Gjest alledeigodenyttårsforsettane Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Noen her inne som vet om det er nok å gå nend til 1600 kcal /dag , for å gå ned i vekt , hvis man går 30 min hver dag + trener 2 ganger /uke eller bør man legge seg enda lavere?
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Noen her inne som vet om det er nok å gå nend til 1600 kcal /dag , for å gå ned i vekt , hvis man går 30 min hver dag + trener 2 ganger /uke eller bør man legge seg enda lavere? Hvor mye energi kroppen din trenger kommer ann på høyde og kroppssammensetning. Men på generelt grunnlag bør du IKKE gå noe mere ned i energiinntak. Du kan bruke en kalkulator for å få en ca bilde, på din kost finner du blant annet en slik kalkulator. Husk at det også spiller en rolle kvaliteten på den energien du inntar.
Katja81 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 hvis du går ned til 1600 kcl, så går du ned i vekt! men ligger du på dette hver dag, vil kroppen "vende" seg til det og du vil ikke få like god effekt. ligg på dette normalt sett, og så varierer du noen dager med litt midre kcal noen dager, og skikkelige spisedager andre dager der du spiser hva du har lyst på. bare et tips
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Hei og takk for svar . Hvor mye bør man ha i underskudd ca , hver uke ? Bør man øke kcal inntak noen dager i en uke , eller variere mellom ukene ?
Katja81 Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 ha kaloriunderskudd 1-2 dager i uken, og så har du en spisedag i uken. kaloriunderskudd på 1300 er bra. ikke under dette, for da tærer det på muskler. det gjør det også letter psykisk å få kunne ha en spisedag.. for da vet man at man kan spise litt ekstra mye en dag siden man har spist litt midre en annen dag... veldig fint hvis du skal bort eller noe men selvfølgelig , man skal jo ikke stappe i seg alt mulig.. alt med måte! er du med?
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 (endret) kaloriunderskudd på 1300 er bra. ikke under dette, for da tærer det på muskler. Enig med det meste du skriver, men mener at 1300 kalorier er litt lite også jeg. Ville ikke gått under 1600... Endret 10. februar 2009 av Lotte27
Katja81 Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 ja man går ned i vekt på 1600, men å ha en dag i uken med 1300 gjør ingen ting. men som sagt,da må man også ha spisedager. er enig med deg at 1300 er litt lite, men så lenge man kun har det en dag i uken, gjør det ingen ting det finnes sikkert mange teorier rundt dette. så husk,dette er bare mitt tips! men så skal det jo være sagt at jeg har vært instruktør på elixia og gått igjennom mange kurs både for trening og mat
Gjest CookieMonster Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes 1600 er mye jeg da dersom du skal gå ned i vekt. Du burde jo ha et underskudd på minst 500 kcal og de fleste damer er ikke aktive nok til å ha et inntak på over 2000 kcal om dagen uten å legge på seg litt. Jeg ville heller prøvd 1400-1500 Kcal. Du burde ikke gå under 1200 kcal for da går kroppen i sultemodus. Det beste er vel egentlig å få målt forbrenningen hos lege eller noe for å finne ut ditt energibehov. Da har du noe å gå utifra. De dagene du trener burde du spise mer.
Katja81 Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 det kommer selvfølgelig ann på hvor mye man trener ja. men man slanker seg ihvertfall hvis man trener og spiser 1600 kcal gjennomsnitt! har sagt det før og sier det igejn.. å gå ned i vekt er ingen hokus pokus! forbrenn mer enn man forbruker! det er ikke verre enn det! og så må du ha vilje! har du det,klarer du det meste
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 ja man går ned i vekt på 1600, men å ha en dag i uken med 1300 gjør ingen ting. men som sagt,da må man også ha spisedager. er enig med deg at 1300 er litt lite, men så lenge man kun har det en dag i uken, gjør det ingen ting det finnes sikkert mange teorier rundt dette. så husk,dette er bare mitt tips! men så skal det jo være sagt at jeg har vært instruktør på elixia og gått igjennom mange kurs både for trening og mat Skjønner. Det er kanskje ikke så dumt med en eller to slike dager i uken, da med 1300 kalorier, samt at en har en dag der en overrasker kroppen litt og får en ekstra piff på forbrenningen (spisedag).
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 Bare sånn for å presisere her , så mener jeg altså å ha et kcal inntak på totalt 1600 kcal , ikke å redusere inntaket med 1600 kcal under faktisk forbrenning . Er det da nok til å gå ned? Til deg som mener at få kvinner er aktive nok til å ha et inntak på over 2000 uten å legge på seg , er dette som står i denne linken feil da? Ifølge dette forbrenner jeg i underkant av 2400 daglig . http://www.helsenett.no/index.php?option=c...8&Itemid=55
Gjest CookieMonster Skrevet 10. februar 2009 #13 Skrevet 10. februar 2009 Bare sånn for å presisere her , så mener jeg altså å ha et kcal inntak på totalt 1600 kcal , ikke å redusere inntaket med 1600 kcal under faktisk forbrenning . Er det da nok til å gå ned? Til deg som mener at få kvinner er aktive nok til å ha et inntak på over 2000 uten å legge på seg , er dette som står i denne linken feil da? Ifølge dette forbrenner jeg i underkant av 2400 daglig . http://www.helsenett.no/index.php?option=c...8&Itemid=55 Det spørs jo hvor tung du er også da. Veier du mye og er høy, så har du nok kanskje en forbrenning på 2400 Kcal dersom du også trener aktivt i hverdagen. Tester på nettet bortsett fra bmi viser sjelden rett. Jeg vet om flere som har testet seg,men det har vist seg å være helt feil. Beste er å ta en tur til legen for å sjekke det ordentlig. Samboeren min som er 1.85 høy og trener to-tre ganger i uka spiser vel rundt 2500 kcal og han er jo mann og skal ha mer mat og han har akkurat passe vekt. Som sagt, det beste er å gå til legen ettersom slike tester ikke er til å stole på.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 Bare sånn for å presisere her , så mener jeg altså å ha et kcal inntak på totalt 1600 kcal , ikke å redusere inntaket med 1600 kcal under faktisk forbrenning . Er det da nok til å gå ned? Til deg som mener at få kvinner er aktive nok til å ha et inntak på over 2000 uten å legge på seg , er dette som står i denne linken feil da? Ifølge dette forbrenner jeg i underkant av 2400 daglig . http://www.helsenett.no/index.php?option=c...8&Itemid=55 Du bør da spise 1700-1900 kcal. Kalkulatoren gir en viss pekepinn. Jo mer en veier og jo yngre enn er, jo høyere energibehov har man. En overvektig person kan derfor spise mer enn en normalvektig uten å gå opp i vekt. Ang. en spisedag, dette er greit. Økt matmengde setter opp forbrenningen i etterkant og dette er fint dersom en dagen etter spiser mindre igjen. 1300 kcal er alt for lite for deg.
Gjest ts Skrevet 10. februar 2009 #15 Skrevet 10. februar 2009 Et spørsmål til : Hva skjer hvis jeg ligger for lavt i kcal inntak ?
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 10. februar 2009 #16 Skrevet 10. februar 2009 det kommer selvfølgelig ann på hvor mye man trener ja. men man slanker seg ihvertfall hvis man trener og spiser 1600 kcal gjennomsnitt! har sagt det før og sier det igejn.. å gå ned i vekt er ingen hokus pokus! forbrenn mer enn man forbruker! det er ikke verre enn det! og så må du ha vilje! har du det,klarer du det meste Det er ikke helt sant det du sier faktisk. For dersom man har feks et energibehov på 2300, og kun spiser 1600, vil man ikke ha nok energi ved feks trening, og føle seg uopplagt og sliten og i verste fall ikke orke å trene. Og det er heller ikke så enkelt at dersom man spiser mindre enn man forbrenner så går man ned. Det er mange forhold som spiller inn.
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2009 #17 Skrevet 10. februar 2009 Et spørsmål til : Hva skjer hvis jeg ligger for lavt i kcal inntak ? Kroppen går i sparemodus og vil spare på all næringen den får istedenfor å jobbe med den og forbrenningen din vil av denne grunn etterhvert synke, det er vel ikke noe mål.. =)
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 10. februar 2009 #18 Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes 1600 er mye jeg da dersom du skal gå ned i vekt. Du burde jo ha et underskudd på minst 500 kcal og de fleste damer er ikke aktive nok til å ha et inntak på over 2000 kcal om dagen uten å legge på seg litt. Jeg ville heller prøvd 1400-1500 Kcal. Du burde ikke gå under 1200 kcal for da går kroppen i sultemodus. Det beste er vel egentlig å få målt forbrenningen hos lege eller noe for å finne ut ditt energibehov. Da har du noe å gå utifra. De dagene du trener burde du spise mer. Dette er riv ruskende galt! HVor tar du slike påstander som at få kvinner er aktive nok til å ha et kaloriinntak på 200kcal?
Gjest alledeigodenyttårsforsettane Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 Ja , begynte på dette da og vekslet mellom 1400 og 2000 kcal i den uken som gikk . Hadde et behov på rundt 2100 . Har gått ned 1.4 kg :hyper: . Denne uka tenker jeg å ligge mellom 1600 og 2200 med et forbruk på ca 2400 per dag . Håper jeg går ned og at jeg ikke bare mister alle musklene
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #20 Skrevet 18. februar 2009 Jeg lå på 1400-1500 kcal da jeg slanket meg, og da gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Skrudde litt opp da jeg begynte å trene mye. Praktiserte ikke akkurat spisedager som en regel, men det hendte jo fort at jeg tilfeldigvis lå veldig lavt en dag og høyere en annen. Lest mange teorier om at dette er bra, å lure kroppen litt (zig zag diet tror jeg det blir kalt). Men det var nok det gode, gamle kalori-underskuddet som gjorde susen i det store og hele tenker jeg. Jeg tror 1600 kcal vil medføre vektnedgang, trodde det var ganske normalt å forbrenne 2000 kcal daglig om man er en normal kvinne med et normalt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå