Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg starter fra scratch når det kommer til langrennski og utstyr. Kan dere hjelpe meg litt? Anbefal meg gjerne: * en skipakke som er rimelig og bra nok..jeg er 160 høy og veier ca 50 kg. * klær jeg trenger, noen fine ullplagg eller superundertøy? * fleece jakke? Setter STOR pris på hjelp! går helt vill i virrvarret;)
Møffi Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hei, hei Regner med at du bare skal gå på hobbybasis... * G-sport, Intersport osv har diverse langrennspakker til salgs, bare å stikke innom en av disse og høre litt rundt. Anbefaler dog at du IKKE velger smørefrie ski, det er bare tull hvis du vil ha en fin tur. * Personlig foretrekker jeg craft superundertøy, dette er godt og svette i, men litt dyrt og ikke helt optimat hvis du skal gå saktere... Her er det også mye annet å velge mellom, ull (eks devold) er fint hvis du liker det innerst. Jeg syns de microfiber genserne til hellyhansen, bavac o.l. blir kalde, men det er sikkert også smak og behag. *Fleecejakke? mener du at du skal ha det ytterst? Jeg bruker vanlig treningsjakke ytterst jeg, mitt merke er swix, men også bjørn dæhlie har mye til 4-600 kr her.
Megana Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Kjapp deg i butikken nå, masse salg om dagen. Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg å dra til Storgata, der har du følgende sportsbutikker innen 2 min gange fra hverandre: Sport 1 superstore G-sport Sportshuset Inter Sport XXL Med andre ord, her kan du gå fra dør til dør og sammenlikne det de har på tilbud. Snakk med en kyndig person i de forskjellige butikkene, vær ærlig om din erfaring og hva du skal bruke skiene til. (Og som Mariajenta skrev; velg for all del IKKE smørefrie ski, hvorfor disse produseres er ikke godt å si, det er søppel. Det er ikke vanskelig å smøre skiene selv) Av klær har de gode priser og tilbud i de samme butikkene. Ull-undertøy (bokser og BH) er en utrolig god investering, jeg hadde en tendens til å bli kald på pupper og rompe, kjøpte en Ull-BH (merino-ull så det klør ikke) fra Devold, kostet 300 men verdt hver eneste krone Jeg pleier å ha på ullundertøy, lang super-undertøy, en høyhalset ullgenser og en vindjakke, og en vindbukse. Holder mer enn godt nok, du står jo ikke mye i ro
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Dette er hva jeg bruker: Superundertøy fra Kari Traa, veldig behagelig mot huden og god bevegelighet. Tynne ullsokker Fjellbukse fra Bergans, pluss Bergans Luster jakke, pleier å ha en tynn fleecegenser (fra Conte of Florence) som mellomlag. Pannebånd. Skihansker ment for langrenn. Lette fjellski med 3/4-dels stålkant, har stålkontroll ned alle bakker, dette gjør det veldig gøy å stå på ski. Ikke er de spesielt tunge heller, så går ikke noe saktere enn de med marka-ski. Riktig smøring og god glid er alfa og omega. Spør om hjelp i butikken, dette kan de;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå