Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Etter å ha vært sammen "av og på" i tre år, hadde jeg og "min mann" en krangel i dag hvor han klager fælt over hvor grusom jeg er til tider osv og jeg sier at det er ingen som er perfekte. Da sier han "jo, det er de som er det." Og jeg spørr om han har møtt noen som var det. Da sier han at jenta han "holdt på med" noen måneder før han ble sammen med meg var perfekt personlighetsmessig, men at hun ikke var fin nok. Jeg spørr han om har valgt meg fremfor henne hele denne tiden KUN for at jeg er FINERE enn henne (for hun var jo åpenbart mer perfekt enn meg på de andre områdene), der han svarer at "Har jeg valgt deg forran henne nå da??" og jeg spørr han om han ville valgt henne forran meg nå, og han sier at "Om jeg hadde hatt sjangsen til det så hadde jeg kanskje det ja!"(hun har samboer nå) Jeg ble så sjokkert og såret at jeg slengte på røret og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå. En del av meg vil bare gi F i hele fyren. Jeg vil da ikke være noe andrevalg for han som egentlig ikke er bra nok bare for at han ikke kan få henne lenger??! Hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 det var skikkelig RÅTENT sagt av han!!! men nå er det jo også slik at vi sier ofte ting vi ikke mener når vi krangler.. vi sier jo ting bare for å såre den andre.. men jeg syntes han dro det litt for langt der.. og virker ikke "alle" perfekte innvendige, i starten av hvert forhold da..? det er jo da vi ter oss best mulig, og ingen irritasjoner.. bare fryd og gammen.. og har han litt erfaring, så vet han også dette. så jeg tror han sa det bare for å såre og provosere deg. men ikke fa** om jeg hadde kontakta han eller snakka med han før han hadde kommet krypende og sagt unnskyld. har han litt oppe i huet, så ser han den tilslutt selv... for det var rett og slett slemt sagt!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Det der hørtes ut som frustrert mann med kjeften i fri og hjernen på ferie. Tror neppe han har ment så mye med det han sa, mer at det balla på seg og så greide han ikke å ro seg ut av det.
Gjest Illiya Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Huffameg, sånt er sårt å høre! Jeg ville også blitt veldig lei meg. Men det er ikke sikkert han mente det, som andre sier, det kan hende det en ordet tok det andre.
Gjest Illiya Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Hva legger han i det at han synes du er grusom til tider, da?
Ciara Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Er dette et forhold du vil satse på? Jeg ville virkelig tenkt meg om tusen ganger før jeg forble sammen med en mann som sier slike ting.
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hva legger han i det at han synes du er grusom til tider, da? Tja, si det.. Han mener at jeg er grusom når vi diskuterer, at jeg snakker til han på feil måte osv.. Jeg mener jo det samme om han da, men jeg går ikke dit hen at jeg sier at jeg ville valgt x'n min forran han. Jeg har vært sammen med han i så og si tre år fordi det er HAN jeg ville være sammen med, og jeg kunne aldri vurdert en gang å gå tilbake til en x.. Derfor sårer det meg utrolig å vite at han ville valgt henne forran meg om hun hadde villet hatt han tilbake.. :(
Gjest Illiya Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Tja, si det.. Han mener at jeg er grusom når vi diskuterer, at jeg snakker til han på feil måte osv.. Jeg mener jo det samme om han da, men jeg går ikke dit hen at jeg sier at jeg ville valgt x'n min forran han. Jeg har vært sammen med han i så og si tre år fordi det er HAN jeg ville være sammen med, og jeg kunne aldri vurdert en gang å gå tilbake til en x.. Derfor sårer det meg utrolig å vite at han ville valgt henne forran meg om hun hadde villet hatt han tilbake.. :( Ja, det er lite som sårer så mye som å høre at kjæresten heller ville hatt en annen. Men dette sier han vel også fordi han vet det er sårende....og han er jammen ikke lite grusom selv!
Piper Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Og etter en slik krangel hadde jeg sagt takk og farvel, for jeg hadde aldri akspetert og vært 2. valget til noen. Og såpass bør man klare ås tyre seg når man krangler, at man ikke får den personen som man liksom elsker til å føle seg som et 2. valg. Alt er ikke lov selv om man krangler, og noe slikt hadde jeg blitt rasende på.
Kiyo Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 Så måtte du spørre det spørsmålet og da Slik krangelen deres utviklet seg så burde du ikke være overrasket over et slikt svar. Det jeg reagerer på i denne hendelsen er den delen med "perfekt personlighet men ikke pen nok"... velvel noen menn (og kvinner) og deres prioriteringer...
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 Og etter en slik krangel hadde jeg sagt takk og farvel, for jeg hadde aldri akspetert og vært 2. valget til noen. Og såpass bør man klare ås tyre seg når man krangler, at man ikke får den personen som man liksom elsker til å føle seg som et 2. valg. Alt er ikke lov selv om man krangler, og noe slikt hadde jeg blitt rasende på. Nå har vi ikke vært ordentlig "kjærester" på en stund, men har så og si oppført oss som vi var det og prøvd å få forholdet vårt til å fungere.. men det er vel kanskje ikke noe mer akseptabelt av den grunn...?
Gjest Purple Haze Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 Ja, særlig at jeg hadde giddet bruke to sekunder mer på en fyr som sa slike sårende ting til meg. Mangel på respekt og ekte følelser, rett og slett. Vil du virkelig være sammen med en mann som har et slik syn på deg?
Ethereal Skrevet 10. februar 2009 #13 Skrevet 10. februar 2009 Jeg hadde dumpa han med en gang. Hvis han ikke syns at du er bra nok for han, og han vet hvem han ville valgt framfor deg, så er han ikke noe å spare på. Det finnes nemlig gutter der ute som faktisk syns du er perfekt som du er!
Rexina Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 Hadde også gått. Ville ikke vært sammen med en som får meg til å føle meg så grusomt lite verdt!
Piper Skrevet 10. februar 2009 #15 Skrevet 10. februar 2009 Nå har vi ikke vært ordentlig "kjærester" på en stund, men har så og si oppført oss som vi var det og prøvd å få forholdet vårt til å fungere.. men det er vel kanskje ikke noe mer akseptabelt av den grunn...? Kanskje man bør tenke om dette er riktig forhold å være i, når man har prøvd i tre år og man fortsatt ikke er ordentlige kjærester. Og jeg syns nå ikke noe slikt er akseptabelt uansett. Men jeg ville vurdert om det var noen vits å prøve mer, når dere tydeligvis sliter for å få et godt forhold. Det er lett å tenke på det som kunne vært, i stedet for det som faktisk er. Man blir lett blindet, når følelsene for den andre fortsatt er sterke.
Jade Skrevet 10. februar 2009 #16 Skrevet 10. februar 2009 Hvis han seriøst mente dette, hva tror du skjer med dere når du blir eldre og utseendet ditt forfaller? Uansett; Tror han virkelig at folk kan være perfekte? Hvis han hadde vært ordentlig sammen med hun andre, og ikke bare "holdt på med" hadde han nok innsett at ingen er perfekte.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #17 Skrevet 10. februar 2009 Hadde også gått. Ville ikke vært sammen med en som får meg til å føle meg så grusomt lite verdt! Tror dette ofte er lettere sagt enn gjort.. Det er så lett å si dette når man står utenfor, men noe annet når man står mifdt oppi det og har følelser for personen. Jeg tenkte også at dette var noe han sa for å såre deg og ikke noe han mente.. Men det unnskylder det selvfølgelig ikke allikevel. Tror jeg ville forsøkt å avvente med å ta kontakt og latt det vært opp til han. Dermed pratet med han når dere ikke krangler og fortelle at du ikke ønsker å være sammen med han dersom han virkelig mener det han sier. Og samtidig fortelle hvor mye dette faktisk sårer deg. Min mann og jeg kan også si masse teit til hverandre når vi krangler som vi ikke mener. Vi forsøker begge å forandre på dette, og bedrer oss sakte men sikkert. Jeg har i allefall lært at jeg ikke skal angripe hver gang jeg er uenig i noe og heller vise forståelse for at man er forskjellige. Ei gammel dame sa noe svært fornuftig på tv her om dagen. For å få et forhold til å fungere må man ha en god posjon respekt for den andre, og noen ganger være døv
Pest Skrevet 10. februar 2009 #18 Skrevet 10. februar 2009 Om dette er forhold som hangler i utgangspunktet. Så hadde jeg sagt takk og farvel, også ønsket ham lykke til med å finne noen så pen som meg og at han heller fikk satse på personligheten neste gang. Også ville jeg brukt de neste tre årene på noen som jeg kunne fungere bedre i et forhold med, eller på å jaktet på den personen.
camilla* Skrevet 10. februar 2009 #19 Skrevet 10. februar 2009 Ei gammel dame sa noe svært fornuftig på tv her om dagen. For å få et forhold til å fungere må man ha en god posjon respekt for den andre, og noen ganger være døv en jeg jobbet sammen med sa at man måtte være: døv og blind men respekt er veldig viktig. Jeg vil tro han vet hvor "skoen trykker" og bruker dte når dere krangler. Sett deg ned med han senere og si at slikt finner du deg ikke i. Det er veldig trist å føle at man ikke er nr 1 for den man er sammen med. Og om han mener det så bør han ikke si det, men heller gjøre noe med det. Man er da ikke sammen med "det nest beste"..
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #20 Skrevet 10. februar 2009 Tror dette ofte er lettere sagt enn gjort.. Det er så lett å si dette når man står utenfor, men noe annet når man står mifdt oppi det og har følelser for personen. Jeg tenkte også at dette var noe han sa for å såre deg og ikke noe han mente.. Men det unnskylder det selvfølgelig ikke allikevel. Tror jeg ville forsøkt å avvente med å ta kontakt og latt det vært opp til han. Dermed pratet med han når dere ikke krangler og fortelle at du ikke ønsker å være sammen med han dersom han virkelig mener det han sier. Og samtidig fortelle hvor mye dette faktisk sårer deg. Min mann og jeg kan også si masse teit til hverandre når vi krangler som vi ikke mener. Vi forsøker begge å forandre på dette, og bedrer oss sakte men sikkert. Jeg har i allefall lært at jeg ikke skal angripe hver gang jeg er uenig i noe og heller vise forståelse for at man er forskjellige. Ei gammel dame sa noe svært fornuftig på tv her om dagen. For å få et forhold til å fungere må man ha en god posjon respekt for den andre, og noen ganger være døv Du har veldig rett i at det å droppe han er lettere sagt enn gjort... Nå avventer jeg kontakt, men det er ikke lett det heller. Men når jeg hører ordene hans inni hodet så klarer jeg det likevel.. Om han ikke tar kontakt og unnskylder seg, så betyr vel det det samme som at han faktisk mente det han sa.. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå