Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 jJeg oppdaget nettopp at min ene kanin har et øye som renner. Pga egen sykdom er det nærmest umulig for meg å komme meg til veterinær de nærmeste dagene, men jeg har grei avstand til apotek. Derfor lurer jeg på om det finnes en øyesalve å få kjøpt uten resept? Evt om det er sannsynlig at veterinæren kan skrive ut resept til apoteket pr telefonkonsultasjon (de er stengt nå, jeg prøver å planlegge morgendagen bare)?
Gjest Caya Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Ring veterinær og hør, det koster ingenting Jeg anbefaler deg også å komme det til veterinær med en gang du kan dersom dette vedvarer, for rennende øyne kan være tegn på mer alvorlige ting som snue (vanskelig å bli kvitt) eller problemer med tannrøttene (veldig vondt for kaninen). Rennende øyne kan forresten også komme av støv, så hvis du har flis i buret til kaninen kan det lønne seg å bytte til pellets (som yesterdays news) og passe på å riste høyet godt.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 takk for svar da ringer jeg til dyrlegen i morgen, de pleier å være veldig hyggelige og hjelpsomme, så jeg håper det beste. Og takk for tipsene om hva det kan skyldes! Snue tviler jeg på pga ingen andre symptomer (men får følge med), og han har allerede pellets i buret, men høyet skal jeg dobbeltsjekke, da det er en annen "batch" enn tidligere. Han er tre år og har aldri vært plaget av rennende øyne, og hører til en rase og stamme som visstnok sjelden har tette tårekanaler o.l, så det er jo lurt å analysere litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå