Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg sku begynne med temping.. Men jeg lurer på om dere temper til et fast tidspunkt hver dag UANSETT om dere ska sove lenge, opp tidlig osv? Og om dere bruker et vanlig termometer og om det er under tunga det måles?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temper på samme tidspunkt hver dag, ja. Jeg har satt ringeklokka på et kvarter før jeg normalt skal stå opp i ukene, temper og snoozer til jeg står opp. I helgene bare sover jeg videre etterpå.

Hvis jeg en sjelden gang våkner før klokka ringer, temper jeg da. Bedre å gjøre det en time eller to for tidlig enn etter du har vært våken.

Jeg bruker et digitalt termometer med to desimaler, kjøpt på babyornot.dk. Tror de også selger dem på billigetester.no. Jeg fikk mitt i posten to dager etter jeg bestilte.

Jeg (og de fleste andre får jeg inntrykk av) måler under tunga. Gir helt greie resultater for meg. Men noen har problemer med det dersom de sover med åpen munn. Da er det vanlig å måle i skjeden.

Og så anbefaler jeg å bruke fertilityfriend.com for å logge temperaturene. Veldig fornøyd med det. Hvis du vil kan du få link til mine sider der, så ser du hvertfall litt av hva du kan forvente deg. Send meg en PM.

Og lykke til! :klemmer:

Skrevet

Glemte å si at det termometeret lagrer sist målte verdi, sånn at du kan bare ha lyset av og sove videre etter du har målt. Så henter du opp verdien når du står opp.

Skrevet

Jeg bruker en PFC, eller lady comp. Den har termometerdel som jeg legger under tungen enten når klokken ringer eller om jeg er våken før. Jeg måler ikke alltid til samme tid, men det er vesentlig at en har sove i minst 3 timer sammenhengende før en måler for å få et best mulig resultat. Lady compen lagrer verdiene for deg og gir deg en indikasjon på hvor du er i syklus med å gi grønt lys når du er ufruktbar, gul lys i overgangsdagene (eller ved usikkerhet), og rød lys når du er fruktbar. Etter hvert vil den registrere når du har EL ved hjelp av at temperaturen endres ganske mye akkurat når dette skjer, og den blinker rødt.

Du registrerer selv mensen ved å trykke + eller - når den spør om det.

Jeg har brukt min et år nå, først som prevansjon og nå som planlegger. Og er veldig fornøyd. Den er dyr i innkjøp, men så har den levetid på 15-20 år. (garanti i 10 år).

Skrevet

Jeg temper når jeg våkner. Bruker laaang tid på å sovne og vil ikke la tempingen ødelegge hver helg...

I ukene våkner jeg mer eller mindre til samme tid hver dag uansett.

Jeg måler under tunga og fører det inn på skjema hos Fertilityfriend, har tempet i 19 sykluser nå og syns det er kjempegreit.

Kjøpte termometer hos babyornot.no, billig og enkelt. Best å ha med 2 desimaler og som nevnt over så lagrer det den siste målingen.

Skrevet

Takk for svar jenter!!

Tenkte å begynne i morra med temping. Oxo for å se om jeg virkelig merker noen forskjell... Litt spennende å se.. Prøve litt forskjellig. Bruker jo ikke EL tester.. Det har jeg gitt opp. hehe.. Og bruker Donna. Men hvis jeg au kan gjøre det enda mer sikkert me å tempe i tillegg så kanskje jeg er heldig? :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...