Gjest Gjest_reiselyst_* Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hei, skal reise på kryss og tvers i verden i 3 mnd. har et visa electron kort hos dnb - fungerer det i utlandet?? Evt. hva kan bli problemet? Er det et maksimalt beløp som kan belastes pr dag/uke/mnd? har også et vanlig visa pluss mastercard hos en annen bank, men vil gjerne ha litt backup. Fort gjort å miste, bli frastjålet, avmagnetisert osv på en slik tur.. Takk for svar. Vil helst slippe å ordne nyt kort. Tur nærmer seg og mye nnet å ta tak i også.
Rawien Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Visa Electron fungerer der det er et klistremerke merket med "Visa Electron", noe det er i de fleste minibanker, men i butikker varierer det veldig. Det er en maksgrense per uke på uttak i minibank, hva din grense er, må du nesten spørre banken om. I butikk er det ingen grense. Selv om kortet skal fungere i hele verden, vet jeg det er mange som har hatt problemer med det (jobbet i bank). Av erfaring fungerer det best med et vanlig Visa-kort, men siden du skal ha med back-up, så går det nok bra. Ellers står det nok en del informasjon på din banks nettside.
RockerGirl Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har brukt mitt visa electron i utlandet (sverige, danmark, england, hellas) og der har det alltid funger greit for meg, men kjenner folk jeg har reist med som har brukt visa electron i samme butikk, men som det ikke har fungert for. Men som et backup kort, så skal det nok gå greit. Gå til banken din og ta en prat med de, så får du nok riktig svar på det du vil
ninuska_ Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Du får ikke betalt på tog etc. med det (det får ikke i Norge heller). Jeg hadde med det til utlandet og det gikk kjempefint, hadde ingen problemer i minibanken, men det var begrenset hvor jeg kunne bruke det i butikker osv. Det beste er å ta ut penger uansett, så slipper du så mye gebyr når du må dra det overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå