Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Noen som er / har vært sammen med en gutt / mann med ADD? Jeg synes det er så vanskelig...vet ikke om problemene våre skyldes hans ADD eller om han bare er teit, for å si det rett ut... Han vet ikke så mye om ADD selv, men han vet at han har det.
Pjukset Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hvis han har diagnosen ADD og ikke vet noe om sykdommen, så bør han skaffe seg kunnskap om den. Han og pårørende må få informasjon og rådgivning, tilbud om tilrettelegging av forhold hjemme og på skole/arbeidsplass eller andre steder, behandling med legemidler og behandling av eventuelle tilleggslidelser. Han blir vel fulgt opp og får hjelp? Nei typen din er nok ikke "dum", men det er ofte slik det kan virke for utenforstående som ikke vet nok om sykdommen.
Nepa Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Enig med Pjukset, og vil legge til at det er jo gjerne derfor en diagnose kan være til hjelp, slik at en kan lære seg å tilrettelegge for et best mulig liv.
Rexina Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 ADD er vel bare konsentrasjonsproblemer, vel? Det er jo HD som er hyperaktiviteten i AD/HD.. Eller tar jeg helt feil?
trønderrock Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 ADD er vel bare konsentrasjonsproblemer, vel? Det er jo HD som er hyperaktiviteten i AD/HD.. Eller tar jeg helt feil? Det stemmer, men det er store likheter mellom disse siagnosene. Det er ikke så lett å finne stoff om ADD som AD/HD, men det finnes en del engelsk litteratur. ADD kan også ha mange likhetstrekk med asberger. www.bokstavbarna.no Prøv her. Her får du mange gode svar fra folk som lever sammen med andre med diagnosen, og fra folk som har diagnosen selv Lykke til!
Pjukset Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 ADD er vel bare konsentrasjonsproblemer, vel? Det er jo HD som er hyperaktiviteten i AD/HD.. Eller tar jeg helt feil? ADD er en type ADHD, men uten hyperaktivitet. ADD står for "Attention-Deficit Disorder", og gir oppmerksomhetsforstyrrelse, men ikke hyperaktivitet. De to skyldes den eksakt samme nevrologiske forstyrrelsen.
Gjest Quri Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Noen som er / har vært sammen med en gutt / mann med ADD? Jeg synes det er så vanskelig...vet ikke om problemene våre skyldes hans ADD eller om han bare er teit, for å si det rett ut... Han vet ikke så mye om ADD selv, men han vet at han har det. Det er egentlig helt umulig å svare deg på dette uten å vite hva slags problemer det dreier seg om, ikke trenger problemene ha noe som helst med diagnosen å gjøre heller. Som de andre her skriver burde dere lese mer om dette begge to. "Teit" er forøvrig ikke et av symptomene for ADD, så det kan se ut som om dette dreier seg om noe helt annet enn diagnosen.
Pjukset Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 "Teit" er forøvrig ikke et av symptomene for ADD, så det kan se ut som om dette dreier seg om noe helt annet enn diagnosen. Man kan lett oppfattes som "teit" når man har en oppmerksomhetsforstyrrelse.
Rexina Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Man kan lett oppfattes som "teit" når man har en oppmerksomhetsforstyrrelse. Det er ganske riktig! Hvis man har ADD hender det ofte at man ikke er så skoleflink og ikke er så god til å høre etter/huske hva som blir sagt osv og da kan man dette litt ut i samtaler eller forelesninger. Det er veldig frustrerende å ha det sånn i lengden og det er jo ikke noe man kan noe for. Det er jo også mange grader av ADD, AD/HD og asberger (og selvfølgelig andre tilstander), så greit å finne ut om han er en som blir for "slitsom" for deg eller om det ikke er et for stort problem. Men siden du spør og er så usikker, virker det på meg som om du ikke helt føler for å satse på han. Men prøv å se det litt fra hans sted også Prøv å ikke heng deg for mye opp i tilstanden, men se han som en person:) Det er det beste rådet jeg kan gi.
Gjest Quri Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 Man kan lett oppfattes som "teit" når man har en oppmerksomhetsforstyrrelse. Kommer helt an på hva man legger i ordet, derfor hadde det vært greit å vite litt mer om hva slags problemer hun sikter til. Finnes nok av uoppmerksomme menn uten diagnoser der ute! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå