Gå til innhold

Nå starter jeg et nytt og bedre liv!! (men er dette bra nok?

*Lillian*

Vil Lillian klare dette?  

1. 1. Vil Lillian klare dette?

• Nei
      6
    • Ja
      19
    • My ass
      4

Anbefalte innlegg

Okei, da lytter jeg til dere kloke hoder :wink:

Jeg har gått masse i dag, da.. Fra klokka var 10.30 til klokka var 14.00, med to pauser à 30 minutter hver gang. Så jeg har da fått litt trening i dag også... :lol:

Men da dropper jeg styrketreningen og syklingen i dag, for jeg vil jo gjerne at kroppen skal få tid til å bearbeide "sjokket" også :blunke:

Jeg er vel likevel ganske flink?? Eller?? :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel likevel ganske flink?? Eller?? :roll:

Du er kjempeflink! Et tips er å krysse av på kalenderen de dagene du har trent, også oppsummere på slutten av uka for å se om du har kommet i mål. Da vet du om du kan være fornøyd med deg selv eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det allerede, Ragnhild :wink:

Synes dette med maten er mye vanskeligere enn å holde på motivasjonen til treningen, jeg.. :roll:

Altså, Tristessa synes jeg spiser for mye brødmat... Til frokost så må det bli enten brød eller knekkebrød hvis jeg skal få i meg frokost...

Lunsjen er på jobben, og da spiser vi sammen med ungene så jeg kan rett og slett ikke sitte og spise noe annet når barna spiser brød....

Middagen er ikke brødmat. Kveldsmaten er knekkebrød eller bagateller...

Og dette med å få til flere måltider!??! Hvordan skal jeg få til det, da? For èn gangs skyld består dagene mine (særlig fridagene) i litt mer enn å bare spise, og jeg vil gjerne fortsette med å ha det sånn.... :roll:

Og mange mener jeg spiser for lite...Men jeg er jo så fornøyd med at jeg ikke har hatt overspising på leeeeenge nå... *sukk* Hos meg må det nok bli enten eller tror jeg...Klarer ikke det med normalt jeg... Dessuten er sult og metthetsfølelsen min ganske utafor, pga SF. Jeg kjenner ikke normal sult og metthetsfølelse lenger, jeg kjenner skrubbsulten og stappmett... :roll:

Kanskje jeg burde begynne å spise på klokka, det er et tips vi fikk fra IKS på et kurs vet jeg... Men det er så vanskelig når man er i det yrket man er også.... :roll: Jaja, jeg tar fortsatt gjerne imot gode råd!! :)

Dagens spørsmål:

Koster det masse å gå til en ernæringsfysiolog eller hva det heter? Og finnes det noen i området her?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal stresse for mye med maten jeg, virker ikke som om du spiser spesielt ufornuftig. Så lenge du spiser sånn som du beskriver her, og med vanlige prosjoner middag synes jeg du skal være fornøyd. Som du sier, så klarer du jo å la være å overspise, og jeg tror det er mye viktigere enn om du får i det en brødskive for mye eller for lite, eller om du spiser brød eller salat til lunch. Men hva med å spise litt frukt sånn en stund før du drar fra jobb? Ser jo at du har sein middag, som meg, og da er det godt å holde blodsukkeret oppe, så blir en ikke så sliten når en kommer hjem. Men jeg tror det aller viktigste er å ikke stresse for mye, de vil hjelpe deg til å få et mere normalt forhold til mat. Som du selv sa, så er jo ikke hensikta med dette å gå ned i vekt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Dette var ikke bra. Dette virker som det er altfor lite å spise. Spis mer og hold blodsukkeret oppe. Gjerne hver tredje time. Ikke spis for magert heller, kroppen trenger litt fett også. Husk å få energi rett etter trening, spis gjerne en banan, du vil sikkert bygge litt muskler ikke miste dem.

Treningen: Husk at kroppen har ikke godt av å trene hver dag, musklene trenger nemlig å hvile en dag imellom. Det vil bare ende med at du sliter deg ut og lysten forsvinner, du stresser kroppen. Tren tre ganger i uken, ha jevnlig økning uke til uke. Stopper fremgangen opp, gå litt tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nye råd og lykkeønskninger!!

I dag har jeg ENDELIG fått trent igjen!! :D

Trente ikke i går, siden jeg gikk så masse på mandag. Eller, årsaken var egentlig at jeg ikke fikk tid pga besøk av svigers... Men jeg så på all den gåingen på mandag som bra trening også, så derfor hadde jeg ikke kjempedårlig samvittighet, da.

Men i dag har jeg trent 30 minutter sykling igjen, pluss 15 minutter med mix av aerobic og styrketrening.

*stolt*

Etter jeg trente spiste jeg 3 små plommer, siden jeg ikke hadde banan i huset (er ikke så glad i banan).Det funker vel det, eller?

Jeg har gitt opp å skrive opp hva jeg spiser, forresten... Det er umulig, for nå er det så mye rart som foregår så jeg klarer ikke holde meg til de faste måltidene eller noe. Vet at jeg får kommentarer her da på hva jeg spiser, enten for lite eller for usunt. Eksempel i dag.. Frokosten var ingeting. Lunsjen var 1 brødskive og 1 eple. En Sandwich is til "dessert" siden det var et barn som skulle slutte i barnehagen i dag. Drakk vann til, masse vann.

Mellommåltidet var et nytt eple og en Lollipop-is :oops: Jeg vet, to is på èn dag er ikke bra, men det er veldig vanskelig å si nei når man får alt sammen på jobben...... :roll:

Middagen var ingenting......Var ikke sulten pga det eplet til mellommåltidet.

Så spiste jeg en lys kokesjokolade-lignende plate som svigers hadde kjøpt med til meg.

Etter treningen spiste jeg altså disse plommene... Det er dagens mat.... :roll:

Skjønner dere hvorfor jeg har gitt opp å skrive ned hva jeg spiser og når?!?!

Lillian - har i det minste trent i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Synes du er flink jeg, og har et bevisst og fornuftig forhold til det du gjør på.

Vi andre kan mene hva vi vil om hva du skal spise, men det viktigste er jo egentlig at du får i deg nok, for deg. Jeg skjønner at du ikke har et lett forhold til mat, men jeg synes du er flink. Prøv uansett å få i deg frokost, for å få kroppen i gang om morgenen. (personlig har jeg langt mer lyst på frokost dersom jeg spiser kveldsmat, for mat i magen om kvelden gjør meg sulten om morgenen...)

Og ja, legg inn hviledager, ikke tre hver eneste dag, kroppen trenger litt hvile også, for å bygge seg opp igjen.

Du er flink! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...