Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #41 Del Skrevet 4. juni 2010 Forøvrig trodde jeg at trygdede og studenter uansett bare betalte minstebidrag? Eller har det endret seg de siste årene? *følger ikke med* Det hender at bidragsbetaler betaler mer enn han/hun helt egentlig skal. Det er faktisk ganske vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #42 Del Skrevet 4. juni 2010 Det hender at bidragsbetaler betaler mer enn han/hun helt egentlig skal. Det er faktisk ganske vanlig. Er dette noe du tror, synes eller faktisk vet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #43 Del Skrevet 21. august 2011 Har regnet ut at jeg må betale nesten 8000 kr for 3 barn i alderen 2,4 og 8. Hun tjener 320000, jeg tjener 450000. Hun har krav på støtte til barnehageutgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #44 Del Skrevet 21. august 2011 Standard samvær 4 til 9 netter pr mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #45 Del Skrevet 21. august 2011 Har regnet ut at jeg må betale nesten 8000 kr for 3 barn i alderen 2,4 og 8. Hun tjener 320000, jeg tjener 450000. Hun har krav på støtte til barnehageutgifter. Kan hende mor for støtte da blir det mindre enn 7625 kr som er uten støtte til barnepass. Litt over 5000 kr om det er med stønad til barnepass. Ha barna mer. Når du har de 9 dager og mer blir det en del mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøysa Skrevet 21. august 2011 #46 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg tjener 350 000 i året, faren har vært inn og ut av ulike jobber og på grunn av dette og lite dokumentasjon mottar jeg 600 kr pr mnd fra Nav. Han har ikke barnet noe siden barnet foreløpig er for lite til overnatting. Han skulle ha det til at jeg hadde jukset med bidraget fordi jeg hadde skrevet at han hadde barnet 0-2 døgn pr. måned. Men dette stemmer jo - det er også jeg som har utgiftene med barnet når han er på besøk. Bensin, kjøring og henting på flyplassen, mat osv osv... Han er foreløåig kun sammen med barnet noen timer når han er her og da er jeg i nærheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #47 Del Skrevet 21. august 2011 Hun får støtte til barnepass. 64% av de faktiske utgiftene. Ønsker at barna skal ha ett hjem. Dermed blir det vanskelig med mer samvær. Dessuten jobber jeg skift. Vil gjerne betale det som trengs, men er ikke 8000 kr litt mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #48 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg tjener 350 000 i året, faren har vært inn og ut av ulike jobber og på grunn av dette og lite dokumentasjon mottar jeg 600 kr pr mnd fra Nav. Han har ikke barnet noe siden barnet foreløpig er for lite til overnatting. Han skulle ha det til at jeg hadde jukset med bidraget fordi jeg hadde skrevet at han hadde barnet 0-2 døgn pr. måned. Men dette stemmer jo - det er også jeg som har utgiftene med barnet når han er på besøk. Bensin, kjøring og henting på flyplassen, mat osv osv... Han er foreløåig kun sammen med barnet noen timer når han er her og da er jeg i nærheten. Det slår uheldig for deg reglene mens noen ganger er det far som får svi når han stiller opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #49 Del Skrevet 21. august 2011 Hun får støtte til barnepass. 64% av de faktiske utgiftene. Ønsker at barna skal ha ett hjem. Dermed blir det vanskelig med mer samvær. Dessuten jobber jeg skift. Vil gjerne betale det som trengs, men er ikke 8000 kr litt mye? Ser hva du skriver, hva med å bytte jobb slik du kan ha barna mer. De er "plutselig" voksne og da er det du skulle bygge når de var barn borte. 60/40 klarer de fleste selv om de har full jobb og forelre ikke bor altfor langt fra hverandre.Ca 10 dager i mnd. Men nok om det. Mottar mor støtte til banepass skal det taes med slik de tblir mindre barnebidrag. Den eldste skolen har halvdags barnepass på sfo. 4-9 dager blir.Bidragspliktig skal betale NOK 2 459 til bidragsmottaker. Yngste heldags plass barnehage Bidragspliktig skal betale NOK 2 137 til bidragsmottaker. Dette blir 4596 kr. Samvær 9-13 dager yngste. Bidragspliktig skal betale NOK 1 043 til bidragsmottaker. Eldste 9-13 dager. Bidragspliktig skal betale NOK 1 352 til bidragsmottaker. Dette blir 2395. Vet ikke hvordan du kommrer til 8000 kr. Er det BM som har regnet ut for deg? Det er et gammelt triks at Bm gjør.Mange menn har blitt lurt på det. Videre at de tror nav skal ha 890 pr mnd.for å regne ut beløp. Selv om dere får nav til å regne ut kan dere betale privat. Har nav regnet ut slipper dere noe at beløp var feil i ettertid. Kasnkje der eburd ta kontakt med nav og fåregnet ut. Det er engangsbeløp kr 890 på hver av dere. Når du bruker nav kalkulator har du kysset av for småbarnstillegg for den minste? Det ugjør 100 kr. Har du krysset ut for heldagspass for misnte og halvdagspass for edlste? Har du krysset ut for stønad til barnepass for begge? det ligger pengene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #50 Del Skrevet 21. august 2011 Kanskje jeg som ikke er med her. Men i ditt regnestykke ser det ut som du går ut i fra to barn, ikke tre som vi har sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 21. august 2011 #51 Del Skrevet 21. august 2011 Det går ikke ann å bruke bidragsveilderen på flere enn 1 barn, så du må be NAV om å beregne bidraget ditt. Her mottar jeg 1280 for 2,5 åringen, han hat 10 netter i mnd, og jeg mottar 1350 i mnd for 9-åringen, vi har 50/50 samvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #52 Del Skrevet 21. august 2011 Kanskje jeg som ikke er med her. Men i ditt regnestykke ser det ut som du går ut i fra to barn, ikke tre som vi har sammen. He he javisst. Leste 2 komma 4 år for yngste. Beklager. Ser vissr ut som det er ansre som har gjort det samme (Noen skriver 2,5 år)d Samvær 4-8,99 døgn. 2137. 2 åringen 2167. 4 åringen 2459. 8 åringen Totalt- 6763 kr. Samvær 9-13,99 døgn 1043. 2 åringen. 1073. 4 åringen. 1352. 8 åringen. Totalt- 3468 kr. Får det nå til å bli som du ser over. Du har en bidragsevne på NOK 11 726. Så inntil det kan du bli pålagt i barnebidrag om du skulle få flere barn. Da har du nådd 25 porsent av din bruttoinntekt. Du skal være klar over at du kan kreve BM jobber minst 80 prosent av full jobb. Jobber hun mindre kan du kreve gjennom nav det blir beregnet bidrag som hun jobbet 80 prosent. Du kan gjøre det samme, gå ned til 80 prosent stilling og få regnet ut bidrag etter 80 prosent. Dette kan du gjøre når er sammen med barna.Går du ned i stilling får du mer tid med barna og kan ha mer samvær. Jobber du overtid blir et med regnet med i din inntekt. Ssite års inntekt og 3 ssite mnd lønnslipper legges til grunn vanligvis. Så ikke ha overtid på de. http://www.oblad.no/nyheter/bidragssaken-i-nrk-1.3744745 http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+55+Nr.+2+-+%C2%A7+71+-+%C2%A7+4+(Inntekt)+i+forskrift+om+fastsetjing+og+endring+av+fostringstilskot.148208.cms Departementet mener at inntekten bør kunne skjønnsfastsettes ved deltidsstilling på under 80 % av full tid. Dette vil innebære at både bidragsmottaker og bidragspliktige kan arbeide 80 % stilling uten at inntekten blir fastsatt etter skjønn. I tillegg vil større inntektsreduksjoner godtas der det godtgjøres at det foreligger rimelig grunn. En slik regel vil også medføre at en inntektsreduksjon på 20 % uten stillingsreduksjon, godtas uten nærmere begrunnelse når vedkommende i utgangspunktet arbeider full tid. En slik inntektsreduksjon bør imidlertid ikke godtas uten en nærmere vurdering der foreldrene jobber 80 % eller mindre før reduksjonen.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #53 Del Skrevet 21. august 2011 He he javisst. Leste 2 komma 4 år for yngste. Beklager. Ser vissr ut som det er ansre som har gjort det samme (Noen skriver 2,5 år)d Samvær 4-8,99 døgn. 2137. 2 åringen 2167. 4 åringen 2459. 8 åringen Totalt- 6763 kr. Samvær 9-13,99 døgn 1043. 2 åringen. 1073. 4 åringen. 1352. 8 åringen. Totalt- 3468 kr. Får det nå til å bli som du ser over. Du har en bidragsevne på NOK 11 726. Så inntil det kan du bli pålagt i barnebidrag om du skulle få flere barn. Da har du nådd 25 porsent av din bruttoinntekt. Du skal være klar over at du kan kreve BM jobber minst 80 prosent av full jobb. Jobber hun mindre kan du kreve gjennom nav det blir beregnet bidrag som hun jobbet 80 prosent. Du kan gjøre det samme, gå ned til 80 prosent stilling og få regnet ut bidrag etter 80 prosent. Dette kan du gjøre når er sammen med barna.Går du ned i stilling får du mer tid med barna og kan ha mer samvær. Jobber du overtid blir et med regnet med i din inntekt. Ssite års inntekt og 3 ssite mnd lønnslipper legges til grunn vanligvis. Så ikke ha overtid på de. http://www.oblad.no/nyheter/bidragssaken-i-nrk-1.3744745 http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+55+Nr.+2+-+%C2%A7+71+-+%C2%A7+4+(Inntekt)+i+forskrift+om+fastsetjing+og+endring+av+fostringstilskot.148208.cms Departementet mener at inntekten bør kunne skjønnsfastsettes ved deltidsstilling på under 80 % av full tid. Dette vil innebære at både bidragsmottaker og bidragspliktige kan arbeide 80 % stilling uten at inntekten blir fastsatt etter skjønn. I tillegg vil større inntektsreduksjoner godtas der det godtgjøres at det foreligger rimelig grunn. En slik regel vil også medføre at en inntektsreduksjon på 20 % uten stillingsreduksjon, godtas uten nærmere begrunnelse når vedkommende i utgangspunktet arbeider full tid. En slik inntektsreduksjon bør imidlertid ikke godtas uten en nærmere vurdering der foreldrene jobber 80 % eller mindre før reduksjonen.” Er meg igjen. Kost på deg 850-900 kr (engangsbeløp) og nav regne ut bidraget så slipper du noe uenighet med mor. Det ville jeg gjort og da kan du henvise til dette ang.mors spørsmål om bidragets str. Hver oppmerksom på at bidrag blir større jo eldre ungdommen er. Men som du mener nesten 8000 kr er det for mye. 6763 kr er mer passende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 21. august 2011 #54 Del Skrevet 21. august 2011 1 barn, 6år. Far har samvær 4 netter pr måned Fars inntekt: 380 000 Mors inntekt: 420 000 Far betaler 2500kr pr mnd i bidrag. Bidraget var lavere så lenge mor mottok ekstra barnetrygd og stønad til barnetilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #55 Del Skrevet 21. august 2011 Regnet på det selv. Blir da rundt 7400 kr pga mors gjeld og at jeg ikke har gjeld, da dette blir vanskelig å få i banken. Pga vi ikke får sfo til hun eldste blir det noe billigere. Dersom hun får sfo, må jeg betale 7700 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #56 Del Skrevet 21. august 2011 Regnet på det selv. Blir da rundt 7400 kr pga mors gjeld og at jeg ikke har gjeld, da dette blir vanskelig å få i banken. Pga vi ikke får sfo til hun eldste blir det noe billigere. Dersom hun får sfo, må jeg betale 7700 kr. Meg igjen. Har aldri hørt en av foreldres gjeld har innvirking på barnebidrag. Hvor har du det fra, er intressert i å høre. Gjeld som mottaker og yter har virker ikke inn. Det er bruttolønn som legges til grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #57 Del Skrevet 21. august 2011 Ok. Misforstod kapitalgreiene jeg da. Med sfo deltid får jeg: 8: 2447 4: 2557, samme for 2 åringen. Mao totalt: nesten 7600 kr. Uten sfo, par hundre mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Skrevet 21. august 2011 #58 Del Skrevet 21. august 2011 Shit, skrev feil år. Totalt 6763 med sfo. Men det er ikke lett å være pappa her til lands. Blir ikke lett å få lån til ny bolig med det bidraget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 21. august 2011 #59 Del Skrevet 21. august 2011 Er ikke lett å være alenemor heller.. Får 1600 for datteren min på 12. Jeg tjener ca 350000, han 400000, 0 samvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #60 Del Skrevet 21. august 2011 Shit, skrev feil år. Totalt 6763 med sfo. Men det er ikke lett å være pappa her til lands. Blir ikke lett å få lån til ny bolig med det bidraget. Er meg igjen. Ja sant ikke lett, er mye å holde styr på ikke minst en haug med regler og lover som ingen forteller deg. Du harr ingen rettigheter uten det er straffbart for den andre. Dvs. du må går til rettsak (sivil) om du vil ha noe hjelp om mor ikke vil. Det meste med brudd på lover inne samvær for mor kommer ikek in under straffeloven og hun blir ikke straffet. Du må gå til reetsak (sivil). Men vi kom til slutt fram til det samme beløp Samvær 4-8,99 døgn. 2137. 2 åringen 2167. 4 åringen 2459. 8 åringen Totalt- 6763 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå