Gå til innhold

En kran til varmt vann, og en til kaldt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet
Til deg som bodde på kollektiv og ikke likte å fylle vasken pga alle som spytta tannkrem der daglig.

En neglebørste eller oppvaskbørste er alt som skulle til for å rengjøre den på 1 min før bruk. En vask blir jo god som ny ved enkel skrubbing med litt såpe og vann.

Ja selvfølgelig glemte jeg å desinfisere vasken med neglebørste...huff da, det tenkte jeg ikke på.

Jeg kunne jo eventuelt bare brukt Plumbo (om de har slikt), så hadde jeg vært sikker på å få vasken ren...og den hadde sikkert fungert i ansiktet også, så hadde jeg ikke behøvd å kjøpe hundrens...jaja, too late.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet
En gåte for meg hvorfor det skulle være vanskelig å vaske seg med rennende vann fra en fastmontert dusj. Det eneste jeg forstår er at det kan være vanskelig å vaske håret for høye personer. Må du spyle rett oppi/inni for å få vekk såpe mener du? Til orientering: Jeg pleier aldri ta løs dusjhåndtaket under dusjing. Mann på 190.

1. Med en fastmontert dusj får man ikke vasket føttene, i allefall ikke uten å bare la vannet "renne forbi i farta".

2. Dusjen er "one size fits all"-høyde, og passer altså for høye personer.

Vi lenger nede får ikke noe trykk på vannet der vi står, jf. også den ovenfornevnte slappe strålen som er på vannet i England.

Dermed ender man opp med shampo- og balsamrester i håret, og såpe på resten av kroppen

3. For å vaske underlivet bør man ha et par stråler vann ja..ikke bare noe slapt såpevann som sildrer forbi framme på magen. I allefall når man har mensen.

4. Å f.eks. fylle en bøtte/balje vann for å vaske føttene (som man ikke får vasket pga. fastmontert dusj) er en spennende opplevelse, man må jo enten holde bøtta 2 meter opp i været, eller få seg et såkalt nachspiel/etterdusj, idet man fyller bøtta der nede i regnet.

Menmen..ikke noe problem for meg lenger, jeg flytta som sagt.

Og det var ikke pga. badet heller.

(Men pga. rottene.)

Skrevet
En gåte for meg hvorfor det skulle være vanskelig å vaske seg med rennende vann fra en fastmontert dusj. Det eneste jeg forstår er at det kan være vanskelig å vaske håret for høye personer. Må du spyle rett oppi/inni for å få vekk såpe mener du? Til orientering: Jeg pleier aldri ta løs dusjhåndtaket under dusjing. Mann på 190.

Det er et problem når du er liten. Vannet sprer seg jo lengre ned det kommer og du får ikke nok trykk til å skylle ut såpen av f eks langt hår. Irriterende, men en vanesak.

Skrevet

Jeg ender alltid opp med å ta med meg en bakebolle inn i dusjen for å få skylt mitt tykke og uregjerlige hår. :ler:

Skrevet

På menn henger jo alt utenpå, altså ikke noe problem. Damer har ikke snabel, så de har litt andre vaskemulighet :opplyser:

Gjest Børt Erik
Skrevet
Ja selvfølgelig glemte jeg å desinfisere vasken med neglebørste...huff da, det tenkte jeg ikke på.

Jeg har aldri sett behovet for å desinfisere bestikk og tallerkener etter å ha hatt besøk. Dette er saker de har hatt i kjeften og som du senere skal stappe i egen kjeft (ja ikke tallerkener, men gafler og skjeer f.eks...).

Så å vaske trynet i en vask som er vasket skulle ikke by på problemer. Jeg ba deg ikke drikke vannet. Kan føles ekkelt om du insisterer på å tenke det verst tenkelige om alt, men det er greit å la være.

Å vaske en vaske tar jo ikke fire sekunder, men kanskje et minutt eller to.

NB! Pass på å ikke drikke av andres flasker og for guds skyld, og din egen, ikke kyss noen.

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at noen faktisk prøver å argumentere mot at det er bedre å ha blandebatteri enn to kraner... "du kan jo bare gjøre sånn og sånn, så er det ikke noe problem". Jo, det er veldig upraktisk!

Men det er jo sånn KG er, uansett hva man sier så er det noen som skal være uenig.

Skrevet

Jeg bodde i London uten dusj... Men med badekar med to kraner, det var hakket verre, tro meg. Jeg ble en røver på å dusje med en bolle vann... Stående i Badekaret.

Når det gjelder fastmontert dusj, som ja, helt klart er et problem når man ønsker å skylle underlivet, så hadde jeg enten med en flaske i dusjen som jeg fylte opp og vasket med, eller, og her kommer dagens akrobatiske tips...

(til dere som skal til et sted med fastmonterte dusjhoder)

Stå bredbent, skyv underlivet framover, la vannet renne nedover armen, og lag en styrestråle med albuen... Se der ja, det har dere ikke tenkt på! Funker det, faktisk, dersom vanntrykket er ganske bra...

Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet

Jeg har aldri sett behovet for å desinfisere bestikk og tallerkener etter å ha hatt besøk. Dette er saker de har hatt i kjeften og som du senere skal stappe i egen kjeft (ja ikke tallerkener, men gafler og skjeer f.eks...).

Så å vaske trynet i en vask som er vasket skulle ikke by på problemer. Jeg ba deg ikke drikke vannet. Kan føles ekkelt om du insisterer på å tenke det verst tenkelige om alt, men det er greit å la være.

Å vaske en vaske tar jo ikke fire sekunder, men kanskje et minutt eller to.

NB! Pass på å ikke drikke av andres flasker og for guds skyld, og din egen, ikke kyss noen.

[/quot

Jeg er ikke spesiellt fisefin synes jeg...men summen av alle disse tiltak blir fort mange...apropos mange bekker små, osv.

Fra før hadde jeg nok med å baljebade føttene, ha bakebolle og flasker med i dusjen, rydde opp etter de andre osv., så vasking av vask som var full av slim og spytt var ikke førsteprioritet.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Fra før hadde jeg nok med å baljebade føttene, ha bakebolle og flasker med i dusjen, rydde opp etter de andre osv., så vasking av vask som var full av slim og spytt var ikke førsteprioritet.

Man kan jo vaske ansiktet i en balje eller bakebolle også. Spesiellt når du allerede må bruke det i dusjen. Ellers er jeg enig med deg i at to kraner er fryktelig upraktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...