Gjest ooops Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er arbeidsledig og mottar dagpenger. Jeg tror jeg glemte å føre opp en av dagene jeg jobbet i forrige periode. Det er snakk om fem timer, og jeg var langt unna å "vippe over kanten" sånn at de hadde trukket hele dagpengebeløpet. (De trekker jo litt pr time, men det utgjør ikke store beløpet i forhold til timelønna mi) Bør jeg si fra til NAV? Vil jeg få noen form for "straff" utover at de trekker meg for de fem timene på neste utbetaling? Hva skjer dersom jeg ikke sier ifra og de oppdager det selv på et senere tidspunkt? Vil NAV lage et stort oppstyr pga et par hundrelapper, eller lar de det gå?
LauraLine Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Klart du skal si fra:-) Ta en telefon og gi beskjed så får du sove godt i natt;-)
Gjest ts Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Klart du skal si fra:-) Ta en telefon og gi beskjed så får du sove godt i natt;-) Ja, men hva om jeg får en form for straff for glippen? Jeg har ikke råd til å betale masse ekstra, og jeg er redd for at det skal noteres som svindel i et eller annet register...
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Når du sier ifra selv, kort tid etter at du oppdaget det, får du neppe straff. Men om du IKKE sier ifra, og de oppdager det, DA kan du risikere at det blir månelyst. Si ifra! Det er det lureste, og det moralsk riktige, å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå