innesko av typen "husmorsko" er lov ellers må de ha myk såle men som ikke lager svarte merker på gulvet. Ettersom vi har nytt gulv vil jeg ikke bruke hele kvelden på å vaske vekk striper på gulvet. Noe som det ofte blir av støvletter og andre sko som er beregnet for å bruke ute. bare nevner det.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 ok, takk for svar Jeg har litt komplekser for legger og knær, det er derfor Men jeg tror ikke det blir noe problem egentlig. En annen ting er at de skal begynne å pusse opp nå, og legge nytt gulv i hele huset. hehe. Kan jo spørre når jeg kommer dit f.eks. Men tenker liksom på at kanskje de andre gjestene tenker at det virker teit å gå inne med støvletter
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Tror jeg kunne godtatt det siden de ikke er høyhelte, og om de var tørre. Men høyhelte sko/støvletter får man ikke gå med inne hos meg. Hadde dansemerket i den gamle parketten etter jenter med høyhelte sko, det er ikke pent.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Jeg liker heller ikke at folk går med sko inne i huset mitt. Det gjelder både det at jeg gjerne har vasket og støvsugd slik at huset skal være rent (hvis det er snakk om å gå med utesko inne). Og det at høye hæler setter merker i gulvet (har noen hakk fra en fest for litt siden). Men kanskje spesielt det at svarte såler setter stygge striper på gulvet som er vanskelige å få bort. Hater å ligge på kne og skrubbe hardt dagen derpå pga at folk ikke har tatt av seg på bena. Så er det noe med at hvis folk går med ytterklær inne, føles det som om de bare stikker innom på en kjapp visitt, og skal snart gå. F.eks. er det noen som går med jakke inne når de er på besøk hos folk, da blir jeg litt stressa, hehe Hadde du spurt meg, ville jeg sikkert sagt ja, men innerst inne ville jeg ikke likt det.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Jeg liker ikke å gå i sokkene inne, og har derfor ofte med meg innesko når jeg skal i besøk. Men jeg har da aldri sendt melding først (for å spørre om lov?), eller følt noe behov for å fortelle hvor og når jeg brukte skoene sist. Det må da avhenge av type sko det da? Er det snakk om innesko som er myke som tøfler og ikke har en såle som lager sorte merker på gulvet, så er det vel greit. Men sko som er beregnet på utebruk er vanligvis ikke særlig godt egnet på innegulv, så da bør man jo spørre. Du har jo muligheten til å ta med tøfler istedet for sko beregnet på utebruk når du skal på beøsk og ikke vil gå i sokkelesten.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ville synes det var veldig rart om noen gikk med støvletter inne. Støvletter er utesko. Jeg ville ikke likt det i mitt hjem.
Rosalie Skrevet 11. februar 2009 #13 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ville synes det var veldig rart om noen gikk med støvletter inne. Støvletter er utesko. Jeg ville ikke likt det i mitt hjem. Jeg er enig i denne.
Gjest ballegurk Skrevet 11. februar 2009 #14 Skrevet 11. februar 2009 ok, takk for svar Jeg har litt komplekser for legger og knær, det er derfor Men jeg tror ikke det blir noe problem egentlig. En annen ting er at de skal begynne å pusse opp nå, og legge nytt gulv i hele huset. hehe. Kan jo spørre når jeg kommer dit f.eks. Men tenker liksom på at kanskje de andre gjestene tenker at det virker teit å gå inne med støvletter Jeg er sikker på at leggene og knærne dine er helt fine, men om du vil skjule de kan du jo kjøpe et par leggvarmere som går over kneet? Det er veldig stilig til støvletter og korte skjørt, og funker sikkert når du går på sokkelesten også. De selger det på H&M.
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #15 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ville ikke hatt det inne hos meg i frykt for merker. Og var jeg hos noen andre og så noen med det ville jeg nok begynt å lure på hvorfor i alle dager hun gikk med støvletter inne.
Vannkvinne Skrevet 11. februar 2009 #16 Skrevet 11. februar 2009 For meg er det en selvfølge at folk kan gå med sko inne på fest. Det er ikke noe moro å pynte seg dersom ikke man kan gå med skotøy som står i stil! Jeg er i i ganske mange selskaper/jentefester i løpet av et år, og i min omgangskrets er sko inne en selvfølge. Men alle sjekker naturligvis at de ikke drar med seg skitt og stein inn. Og tynne hæler er ikke noe problem hvis man bare sjekker at gummi ikke har falt av hælen, og kanskje også bruker hælbeskytter. En veninne av meg pleier å be om at folk unngår stiletthæler, de har furugulv. Jeg har aldri opplevd å få stygge merker i parketten (hverken hakk eller svarte striper), men så har jeg også satset på et kvalitetsgulv. Det som er av merker, sitter i lakken, og kommer som følge av barnelek og bikkje. Men dette er ikke noe problem, vi har lov til å bruke huset vårt. Og gulvet kan lakkes om igjen om noen år, når vi har større barn..
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #17 Skrevet 11. februar 2009 For meg er det en selvfølge at folk kan gå med sko inne på fest. Det er ikke noe moro å pynte seg dersom ikke man kan gå med skotøy som står i stil! Jeg er i i ganske mange selskaper/jentefester i løpet av et år, og i min omgangskrets er sko inne en selvfølge. Men alle sjekker naturligvis at de ikke drar med seg skitt og stein inn. Og tynne hæler er ikke noe problem hvis man bare sjekker at gummi ikke har falt av hælen, og kanskje også bruker hælbeskytter. En veninne av meg pleier å be om at folk unngår stiletthæler, de har furugulv. Jeg har aldri opplevd å få stygge merker i parketten (hverken hakk eller svarte striper), men så har jeg også satset på et kvalitetsgulv. Det som er av merker, sitter i lakken, og kommer som følge av barnelek og bikkje. Men dette er ikke noe problem, vi har lov til å bruke huset vårt. Og gulvet kan lakkes om igjen om noen år, når vi har større barn.. Det er ingen som har sagt at det ikke er lov å gå med sko inne. INNEsko må folk gjerne gå med. Folk kan fint få lov til å gå med pensko med stiletthæl inne hos meg. Men det er forskjell på utesko og innesko. Typiske pensko er laget med hensyn på at de også skal kunne brukes inne, uten å ødelegge gulvene. Det er ikke utesko. Utesko har ofte svart gummisåle, noe som lager stygge merker på gulvene som er veldig vanskelig å vaske bort. De har også som regel hardere såler, som lager riper i gulvene. Du liker kanskje å tilbringe dagen etter en fest på kne mens du skrubber så du er øm i armene i flere dager etterpå. Det gjør ikke jeg. Derfor: sko beregnet på innebruk = ok, sko beregnet på utendørs bruk = ikke ok.
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #18 Skrevet 11. februar 2009 Gjerne sko, men helst ikke utesko. Ikke fordi jeg er redd for merker, men fordi jeg synes det er litt rart å gå med utesko inne. Vi har unger og bikkjer og malte tregulv. De lager mye mer slitasje enn sko klarer. Dette er også grunnen til at jeg ikke hadde valgt for eksempel furugulv i bruksdelen av huset - de tåler ikke så mye. Vi har furugulv i andre etasje, men der går vi nesten aldri med sko siden det kun er soverom der, og hundene har heller ikke adgang. Forresten synes jeg ikke naturlig slitasje på naturlige materialer er stygt. Det er bare fint.
Piper Skrevet 11. februar 2009 #19 Skrevet 11. februar 2009 Det spiller ingen rolle hva vi mener her inne, for du må rett og slett snakke med de du skal på fest til. Om alle vi syns det er greit å gå emd støvletter inne, er det ikke dermed sagt at de syns det. Vi er forskjellige der, og det er jo de som bestemmer i sitt hjem. I mine øyner er støvletter utesko, men har sett flere venninner som går med støvletter inne i sine egne hjem.
Vannkvinne Skrevet 11. februar 2009 #20 Skrevet 11. februar 2009 Se gjerne det jeg har skrevet under den andre tråden om dette emnet, jeg har aldri opplevd problemer med at utesko blir brukt inne. Men det er en selvfølge å sjekke at sålene er greie (ikke steiner etc i sålene) før man går inn til folk. Aner ikke hva slags gulv de med svare striper-problemer har, eller om dere har gjester som elsker å slepe beina etter seg?? Men som sagt, jeg har aldri hatt dette problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå