~banshee Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 (endret) Røykvarsleren min fungerer sånn at når den går av, går brannalarmen i hele blokka jeg bor i. Jeg bor i en liten ettroms, og den begynner lett å pipe når jeg svir mat. Nå gjør jeg jo ikke det noe ofte akkurat, men når det først skjer kommer litt røyk, er det veldig flaut å gå rundt og si fra til de andre beboerne at det er falsk alarm. Røykvarsleren kan ikke flyttes. Lurer på; vil det være en god idè å feste en plastpose rundt den, med et strikk, bare mens jeg står på kjøkkenet og lager mat? Vil alarmen gå av ved at den ikke får noe oksygen? Endret 10. februar 2009 av ~banshee
Gjest Kråkaa Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hos noen jeg kjenner så går brannalarmen veldig lett av (takk og pris for det i bunn og grunn) så når de laget mat pakker de en brødpose rundt alarmen med et strikk. funka som bare det Bare husk å ta den vekk!
~banshee Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2009 Oki! Takk for det Så, det spiller ingen rolle at det ikke kommer noe luft inn da. Tenkte det var dumt å spørre vaktmesteren, siden det gjør leiligheten mer brannfarlig å ha for en pose. Men det er jo ikke så veldig fint med en pose i taket, så kommer vel til å huske den ^^
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Skjønner ikke helt hvorfor dere skal styre med pose og strikk. Jeg hadde tidligere samme problem, men tok bare ut batteriet når jeg skulle steke. Det er da lettere.
~banshee Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hehe, ikke så dårlig ide det heller... Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på... Hvis det lett lar seg gjøre... Jeg har en sånn her, det står at det er en optisk røykvarsler: Hvordan vet jeg om den er koblet til blokkas el-nett, eller gjennom en transformator, eller om den går på batteri? Endret 10. februar 2009 av ~banshee
Gjest Elektriker Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Røykvarsleren min fungerer sånn at når den går av, går brannalarmen i hele blokka jeg bor i. Jeg bor i en liten ettroms, og den begynner lett å pipe når jeg svir mat. Nå gjør jeg jo ikke det noe ofte akkurat, men når det først skjer kommer litt røyk, er det veldig flaut å gå rundt og si fra til de andre beboerne at det er falsk alarm. Røykvarsleren kan ikke flyttes. Lurer på; vil det være en god idè å feste en plastpose rundt den, med et strikk, bare mens jeg står på kjøkkenet og lager mat? Vil alarmen gå av ved at den ikke får noe oksygen? Dein rykvarsler er tilkoblet fellesanlegg, og får også strøm derfra. Batteriet i din varsler er kun et backup batteri i tilfelle strømbrudd, så det hjelper ikke å ta det ut. En nødløsning er som du skriver å blokkere den med en plastpose. MEN! Det er er farlig, da sjansen for at du etter hvert glemmer/dropper å ta av posen blir større og større. Sjekk med styret/sameiet/vaktmester om du kan få byttet til optisk varsler. Denne typen vil ikke reagere så raskt på matos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå