hilde1 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er av den typen som eeelsker å sende sms, og sender ganske mange må jeg si ;p Så har jeg troffet en gutt som ikke liker å sende mld, som bor langt fra meg. Så jeg har jo lyst å sende til ham , for jeg vil jo snakke med han. Han sier han vil snakke med meg også, men at han hater å sende sms, og at han ofte glemmer å svare hvis han holder på med andre ting osv. Vi kommer på en måte ingen vei hvis vi ikke snakker sammen,så jeg sender sms , og blir veldig skuffet når han ikke svarer, selv om jeg vet det ikke er pga han ikke vil snakke med meg. Lurte på hvor lenge jeg burde vente på at han skal sende/kontakte meg før jeg prøver å glemme han? Jeg vet det er noe spesielt mellom oss, det merket jeg da vi var med hverandre, og han sier han også synes det. Men blir så fortvilet , og når jeg ikke får svar så maser jeg bare enda mer:/ vil ikke akkurat mase han bort heller ...
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Finnes det ikke andre måter enn sms dere kan kommunisere på da? Snakke i telefon, skrive på msn osv. Spør han hvordan han liker å kommunisere siden han ikke liker sms. Det blir jo bare dumt å skulle glemme fyren pga noe så enkelt å ordne opp i.
Veronica88 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Er enig i at det er litt dumt, men når det er snakk om avstand slik at man ikke møtes ofte, så må man jo nesten kommunisere på et hvis for å holde kontakten. Jeg har mistet kontakten med noen venner som aldri har skaffet seg pc og msn, mens jeg har hatt det i mange år. Det er helt normalt for meg å sitte på msn på kveldene, og prate med venner. De som da ikke er der, de får jeg da ikke pratet så mye med. Sånn er det bare. Synd for begge parter, men finner man ingen andre løsninger.. Støtter forslaget om å spørre hvordan han liker best å prate. Om begge har lyst å ha kontakt videre, så prøver dere jo heller den måten.
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2009 Finnes det ikke andre måter enn sms dere kan kommunisere på da? Snakke i telefon, skrive på msn osv. Spør han hvordan han liker å kommunisere siden han ikke liker sms. Det blir jo bare dumt å skulle glemme fyren pga noe så enkelt å ordne opp i. jo, vi kan jo snakke på msn eller facebook men han er aldri innpå der heller.. og det passer sjeldent og ringe,og jeg hater å snakke i tlf :| Blir litt for dumt å gi han opp ja blir bare så gal av å mase hele tiden,og han blir sikkert gal av maset også.hehe..
MissStiles Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Det er ikke alle som er like glade i å sende sms. Jeg har truffet flere gutter som ikke liker å sende sms. De likte heller å ringe eller snakke på msn. Men man kan vel gjøre litt av hvert. Det handler jo ikke om å bare kommunisere på DEN ene måten. Bare snakk med han om det så finner dere sikkert en løsning på det.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Er han interessert så svarer han rimelig kjapt.
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2009 Er han interessert så svarer han rimelig kjapt. han sier han er det,men jeg er en sånn person som må ha bekreftelser hele tiden.. veldig slitsomt. så blir jeg redd for at han skal slutte snakke med meg, og så begynner jeg å mase og da angrer jeg etterpå.. er så vanskelig når han sier han liker meg og vil treffe meg snart igjen, og så plutselig svarer han ikke.. forstår meg egentlig ikke på mannfolk :/ Jeg må kanskje lære meg at vi ikke trenger ha kontakt hver dag, kanskje bare noen dager i uka? er bare redd han glemmer meg eller noe
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Er han interessert så svarer han rimelig kjapt. Nei, det trenger ikke å være slik. Jeg hadde en kjæreste som i blant ikke svarte på 1-3 dager dersom det ikke var "nødvendig". Han ble bedre med tiden, når jeg be mer sikker på ham og turde å be ham om det!
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2009 Nei, det trenger ikke å være slik. Jeg hadde en kjæreste som i blant ikke svarte på 1-3 dager dersom det ikke var "nødvendig". Han ble bedre med tiden, når jeg be mer sikker på ham og turde å be ham om det! Så godt å høre! greid du å la være å mase? Føler jeg maser så mye på han når han ikke svarer
Gjest Illiya Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 Jeg liker ikke å sende så mye sms selv jeg, og blir fort irritert hvis det blir sendt mye til meg, og at det er noe hele tiden. Var borti en fyr for ei stund siden, vi ble venner, og han var grei å prate med. Ikke noe mer for min del. Han sendte sms i hytt og pine, mange om dagen. Jeg svarte jo, men det tok liksom aldri slutt når jeg svarte, da sendte han bare flere. Når jeg logget meg inn på facebook var han der og ville chatte. Logget jeg meg inn på msn var han der også. Det var liksom aldri fred å få. Endte med at jeg slettet ham som venn fra facebook, og slettet ham fra msn. Før det var jeg veldig kort mot ham en stund, men han ga seg jo ikke likevel. Hele fyren ble et ork, men nå er det endelig stille fra den kanten. Jeg mener ikke at det er sånn han ser deg, men vær litt obs på at det kan bli for mye. Han glemmer deg ikke om du ikke skriver hele tiden, men sjansen er der for at han blir lei.
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2009 Jeg liker ikke å sende så mye sms selv jeg, og blir fort irritert hvis det blir sendt mye til meg, og at det er noe hele tiden. Var borti en fyr for ei stund siden, vi ble venner, og han var grei å prate med. Ikke noe mer for min del. Han sendte sms i hytt og pine, mange om dagen. Jeg svarte jo, men det tok liksom aldri slutt når jeg svarte, da sendte han bare flere. Når jeg logget meg inn på facebook var han der og ville chatte. Logget jeg meg inn på msn var han der også. Det var liksom aldri fred å få. Endte med at jeg slettet ham som venn fra facebook, og slettet ham fra msn. Før det var jeg veldig kort mot ham en stund, men han ga seg jo ikke likevel. Hele fyren ble et ork, men nå er det endelig stille fra den kanten. Jeg mener ikke at det er sånn han ser deg, men vær litt obs på at det kan bli for mye. Han glemmer deg ikke om du ikke skriver hele tiden, men sjansen er der for at han blir lei. godt å høre det fra den siden! han sa senest i helga at han gledet seg til å treffe meg igjen, og da var det faktisk han som ringte,så jeg får bare tenke på det når han ikke svarer. at han faktisk tok seg bryet med å ringe meg han har det sikkert travelt, i tillegg til at han hater å sende sms . fint du forklarte meg det fra din side ! takk )
Gjest Illiya Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 godt å høre det fra den siden! han sa senest i helga at han gledet seg til å treffe meg igjen, og da var det faktisk han som ringte,så jeg får bare tenke på det når han ikke svarer. at han faktisk tok seg bryet med å ringe meg han har det sikkert travelt, i tillegg til at han hater å sende sms . fint du forklarte meg det fra din side ! takk ) Hehe, litt annerledes er det likevel, for jeg var jo ikke interessert i denne fyren. Derfor var jo også terskelen lavere for å bli lei, han ville ha større plass i livet mitt enn jeg ville gi ham. Din er jo interessert i deg, men det er sikkert lurt å roe ned litt likevel. Ikke send flere sms før du har fått svar, selv om det kan ta både timer og dager. La det også være opp til ham å ta initiativ av og til
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. februar 2009 Hehe, litt annerledes er det likevel, for jeg var jo ikke interessert i denne fyren. Derfor var jo også terskelen lavere for å bli lei, han ville ha større plass i livet mitt enn jeg ville gi ham. Din er jo interessert i deg, men det er sikkert lurt å roe ned litt likevel. Ikke send flere sms før du har fått svar, selv om det kan ta både timer og dager. La det også være opp til ham å ta initiativ av og til Det skal jeg prøve på kommer til å bli veldig hardt, akkurat som jeg er hektet. hehe. er sikkert fordi jeg er så sykt betatt av han,og er redd noen andre skal ta ham hehe. Takk for gode råd fra et klokt hode
Rexina Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 Ja, høres ikke akkurat ut som om det står på interessen hos han fyren din:) Så sjansene er små for at han glemmer deg! Men skjønner at det kan være litt frustrerende, men det å prate på tlf styrker båndet mellom dere mer enn å "prate" på sms, msn eller facebook. Selv er jeg vant med og glad i å skrive til folk og bruker det flittig. Litt synd når jeg tenker på hvor mange "samtaler" jeg har med venner uten å høre stemmen deres.. Fikk en tankevekker da jeg ble kjent med en mann som ikke er så glad i sms. Han har en telefon med vonde og små taster og har sagt flere ganger at han synes det er koselig med meldinger (om ikke hele tiden) men at det er så knotete å svare. Han brukte LAANG tid bare på å lagre navnet mitt da han spurte om nummeret.. Også sa han som din: At han synes jeg er topp og at jeg ikke måtte bli lei meg om han ikke svarer. Når jeg liker en person, synes jeg det er best å enten se personen eller å prate på tlf. Men "problemet" vårt er at når han er hjemme bor han ikke langt fra meg i det hele tatt, men han jobber 3 uker av og 3 på, og når han er borte har han ikke dekning på mobilen og sjelden nettforbindelse. Vi har ordnet en facebook konto så vi kan ha litt kontakt da, men han har ikke vært på enda det er over en uke siden han dro.. Men det har egentlig vært veldig deilig at han er helt utilgjengelig, for da vet jeg at det ikke er noe vits i å sende sms eller mase i det hele tatt. Også får jeg tid til å savne han:) Men lurer på om det blir like greit for meg om vi blir sammen, eller om jeg da sitter hjemme og river meg litt i håret:P Ps. Han svarte på en melding jeg skrev dagen han dro selv om jeg sa at han ikke trengte å svare. Da ble jeg VELDIG overrasket og glad:D
hilde1 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. februar 2009 Ja, høres ikke akkurat ut som om det står på interessen hos han fyren din:) Så sjansene er små for at han glemmer deg! Men skjønner at det kan være litt frustrerende, men det å prate på tlf styrker båndet mellom dere mer enn å "prate" på sms, msn eller facebook. Selv er jeg vant med og glad i å skrive til folk og bruker det flittig. Litt synd når jeg tenker på hvor mange "samtaler" jeg har med venner uten å høre stemmen deres.. Fikk en tankevekker da jeg ble kjent med en mann som ikke er så glad i sms. Han har en telefon med vonde og små taster og har sagt flere ganger at han synes det er koselig med meldinger (om ikke hele tiden) men at det er så knotete å svare. Han brukte LAANG tid bare på å lagre navnet mitt da han spurte om nummeret.. Også sa han som din: At han synes jeg er topp og at jeg ikke måtte bli lei meg om han ikke svarer. Når jeg liker en person, synes jeg det er best å enten se personen eller å prate på tlf. Men "problemet" vårt er at når han er hjemme bor han ikke langt fra meg i det hele tatt, men han jobber 3 uker av og 3 på, og når han er borte har han ikke dekning på mobilen og sjelden nettforbindelse. Vi har ordnet en facebook konto så vi kan ha litt kontakt da, men han har ikke vært på enda det er over en uke siden han dro.. Men det har egentlig vært veldig deilig at han er helt utilgjengelig, for da vet jeg at det ikke er noe vits i å sende sms eller mase i det hele tatt. Også får jeg tid til å savne han:) Men lurer på om det blir like greit for meg om vi blir sammen, eller om jeg da sitter hjemme og river meg litt i håret:P Ps. Han svarte på en melding jeg skrev dagen han dro selv om jeg sa at han ikke trengte å svare. Da ble jeg VELDIG overrasket og glad:D så deilig å høre at jeg ikke er alene! og nå ble jeg veldig mye roligere også Takk Gleder meg sykt til han kommer hit igjen, og etter det kan jo kanskje jeg få komme og besøke ham også, for da har vi liksom møttes noen ganger Mannfolk kan være merkelige når det gjelder kontakt, mens vi damer(noen iallefall) liker å ha kontakt daglig og sitter ofte meg tlf i hånda og venter. hehe. Nå blir det nok lettere å slappe mer av, å bare nyte det at jeg var med han for en uke siden, og at det kun er noen dager siden han sa han hadde følelser for meg. Satser på det blir oss, da hadde jeg blir superlykkelig. har liksom en følelse av at han er den rette :D
Rexina Skrevet 10. februar 2009 #16 Skrevet 10. februar 2009 Tror du kan lene deg litt tilbake og nyyyyyte:) Han virker som om han liker deg i hvert fall!:D Skjønner akkurat hva du mener med at man trenger litt bekreftelse, men det han gjør telle mye mer enn ord vanligvis! Og hvis han i tillegg sier rett ut at han ikke liker SMS, da LIKER HAN IKKE SMS! Menn sier rett ut som det er som regel. Åå! Er så lykkelig forelska selv at jeg nesten dåner. Bare han sier navnet mitt (noe han gjør endel) så svikter knærne og hjertet stopper!<3 Men prøver å ikke miste hodet helt da.. PRØVER å tenke som deg, at vi får se hva som skjer når jeg ser han neste gang! Har også den følelsen av at han er den rette. Alt er liksom så avslappet og naturlig, og bare vi prater på telefon, så får jeg en lykkefølelse dypt i magen som jeg aldri har hatt før!
hilde1 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. februar 2009 Tror du kan lene deg litt tilbake og nyyyyyte:) Han virker som om han liker deg i hvert fall!:D Skjønner akkurat hva du mener med at man trenger litt bekreftelse, men det han gjør telle mye mer enn ord vanligvis! Og hvis han i tillegg sier rett ut at han ikke liker SMS, da LIKER HAN IKKE SMS! Menn sier rett ut som det er som regel. Åå! Er så lykkelig forelska selv at jeg nesten dåner. Bare han sier navnet mitt (noe han gjør endel) så svikter knærne og hjertet stopper!<3 Men prøver å ikke miste hodet helt da.. PRØVER å tenke som deg, at vi får se hva som skjer når jeg ser han neste gang! Har også den følelsen av at han er den rette. Alt er liksom så avslappet og naturlig, og bare vi prater på telefon, så får jeg en lykkefølelse dypt i magen som jeg aldri har hatt før! hehe ja menn sier det som det er, som oftest;) håper ikke han går lei Har latt være å sende både idag og igår, men ble litt skuffet da jeg såg han hadde vært på facebook uten å svare meg..var ikke noe å svare på,men alikevel.. Å så herlig! jeg elsker den følelsen du har nå:D når du føler det slik som nå tror jeg nok han er rett for deg:D man vet det liksom bare:)
Gjest Hilde K S Skrevet 12. februar 2009 #18 Skrevet 12. februar 2009 Sms er et begredelig kommunikasjonsmiddel.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #19 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hadde tenkt det var noe spesielt med dere, og hadde ikke gitt opp )
Jade Skrevet 13. februar 2009 #20 Skrevet 13. februar 2009 Huff... Hvis han ikke liker sms og nettchat (facebook/msn) og du ikke liker å snakke i telefon (og det uansett sjelden passer), så sliter dere litt hvis dere skal ha et avstandsforhold. Med mindre du kan venne deg til å ha sjeldnere kontakt. Husker når jeg var i avstandsforhold. Da var det en halvtime på telefon en gang i uka (det var da det var dyrt å ringe hvis man ikke bodde i samme fylke), og sendte brev (i posten!) kontinuerlig. Går helt fint det, når man ikke er vant til dagens kommunikasjon som både er billig og rask. Dessuten fikk man mye mer tid til andre ting (skole, venner, hobbyer osv) + at man fikk sjangs til å savne hverandre mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå