Gå til innhold

Så utrolig saltsyk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett problem.... jeg er så utrolig glad i alt som er salt. Klarer meg fint uten sukker og søtsaker, men kom igjen med salt salt salt!!! Noen tips til å kutte ned på saltet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har ett problem.... jeg er så utrolig glad i alt som er salt. Klarer meg fint uten sukker og søtsaker, men kom igjen med salt salt salt!!! Noen tips til å kutte ned på saltet?

For noen funker det å kutte salt mat på dagen og for andre minker de inntaket for hver dag som går. Men for mye salt er ikke bra for kroppen så at du vil begrense inntaket er en god plan. Det er vel litt som sukkeravhengighet, kan inntas, men med måte. Ville rett og slett forsøkt å kutte ned så mye som mulig og se at det ikke er så gale som du tror. Vet ikke om du spiser chips og snacks som salt mat eller pøser på med salt til alle måltider da...??

Skrevet

Om du salter middagen ekstra og det er ferdigmat, lær deg å SMAKE på maten før du salter. Den er sikkert salt nok fra før, all ferdigmat eri grunn altfor salt.

Lager du selv, smak da også, smak hele tida, når du synes det er nok, så salter du ikke mer. Ikke bare salt i vei og så smak etter, det er en forferdelig uting å salte og krydre mat uten å ha smak. Da aner du ikke hvordan det smaker "nakent!"

Skrevet

Når man drikker mye vann i løpet av en dag utenom måltider vil kroppen få saltmangel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...