Gjest Wrangler Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg skal ikke ha noen dyr og typisk bryllupskjole, men noe meget enklere. Men håper altså at jeg skal gå ned noen kg før den tid. Både for at "drømmekjolen" skal sitte bra og for min egen helses skyld. Men nå ser jeg jo at det kan være lang leveringstid på kjoler, eller gjelder det bare bryllupskjoler?? Hva hvis jeg vil sy kjolen inn/ut etc.? Hvordan få dette i hop med vektendring??
Neytiri Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg skal ikke ha noen dyr og typisk bryllupskjole, men noe meget enklere. Men håper altså at jeg skal gå ned noen kg før den tid. Både for at "drømmekjolen" skal sitte bra og for min egen helses skyld. Men nå ser jeg jo at det kan være lang leveringstid på kjoler, eller gjelder det bare bryllupskjoler?? Hva hvis jeg vil sy kjolen inn/ut etc.? Hvordan få dette i hop med vektendring?? Nu har dette også vært min plan, å gå ned noen kg før bryllupet. Det eg kan anbefale er først å ha et realistisk mål for kor mye du kommer til å gå ned. Er ikke lurt for meg å kjøpe kjole i størrelse 38 når eg er størrelse 44-46. Som regel går det an å ta in og ut brudekjoler en størrelse opp eller ned. Nu vet eg ikke kosn kjole du har tenkt deg, men det kan lønne seg å sjekke leveringtid FØRST. så slipper du å stresse. De damene som jobber i brudesalongene er meget flinke å hjelpe, og de syr og tilpasser som oftest kjolene noen få uker før bryllupet
Gjest Wrangler Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Ser vi er samme størrelse. Jeg har ikke laget meg noen spesielt mål på hvor mye jeg skal gå ned, tar det som kommer med glede. Om det blir 2 cm eller 10 cm, det får tiden vise. Har gått ned noen cm og 2,5 kg. Dessuten er det bare 2 mnd igjen! Og ikke noe i veien for å gå opp i vekt heller...hehe! Men skal iaf kjøpe skikkelig undertøy og sånn bodysuit for å slette bort litt av humpedumpene.
Gjest farge Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Det er jo ofte snøring i brudekjoler, og min kjole kunne jeg brukt selv om jeg hadde gått opp eller ned endel
Gjest Wrangler Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Det er sant, en kjole med litt elastitet vil også passe om man går litt opp eller ned. Uansett pent på oss meg litt too much.
Neytiri Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Ser vi er samme størrelse. Jeg har ikke laget meg noen spesielt mål på hvor mye jeg skal gå ned, tar det som kommer med glede. Om det blir 2 cm eller 10 cm, det får tiden vise. Har gått ned noen cm og 2,5 kg. Dessuten er det bare 2 mnd igjen! Og ikke noe i veien for å gå opp i vekt heller...hehe! Men skal iaf kjøpe skikkelig undertøy og sånn bodysuit for å slette bort litt av humpedumpene. Eg faktisk har gjort om livstilen litt på matfronten. små forandringer er en stoooor hjelp. Faktisk poteter, ris, og brus er store forandringen(det eg kuttet ut) og den har fått meg ned 2 størrelser allerede med litt trening selvfølgelig! Har kjøpt meg et korsett som går ned over til hofta. den er helt fantaskisk og gjør brystene VELDIG pene. Slank ser eg ut ihvertfall i den. Når eg var å prøvde kjoler i butikk så likte eg mye bedre kjolene med snøring bak. fikk utrolig smal midje og så slank og fin ut. Riktige kjolen er den DU føler deg vakrest i!
Gjest Wrangler Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Skal ha det i tankene og ikke utelukke kjole med snøring! Men jeg er meget kresen og synes alle forslag fra andre er dumme... Altså finnes mye fint som andre passer, men jeg vil ha noe "meg".
Neytiri Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Skal ha det i tankene og ikke utelukke kjole med snøring! Men jeg er meget kresen og synes alle forslag fra andre er dumme... Altså finnes mye fint som andre passer, men jeg vil ha noe "meg". Der er altså internettet helt genialt.....er jo såååå mange kjoler der ute. Personlig ble eg helt forvirret fordi det ble for mye. så når eg begynnte å titte på ebay etter kjolen så var det lett å søke kjoler ned til de som hadde eller ikke hadde stropper eller snøring osv. Lykke til ikvertfall
Gjest KateW Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Wrangler, jeg sniker meg inn her jeg... Husker ikke hvor du bor, men bor du i Oslo, så foreslår jeg at du titter innom LaLina for undertøy. Snakk med Line, og be om skikkelig hjelp, hun er god. Både på korsett, hold-inne-greier osv. Selv var jeg din størrelse, og med enkle omlegginger, ved å bli "gladere" i meg selv og bevege meg er jeg nå mellom 38/40. Bare en liten oppmuntring. (Selv om jeg enda blir like sjokka når jeg er og handler, og finner fram eks-størrelsen og den ikke passer) Når det gjelder kjoler, så vil jeg anbefale deg å sjekke noen vintagebutikker. De er ofte litt mindre i størrelsene, men allikevel kan man finne noen scoop. I tillegg kjøpte jeg for en tid tilbake en italiensk designerkjole, den var dyr, selvsagt, men sitter som et skudd, og stoffet er slik at den faller utrolig flott, på tross av at den er trang (ikke stram) og på tross av noe vektnedgang siden jeg kjøpte den så sitter den bare penere....
lilleanda Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg er også ca samme størrelse og på slanker'n.... Synes det er vanskelig siden brudekjolene må bestilles nå snart, men vet ikke om jeg kommer til å gå opp 2 kilo eller ned 15 før august.... Kjolene blir helt annerledes på har jeg sett for jeg prøvde noen i september og noen nå i februar når jeg var 5-6 kg mindre. Brystene spesielt blir mindre synes jeg, og det er jo en stooor del av hovedutseedet på kjolene hvordan den sitter over brystet. Men en snørekjole kan strammes en str mindre og utvides til en str mer. Så da tenkte jeg å satse på str 42 (nesten der nå....) og hvis det blir mange kilo ned så må den sikkert ikke syes inn så alt for mye.... Pass bare på at det ikke er masse mønster/blonder o.l. i sidene slik at den ikke kan syes om. Den feilen gjorde en venninne av meg, og hun måtte bytte kjole 1 mnd før bryllupet (heldigvis leide hun og fant en ny). Lykke til alle sammen
Gjest Wrangler Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 Hei hei. Har ikke sett at det er blitt skrevet her igjen! Har gått ned 4 kg sånn helt av meg selv, og merket at størrelse 16/42 passer meg utmerket, til og med rundt puppene! Har kjøpt kjolen og får håpe det går bra.... (se egen tråd) Hvis jeg skulle gå ned en del mer, så får jeg håpe at en skredder kan fikse kjolen. Men er vel begrenset hvor mye jeg kan gå ned nå til bryllup 9.april. Senest par uker før må vel en skredder ha den for å rekke å bli ferdig før den faktiske dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå