Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #21 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis mor og far tjener likt, far har samvær ni netter pr mnd (da er ferier inkludert) og åtte ettermiddager pr mnd, og far betaler 2000 kr pr mnd, høres dette riktig ut? Eller er det feil noen vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Skrevet 12. januar 2010 #22 Del Skrevet 12. januar 2010 betaler 2500 i mnd for 1 barn, begge ca 400.000 i årt i inntekt har samvær hver onsdag til torsdag, og annenhver helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #23 Del Skrevet 12. januar 2010 Far betaler 1500,- i måneden for to barn samvær 13 døg i måneden på jennomsnittet i fjord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 12. januar 2010 #24 Del Skrevet 12. januar 2010 2 barn 5 og 9 år. Far har samvær 10 netter i mnd Han tjener 480 000 Jeg tjener 290 000 Samlet bidrag 2200.- Vi "samarbeider" om kjøp av dyre ting og vintertøy/sko/akebrett/ski/nintendo osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 12. januar 2010 #25 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) .. Endret 21. august 2011 av Leanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_malin_* Skrevet 12. januar 2010 #26 Del Skrevet 12. januar 2010 Far tjener 620.000,- Mor tjener 465.000,- Han betaler 5.500,- for tre barn, to av dem tenåringer. Samvær annenhver helg. Nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia2 Skrevet 12. januar 2010 #27 Del Skrevet 12. januar 2010 Mannen min betalt 2400,- pr mnd ( 16. åring) 0 samvær Hans inntekt ca 230000 Hennes inntekt ca 380000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 #28 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg er far og har følgende historikk.. Betaler nå 14960,00 pr mnd. Som har bakgrunn i følgende. 3 barn, 2 forskjellige mødre. Samvær ca 2 netter i måneden - variere noe. Secenario 1: Gutt, 12 år, Jente 10 år, Mor tjener 139000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Scenario 2: Gutt, 5 år, Mor tjener 212000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Jeg har gjordt det jeg kan for å få dette mindre, noen mener kanskje det er feil av meg, men nesten 15000 i måneden utgjør ca 230000 brutto årslønn. Det sier seg selv at dette skaper store problemer for meg... Urettferdig mener jeg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trekona Skrevet 1. juni 2010 #29 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er far og har følgende historikk.. Betaler nå 14960,00 pr mnd. Som har bakgrunn i følgende. 3 barn, 2 forskjellige mødre. Samvær ca 2 netter i måneden - variere noe. Secenario 1: Gutt, 12 år, Jente 10 år, Mor tjener 139000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Scenario 2: Gutt, 5 år, Mor tjener 212000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Jeg har gjordt det jeg kan for å få dette mindre, noen mener kanskje det er feil av meg, men nesten 15000 i måneden utgjør ca 230000 brutto årslønn. Det sier seg selv at dette skaper store problemer for meg... Urettferdig mener jeg...... Det var MYE! :overrasket: Men hvorfor har du ikke mer samvær med barna dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2010 #30 Del Skrevet 1. juni 2010 Far betaler ingenting. Han tjener ca. 240000 i året. Jeg tjente 250000 i fjor, da fikk jeg svimlende 1980 kroner måneden for to barn fra Nav. Resten må jeg skaffe selv. Lurer på hvordan man tenker at jeg skal klare det, når man har bestemt at far ikke klarer det, på nesten samme inntekt? Hvordan vet du det om far? Dersom han virkelig ikke betaler inn noe til NAV kan du jo bare sende inn krav på dette, så sant du har oppgitt han juridisk som far. Her betaler far ca 1400,- mnd for ett barn 6 år, med enn inntekt på ca 240 000,-. Han har barnet ca 6 netter per mnd, og 2,5 uker ferie totalt.Vet ikke inntekten til moren til barna. Men far betaler dette til NAV (etter satser som de har regnet ut), og NAV gir så støtte til mor. Mor og far har altså ikke noen økonomisk kontakt, og far vet ikke hva mor får fra NAV til barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2010 #31 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er far og har følgende historikk.. Betaler nå 14960,00 pr mnd. Som har bakgrunn i følgende. 3 barn, 2 forskjellige mødre. Samvær ca 2 netter i måneden - variere noe. Secenario 1: Gutt, 12 år, Jente 10 år, Mor tjener 139000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Scenario 2: Gutt, 5 år, Mor tjener 212000 (alminnelig inntekt), jeg tjener 532000 (alminnelig inntekt) Jeg har gjordt det jeg kan for å få dette mindre, noen mener kanskje det er feil av meg, men nesten 15000 i måneden utgjør ca 230000 brutto årslønn. Det sier seg selv at dette skaper store problemer for meg... Urettferdig mener jeg...... Er du sikker på at du skal betale så mykje??? Høyrest heilt vannvittig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #32 Del Skrevet 2. juni 2010 Far her skal betale 6500 ca for 3 barn alle under 7 år. Han har de tor-mand annenhver uke på papire + ferier. Mor tjener 200.000 Far:400.000 Jeg får utbelat minstebidrag i forskudd fra nav og dekke alle utgifter som går på barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tim Skrevet 3. juni 2010 #33 Del Skrevet 3. juni 2010 To barn bor hos mor. Mor tjener 400.000 kr pr år. Far tjener 250.000 pr år. Betaler 3000 kr totalt i bidrag. Samvær annenhver helg på papiret, mye oftere i praksis. Høres dette riktig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 4. juni 2010 #34 Del Skrevet 4. juni 2010 Alle dere som lurer på "om dette høres riktig ut" - dere kan jo bare kontakte nav og få det regnet ut, så blir det riktig. Har et barn 50%, vi tjener omtrent likt og ingen betaler bidrag. Deler på utgiftene til barnet, får en barnetrygd hver, og forsørgerskatteklasse annethvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #35 Del Skrevet 4. juni 2010 Hva jobber egentlig alle disse mennene med 200.000,- i inntekt med? Å være pleieassistent, altså uten noen som helst utdanning og null års arbeidserfaring, gir jo en årslønn på rundt 230.000,- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 4. juni 2010 #36 Del Skrevet 4. juni 2010 Tja, kommer vel an på om de ser på bruttoinntekta, eller den på skatteoppjøret. Og det er vel lønnsslippen man skal se på når man beregner bidrag, ikke selvangivelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #37 Del Skrevet 4. juni 2010 Tja, kommer vel an på om de ser på bruttoinntekta, eller den på skatteoppjøret. Og det er vel lønnsslippen man skal se på når man beregner bidrag, ikke selvangivelsen. Neineinei. Man ser på bruttoinntekten til bidragsmottaker (tør ikke skrive mor), og så ser man på bidragsyters nettoinntekt, fratrukket det denne betaler i bidrag. Så regner man etter det ut hvor mye som er inntektene. Ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blå Skrevet 4. juni 2010 #38 Del Skrevet 4. juni 2010 Hva jobber egentlig alle disse mennene med 200.000,- i inntekt med? Å være pleieassistent, altså uten noen som helst utdanning og null års arbeidserfaring, gir jo en årslønn på rundt 230.000,- Hvor mange menn her har skrevet at de har 200.000 i inntekt? :klø: Men for å forklare hvem som kan ha så lav inntekt så kan jeg jo nevne: - Studenter med bijobb ved siden av studiene - Uføretrygdede - Personer på AAP (tidligere rehabilitering og attføring) - Langtidsarbeidsledige - Personer som ikke klarer å skaffe mer enn deltidsjobber - Lærlinger med bijobb - Sikkert flere også Hvorfor denne litt hånlige tonen mot folk med lav inntekt? Angående det med å be NAV regne ut riktig bidrag: Det koster penger. Og har man fra før lav inntekt og bruker alt man har til overs på å betale for barna så er det ikke så lett å bare gå til NAV og få ny utregning. Dessuten vil det kunne skape en ubehagelig stemning mellom foreldrene dersom den ene parten viser misnøye med ordningen som allerede eksisterer, og man vil jo helst ikke gjøre samarbeidet vanskeligere. Skjønner godt at folk spør her istedet for å få NAV til å regne ut på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #39 Del Skrevet 4. juni 2010 Hvor mange menn her har skrevet at de har 200.000 i inntekt? :klø: Men for å forklare hvem som kan ha så lav inntekt så kan jeg jo nevne: - Studenter med bijobb ved siden av studiene - Uføretrygdede - Personer på AAP (tidligere rehabilitering og attføring) - Langtidsarbeidsledige - Personer som ikke klarer å skaffe mer enn deltidsjobber - Lærlinger med bijobb - Sikkert flere også Hvorfor denne litt hånlige tonen mot folk med lav inntekt? Angående det med å be NAV regne ut riktig bidrag: Det koster penger. Og har man fra før lav inntekt og bruker alt man har til overs på å betale for barna så er det ikke så lett å bare gå til NAV og få ny utregning. Dessuten vil det kunne skape en ubehagelig stemning mellom foreldrene dersom den ene parten viser misnøye med ordningen som allerede eksisterer, og man vil jo helst ikke gjøre samarbeidet vanskeligere. Skjønner godt at folk spør her istedet for å få NAV til å regne ut på nytt. Mellom fire og fem av mennene her har 200-250 i inntekt. Dette er lav inntekt for å være mann. Hva gjør at du tenker jeg har en hånlig tone, når jeg bare stiller et spørsmål? Jeg lurte bare på hva menn med så lav inntekt jobber med, når en pleieassistent, som har lavere inntekt enn en butikkmedarbeider har høyere inntekt enn 200.000,-. Men takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 4. juni 2010 #40 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Forøvrig trodde jeg at trygdede og studenter uansett bare betalte minstebidrag? Eller har det endret seg de siste årene? *følger ikke med* Endret 4. juni 2010 av Tidssone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå