Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 noen som sitter med barnehageboken våren 2008? Der har F2F et innlegg om (eller mot) aleneforeldre. Dette er en bok beregnet for barnehagebarna og deres foresatte. F2F legger fram en problemstilling om at mor kan nekte far å få del i foreldreansvaret, men at det er nytteløst for henne å gjøre dette, at "mor vil ikke vinne fram med sin holdning i retten". Hva slags merkelig språkbruk og meningspåvirkning er dette å ha i en barnehagebok? En vanvittig stigmatisering, hvorfor bruker hun ikke ordet bostedsforelder? Hun som skriver er tydelig ute etter mor. En annen ting er overskriften: "Alle barn har 2 foreldre". Nei, det har de ikke. Nå finnes det snart 1.000 donorbarn i Norge, flere av dem med enslig mor. Har noen lest svadaen i dene barnehageboken?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 noen som sitter med barnehageboken våren 2008? Der har F2F et innlegg om (eller mot) aleneforeldre. Dette er en bok beregnet for barnehagebarna og deres foresatte. F2F legger fram en problemstilling om at mor kan nekte far å få del i foreldreansvaret, men at det er nytteløst for henne å gjøre dette, at "mor vil ikke vinne fram med sin holdning i retten". Hva slags merkelig språkbruk og meningspåvirkning er dette å ha i en barnehagebok? En vanvittig stigmatisering, hvorfor bruker hun ikke ordet bostedsforelder? Hun som skriver er tydelig ute etter mor. En annen ting er overskriften: "Alle barn har 2 foreldre". Nei, det har de ikke. Nå finnes det snart 1.000 donorbarn i Norge, flere av dem med enslig mor. Har noen lest svadaen i dene barnehageboken? F2F (foreningen 2 foreldre) er ikke en seriøs forening. Jeg forstår ikke hvorfor de får uttale seg i denne barnehageboken. Noen naive mennesker må ha blitt lurt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 F2F (foreningen 2 foreldre) er ikke en seriøs forening. Jeg forstår ikke hvorfor de får uttale seg i denne barnehageboken. Noen naive mennesker må ha blitt lurt. Dette er jeg enig i. De virket mer seriøse før, men nå gir de bare inntrykk av å være en lukket interessegruppe for forurettede fedre. Men når det gjelder informasjonen som ble sitert, er det korrekt. Far vil få foreldreansvar i retten, med mindre det er helt ekstreme omstendigheter.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Men når det gjelder informasjonen som ble sitert, er det korrekt. Far vil få foreldreansvar i retten, med mindre det er helt ekstreme omstendigheter. Hallo? Det var liksom ikke poenget? HVa søren har slike ting i en BARENHAGEBOK å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Dere kan lese den aktuelle artikkelen selv, på barnehagboken.no: http://www.barnehageboken.no/artikler/oppd...eforsorger.html
Gjest Wrangler Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Leste artikkelen nå, den boka skal vi ikke kjøpe hos oss. Dette med fordeling av ansvar har da ikke barnehagen noe med, vi er ikke en del av hvem som har foreldreansvar, samværsrett, etc. Det er det foreldrene og eventuell domstol som avgjør. (har opplevd 1 gang i løpet av ti år at noen i barnehage har blitt innkalt til retten for å uttale seg -det var et tilfelle der ektefellen mishandlet den andre forelderen) Får meg også til å lure på hvorfor redaktøren i Barnehageboka har tatt inn denne artikkelen.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 utrolig at dette har sluppet igjennom kontrollen til cappelen damm forlag! Kanskje vi skal tipse cappelen-sjefen kollektivt, de er neppe så glade om dette kommer i media?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Enig med de som spør om hva i alle dager dette har i en barnehagebok å gjøre???
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er alenemamma selv, og kjenner jeg blir mektig provosert av dette ja..
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Vel, jeg er mor til to donorbarn, og jeg blir også forbannet av å se at hun hardnakket påstår at alle barn har 2 foreldre! Mitt barn har EN forelder!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 MINE barn har en forelder, nemlig meg! var det det skulle stå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå