Gå til innhold

Jeg skal bli grafiskdesigner eller macdesigner og må kjøpe ny PC som passer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Til neste år har jeg endelig funnet ut at jeg skal utdanne med innen noe som designing av logoer, hus, bilder, tekst på data. Jeg har nå hatt min PC i 2 år og trenger en ny da. Jeg har Acer nå og er veldig fornøyd med denne typen. Men vet ikke helt hvilken type jeg burde ha nå, men den må kunne:

Ha stor kapasitet til store programmer (som adobe photoshop)

Ikke være for tung

Bra skjerm, så jeg kan jobbe med bilder og stuff

Ha Web-Cam

Bra lyd

Kommer ikke på noen flere ting i farta. Noen forslag til hvilken bærbar PC jeg burde kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit at der er nokre "dataskuler" som tilbyr å leige ut data som du kan kjøpe ut etter fullført utdanning. Har du sjekka om skulen du skal begynne på har noko sånt?

Det brukar vere brukbare tilbod, verdt å vurdere. Men eg veit ikkje kor vanleg det er.

Skrevet

Du blir ikke macdesigner på en pc ihvertfall....

Skrevet

Hei. Jobber som grafisk designer i et reklamebyrå. Må bare si det at om du vurderer å begynne med design, og med tanke på det du sier du ønsker maskinen skal klare så er svaret soleklart

kjøp deg en Mac! Imac eller mac pro eller book.

Nå er mac en del dyrere enn pc, men du får absolutt det du betaler for. Er absolutt ikke noe spørsmål engang :)

Skrevet

Ville ikke anbefale å begynne studiet macdesign med en Acer nei, kan gå rimelig ille.

Som nevnt, gå for en mac. MacBooks er nå i alu og er vel verdt pengene, da de har tilsvarende lenger levetid enn en vanlig PC.

It's not expensive, it's an investment

Skrevet (endret)

Syns du burde sjekke med en evt skole du skal gå på om de har tilbud til elevene før du løper og kjøper. Skolene har mening om hva som er bra å skaffe seg og når du trenger det. Det går i mac uansett.

Endret av mmmSjokolade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...