godjenta Skrevet 10. februar 2009 #1 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg føler meg så ensom og alene for tiden. Jeg flyttet for meg selv i august i fjor. I begynnelsen gikk det fint. Det var deilig å bo for seg selv, og jeg koste meg... Men i det siste har det blitt mye verre å være alene. Jeg gruer meg til å komme hjem til tom leilighet, og til å sove alene. Når jeg er alene tenker jeg så mye på alt mulig, jeg blir lei meg og føler meg helt alene. Jeg har så lyst til å klare å være selvstendig og trives med å være alene.. Jeg klarer rett og slett ikke å kose meg alene, og trives i mitt eget selskap. Har tenkt mye på å finne ei venninne å flytte sammen med, men det er så vanskelig å finne noen. For tiden bor jeg hos foreldrene mine for en liten stund. Er det noen som har noen tips om ha jeg kan gjøre for å få det bedre med å bo alene...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. februar 2009 #2 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg føler meg så ensom og alene for tiden. Jeg flyttet for meg selv i august i fjor. I begynnelsen gikk det fint. Det var deilig å bo for seg selv, og jeg koste meg... Men i det siste har det blitt mye verre å være alene. Jeg gruer meg til å komme hjem til tom leilighet, og til å sove alene. Når jeg er alene tenker jeg så mye på alt mulig, jeg blir lei meg og føler meg helt alene. Jeg har så lyst til å klare å være selvstendig og trives med å være alene.. Jeg klarer rett og slett ikke å kose meg alene, og trives i mitt eget selskap. Har tenkt mye på å finne ei venninne å flytte sammen med, men det er så vanskelig å finne noen. For tiden bor jeg hos foreldrene mine for en liten stund. Er det noen som har noen tips om ha jeg kan gjøre for å få det bedre med å bo alene...? Har du en venninne som kan komme å overnatte av og til da? Viktig å også passe på at du har nok lys i leiligheten, frem til nå har jeg ikke hatt det, men merker at det er mye hyggeligere å komme hjem til en lys leilighet. Hvis du bor i Oslo kan du jo bli med på treffene våre. Ellers løser jeg det med å alltid være onlinge, det hjelper meg til å ikke føle meg så alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg kjenner meg igjen, ja. Jeg hadde det også deilig med en gang jeg flyttet hjemmefra. Men så røynet det på litt etterhvert. Jeg har nesten ingen venner, og de jeg har er opptatt med kjærester/familie hele tiden, så jeg ser dem bare et par-tre ganger i året.. Så jeg får ikke mye besøk, faktisk har jeg bare hatt besøk 4 ganger det siste året. Det jeg gjør for å hjelpe på ensomheten, er å ikke ha det mørkt og stille. Jeg tenner masse telys, det er koselig. Så har jeg på tv/musikk. Jeg ser på tv når jeg spiser, for å spise uten "underholdning" er bare nitrist. Jeg har på lav, rolig musikk når jeg leser. Jeg lager meg en god kopp te. Og så er jeg aktiv. Jeg går masse tur, og trener en del. Så jeg murer meg ikke inne. Selv om jeg må finne på ting alene, så er det bedre å gå alene på tur eller trening enn å sitte helt alene hjemme hele tiden. Jeg snakker også med en palme jeg har stående Hadde jeg hatt mulighet til å ha hund eller utekatt, hadde jeg skaffet meg det, kjæledyr hjelper veldig mot ensomhet. Men jeg vil ikke ha burdyr eller innekatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. februar 2009 #4 Del Skrevet 10. februar 2009 Av og til synes det er skikkelig kjipt å bo alene men det å bo alene har sine fordeler og ulemper men det har også det å bo sammen med noen. Jeg blir fort rastløs hvis jeg er alene hjemme for mye. Så jeg prøver hver uke å legge planer med venninner, om å gå på cafè, restaurant, kino osv.. Også som sat før her, så kan du møte nye mennesker via KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #5 Del Skrevet 11. februar 2009 Å bo alene kan ha sine pluss- og minussider ja.. Jeg flytta for meg selv for rundt ett år siden og i begynnelsen syntes jeg det var strålende. All den friheten! Men så snek ensomheten seg på.. Jeg er nå minst mulig hjemme, passer på å aktivisere meg så mye at det er himmelsk å komme hjem og være for meg selv. Inviterer også folk hjem mye mer enn jeg gjorde i begynnelsen, ber venner på middag eller en film eller bare en kopp te. Før syntes jeg det var litt stressende, fordi jeg er ganske lat og trivdes i mitt eget selskap i min egen hule, men nå har jeg innsett at det kan bli litt for mye av det gode.. bedre å "presse" seg selv til å gjøre en innsats og ha besøk for så å gå til sengs alene og tilfreds, enn å sitte inne hele dagen og til slutt bli drept av en snikende kjedsomhet. Liker å ha tv på, eller sitte online på msn og forum og lignende når jeg er alene. Føles ikke like ensomt da, man er jo sosial på et vis. Og dette høres kanskje veeeldig klisjé ut, men jeg liker og å sette på musikk og ha hjemmespa - sånn du bare kan gjøre når du er så heldig å bo alene. Last ned en episode av top model og napp kjønnshårene dine mens du ser på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misterklister Skrevet 11. februar 2009 #6 Del Skrevet 11. februar 2009 Helt enig med sist innlegg, vær minst mulig hjemme Prøv å ha en skikkelig travel timeplan der du blir så sliten at det blir godt å komme hjem etter en lang og hard dag Your Home is your Haven/Heaven Ha alltid noe bakgrunnsmusikk tilgjengelig, ellers kan det virke ekstra ensomt og nærmest freaky når du plutselig begynner å høre spontane knirkelyder fra skapet :O Ellers ta det med ro og arranger såkalte "Kosedager" der du virkelig belønner degselv for all strevet du har gjennomgått i løpet av livet Nappe kjønnshåra mens du ser på Top Model? Gjør det heller mens du ser på Fear Factor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gullego Skrevet 11. februar 2009 #7 Del Skrevet 11. februar 2009 skjønner hvordan du har det! føler det sånn av og til jeg og... men kluet er å sette på mp3n på shuffle, og dans! :D sett på tvn, lag god mat (les sunn og god) skriv et "brev" til noen på en nettdate side... nyt det.. m 5 år sitter du der med mann og barn og har ikke tid til å slappe av en gang! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #8 Del Skrevet 11. februar 2009 Prøv å bli med på trening av noe slag, kampsport for eksempel eller noe lignende. Tenker på en 'klubb' da, (det høres kanskje litt teit ut) Du kommer garantert til å få venner der, og du blir garantert sliten Da er det deilig å komme hjem til leiligheten din og bare slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå