Gjest Mss UJ Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Heisann Lurte på om det er noen her som trener yoga? føler dere at det ha hjulpet noe på vekten? er det noen som har noen gode stillinger som jeg kan gjøre får å få slankere lår å mindre rumpe? Takker for all hjelp jeg kan få
Sekretæren Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Yoga er bra for smidighet og styrke. Vil du forbrenne fett, bør du trene kardio. For å øke forbrenningen med styrketrening, ville jeg supplert med andre måter å trene styrke på i tillegg til yoga
Gjest Ts:) Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Yoga er bra for smidighet og styrke. Vil du forbrenne fett, bør du trene kardio. For å øke forbrenningen med styrketrening, ville jeg supplert med andre måter å trene styrke på i tillegg til yoga Hei takk for svar:) da blir det mere kardio trening fra i dag , men lurte på en ting vet du om knebøy kun er for de som vil ha større muskler ? altså burde jeg holde meg unna knebøy vist jeg ønsker mindre rumpe å smalere lår?
Leifr Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 vet du om knebøy kun er for de som vil ha større muskler ? altså burde jeg holde meg unna knebøy vist jeg ønsker mindre rumpe å smalere lår? Nei. Jenter får ikke digre svære bodybuildermuskler med mindre de trener som noen tullinger og sper på med ting som kommer i pille- eller sprøyteform. Jenter som trener skikkelig på vektløfting og konkurrerer internasjonalt kan derimot se ut som dette her: http://www.youtube.com/watch?v=Vd1LSZfVBtY Vekt-trening er forøvrig veldig effektivt for å forbrenne kalorier.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Yoga blanserer forbrenningen din noe som innebærer at hvis du har naturlige annlegg for overvekt vil du gå ned i vekt selv om du trener en form for yoga som forbrenner veldig lite kallorier. På den annen side vil du gå opp i vekt hvis du har annlegg for undervekt. Hvis du gjør en ganske fysisk form for yoga svært gjevnlig så vil du få en veldig bra vekt uansett. Men, kardio er en mere effektiv måte å gå fort ned på.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Gjør mange solhilsener. Det forbrenner mye.
aline Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 dersom du har for mye fett som du vil ha bort, så finnes det ikke enkeltøvelser som punktslanker kroppen. men utover det, så vil nok yoga også hjelpe på vekten dersom du jobber aktivt når du trener det, og gjør det flere ganger i uka. Selv trener jeg yoga kun en gang i uka, i tillegg til mange timer dans, og holder vekten fint, ser også at jeg har fått en sterkere kropp etter at jeg begynte å trene yoga i tillegg til dansen. Den typen yoga jeg driver med, har ikke som mål å være slankende, men jobber med å bruke pust og fokus inn i kroppen, til å klare å holde diverse øvelser aktive. (noe som også er en god hjelp ellers i hverdagen, da det å lære pust og fokus for å håndtere vanskelige situasjoner jo ikke er å forakte.)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 dersom du har for mye fett som du vil ha bort, så finnes det ikke enkeltøvelser som punktslanker kroppen. men utover det, så vil nok yoga også hjelpe på vekten dersom du jobber aktivt når du trener det, og gjør det flere ganger i uka. Selv trener jeg yoga kun en gang i uka, i tillegg til mange timer dans, og holder vekten fint, ser også at jeg har fått en sterkere kropp etter at jeg begynte å trene yoga i tillegg til dansen. Den typen yoga jeg driver med, har ikke som mål å være slankende, men jobber med å bruke pust og fokus inn i kroppen, til å klare å holde diverse øvelser aktive. (noe som også er en god hjelp ellers i hverdagen, da det å lære pust og fokus for å håndtere vanskelige situasjoner jo ikke er å forakte.) er det noen fine yoga-DVD'er dere anbefaler?
aline Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 er det noen fine yoga-DVD'er dere anbefaler? i og med at den yogaen jeg trener skal utføres med øynene lukket og fokus inn i seg selv, så er det ingen dvd'er som kan hjelpe, da må man på kurs. godt mulig det finnes andre dog, men jeg ville helt klart valgt kurs.
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Jeg går på Yogakurs og tror ikke at man kan lære Yoga på egenhånd, da blir det ikke Yoga, bare noen vanlige gymøvelser som man kanskje ikke engang gjør rett. Yoga er meditasjon, ikke gymnastikk. Man kan bli slank av Yoga, men det viktigste er at man bygger seg opp en sterk og sunn kropp.
aline Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Jeg går på Yogakurs og tror ikke at man kan lære Yoga på egenhånd, da blir det ikke Yoga, bare noen vanlige gymøvelser som man kanskje ikke engang gjør rett. Yoga er meditasjon, ikke gymnastikk. Man kan bli slank av Yoga, men det viktigste er at man bygger seg opp en sterk og sunn kropp. så enig så enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå