Gjest Gjest_Frustrert_* Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Har ganske ny bærbar PC og det funket veldig fint med Get på mitt forrige bosted. Nå har jeg fått Lyse internett og hastigheten er målt til hos TV2 på 1700 eller noe slikt. Altså mer enn bra/raskt nok! Likevel går internett (også KG forum) noe tregere enn hva jeg opplevde tidligere. Youtube videoer stopper og klikker hele tiden så får ikke hørt ferdig en sang... Kan heller ikke se et program på internett-TV. Hva kan jeg gjøre?!
Gjest pastablasta Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Har ganske ny bærbar PC og det funket veldig fint med Get på mitt forrige bosted. Nå har jeg fått Lyse internett og hastigheten er målt til hos TV2 på 1700 eller noe slikt. Altså mer enn bra/raskt nok! Likevel går internett (også KG forum) noe tregere enn hva jeg opplevde tidligere. Youtube videoer stopper og klikker hele tiden så får ikke hørt ferdig en sang... Kan heller ikke se et program på internett-TV. Hva kan jeg gjøre?! Høres merkelig ut, Hvis det er en sånn altibox du har, så skal du ha fra 10Mbit/s (10.000 Kbit/s) og opp! Titt litt på denne. Hvilken hastighet får du på hardware.no sitt speedometer?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Hastighet: 87 kbit/sekund 128 kbit/sekund 256 kbit/sekund Uten at jeg forstår hva det betyr..
Veronica88 Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Det hørtes igrunn veldig lite ut hvis du har en "normal" linje, man kan jo få billigere pakker som da ikke gir stort større hastighet enn dette her, så mulig du har bestilt noe sånt og ikke den "standarden" du fikk av Get? Sjekk på hjemmesidene til Lyse hva du egentlig skal kunne laste ned for din pris, jeg antar du klarer å finne ut dette? Hvis ikke så er det noen som stjeler nett av deg, enten i samme hus som deg (bor du med noen så må ikke de bruke nett mens du måler), eller så har noen kommet seg inne på trådløse nettet. Vi har har en helt passe hastighet fra Tele2 (nå har vi faktisk oppgradert også), og den var vel på dobbelt så mye som du har der.. For jeg antar at 128 er OPP og 256 er NED? Både youtube og større sider vil da slite litt på en enten overbelastet linje (les: andre brukere) eller med en liten, billig pakke. Finn ut hva du har og hva du trenger .
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg bor i en liten leilighet i et større leilighetskompleks. Alle leilighetene har bredbånd fra Lyse, samt kabel-TV. Jeg kan ikke selv oppgradere hastighet kun for min leilighet, tror jeg. Men det er ille at det ikke skal klare en Youtube-video, eller en TV-episode...da er det dårlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå