Ciara Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jag har tidligere laget tråd om sommerdyner, nå kommer tråd om klatreroser - ja, jeg gleder meg til våren! Saken er den at jeg har en liten vegg i hagen som jeg ønsker dekket. Jeg har forsøkt følgende: klatrehortensia (døde fort) klematis (vokste nesten ingenting fra jeg plantet den rundt midtsommer i fjor, så temmelig død ut fort, og jeg aner ikke hvordan tilstanden er i år) eføy (gror greit, men den er jo ikke så dekorativ) Jeg vil ikke gi opp. Jeg vil ha en vidunderplante som vokser kjemperaskt, dekker veggen (2-3 meter høy) og ser pen ut. Kan en klatrerose gjøre nytten? Har dere evt andre tips?
TurboLotte Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Ja det er mange typer klatreroser som vokser fort og kraftig. Lettest å høre på ditt lokale hagesenter. Parkdirektør rigger f.eks har jeg hørt at mange er fornøyd med. Jeg har noen Austinroser som heter Alchymist. Lekre aprikosfargede. Men det tar jo noen år da. Ellers Clematis Montana Rubens er lekker på vegg. Blir svæææær!!
Suzy Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hadde gått for Flammentanz om du vil he ei plante som vokser kjept, tåler mye og ser pen ut. Den blir fort stor, blomtrerer med digre mørkerøde blomster og er en H7-plante, så det takler det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå