Gjest valp Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 For det går nok ikke hvis valpen er i samme rom?.. Hva gjør dere andre par som har hund på soverommet? Er det best å flytte soveplassen til et annet rom?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg skjønner ikke helt hva kos med samboer har å gjøre? Hvorfor kan dere ikke kose med en hund i rommet? Vi har forøvrig aldri hundene på soverommet. Men det er med tanke på inneklimaet. Det er ikke sunt å sove i så mye hundehår, så soverommet er hundefri sone. Man kan utvikle allergier og astma av å ligge i dyrehår. Da hunden var valp, sov en av oss i gangen med hunden den første tiden, deretter gikk vi over til å sove med åpen dør med grind ut til gangen, og nå kan hunden ligge alene på gangen med lukket dør.
Gjest knis Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jeg sover med hundene på soverommet, oppvokst med hund og fra dagen jeg kom hjem fra sykehuset frem til idag (24 år gammel.) har jeg hatt minst en hund på soverommet, da foreldrene mine drev oppdrett. Enda ikke fått verken allergi eller astma, og jeg ligger ikke akkurat i dyrehår.. Men en helt vanlig seng, hehe. Skifter nok oftere på sengen enn "vanlig" folk, og passer bare på å ha det rent der inne.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Vi har forøvrig aldri hundene på soverommet. Men det er med tanke på inneklimaet. Det er ikke sunt å sove i så mye hundehår, så soverommet er hundefri sone. Man kan utvikle allergier og astma av å ligge i dyrehår. Utvikler man lettere allergi når man sover? Man er jo omgitt av hundehåret hele tiden ellers, så den skjønte jeg ikke helt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Utvikler man lettere allergi når man sover? Man er jo omgitt av hundehåret hele tiden ellers, så den skjønte jeg ikke helt. Nei, men om man ligger med hodet på en pute full i hår, så puster man inn ganske mye usunne saker. I tillegg til at man da er omgitt av hundehårene 24/7, i stedet for å ta en liten pause fra alle hårene når man sover. Jo mer man utsettes for dyrehår, jo større er sjansene for at man utvikler allergi. Jada, det er sikkert maaange som har sovet med hunden i sengen hele sitt liv og likevel ikke har fått allergi. Men nå viser nå likevel forskning at om man har dyr på soverommet, øker sjansen for å utvikle allergi. Så hvorfor øke sjansene for å bli allergisk og måtte kvitte seg med dyret? Du kan lese mer om allergi og astma på Norges astma og allergiforbund (NAAF) sine sider.
Gjest valp Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Det var vel kanskje ikke allergi jeg tenkte på. Heller sex med samboer. Kan jo ikke gjøre det når hunden er der?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Selvfølgelig kan man ha sex mens hunden er der, den trenger jo ikke å være i senga sammen med dere selv om den ligger på soverommet. Sett inn en egen seng til den og venn den til å ligge der.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Det var vel kanskje ikke allergi jeg tenkte på. Heller sex med samboer. Kan jo ikke gjøre det når hunden er der? Hvorfor kan dere ikke det? :klø: Er du redd hunden skal bli pinlig berørt og ille til mote?
Satyrica Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 (endret) Skjønner deg godt jeg, jeg klarer heller ikke ha sex med samboeren om hunden er til stede. Tror nok mange foreldre kvier seg noe med å ha sex med en unge i rommet, og det er akkurat sånn jeg har det. Hunden blir litt snurt av å bli "sendt på gangen", men det er bare for en stund, så får han komme inn på soverommet igjen. Nå er hunden jeg snakker om tre år gammel, men det går nok an å venne valpen til det samme, spesielt om den er trøtt. Går også an å la den få noe å bite i(griseøre el.l, valper bruker ofte lang tid på det) og la valpen ligge på et trygt rom, har den noe den er opptatt av, legger den ofte ikke merke til at den er alene en stund. Og husk-masse ros etterpå ...til valpen altså Endret 10. februar 2009 av Satyrica
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 For det går nok ikke hvis valpen er i samme rom?.. Hva gjør dere andre par som har hund på soverommet? Er det best å flytte soveplassen til et annet rom? Hunden har ikke oppholdstillatelse i soverommet,kjøkken og bad. Hun kommer inn og vekker oss om morgenen,og vi hører hun har sjekkerunde om natten, da tar hun turen inn med hodet. Hunder skal ha sin egen soveplass. Det er nok arbeide med hund, om vi ikke skal ha hårene inn i soverommet også. mulig enkelte hundeeiere tror de gjør hunden en tjeneste ved å la den sove i soverommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå