Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har sett på disse kameraene på eBay. kan se ut som de ikke sendes til Norge. Stemmer det at ikke alle varer sendes til Norge? Om man bestiller flere varer, betaler man frakt for samlet pakke med det man har bestilt, eller sendes det hver for seg? Har null og niks erfaring fra eBay og har derfor mange dumme spørsmål... :forvirret: Håper noen kan veilede meg litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett i at den selgeren ikke sender til Norge. Selgerne står fritt til å velge hvor de vil sende varene sine.

Sjekket ebay i England i stedet og fant disse

Pris for 10 £18,99 + frakt £9,99 til Norge. Da er du under tollgrensen også. :)

Skrevet

Akkurat denne selgeren sender ikke til Norge.

På alle sider av item bilde står det ships to: Der pleier det enten å stå land, eller worldwide. Shipper den til worldwide så shipper den til Norge.

Shipping kan variere i pris og som oftest kan man finne andre selgere med billigere shipping. Som oftest er de i kina eller europa billigt med shipping til norge. Allt under 200kr. blir ikke tollert, men nu har eg vært utrolig heldig på alle bryllupstinga og ikke trengt å betale toll så langt! Kinesere er KJEMPEFLINKE med å skrive ned priser på utsiden av pakkene. Godt for deg og godt for de :)

p.s. finnes ingen dumme spørsmål når man ikke har gjort det før. Vi har alle vært der :)

Skrevet

På den annen side...jeg har god erfaring med at selgere som oppgir at de ikke sender ut av USA, dersom du sender en mail og spør pent, faktisk tar den ekstra jobben og sender likevel. Aberet med amerikanske selgere er dog ofte at de er helt urimelige på frakt, spesielt dersom de ikke har mye erfaring med forsendelser ut av landet. Godt tips er å sjekke vekten på det du skal kjøpe, og dobbeltsjekke med Posten sine sider for å se hva det ville kostet å sende tilsvarende andre veien. Da får du vanligvis en pekepinn på hva som er en ok fraktpris.

Skrevet
Sjekket ebay i England i stedet og fant disse

Pris for 10 £18,99 + frakt £9,99 til Norge. Da er du under tollgrensen også. :)

Tusen takk for at du søkte opp kameraene til meg. De var kjempe fine og går nok til innkjøp av disse. Tusen takk Kamilia :)

Skrevet
Akkurat denne selgeren sender ikke til Norge.

På alle sider av item bilde står det ships to: Der pleier det enten å stå land, eller worldwide. Shipper den til worldwide så shipper den til Norge.

Shipping kan variere i pris og som oftest kan man finne andre selgere med billigere shipping. Som oftest er de i kina eller europa billigt med shipping til norge. Allt under 200kr. blir ikke tollert, men nu har eg vært utrolig heldig på alle bryllupstinga og ikke trengt å betale toll så langt! Kinesere er KJEMPEFLINKE med å skrive ned priser på utsiden av pakkene. Godt for deg og godt for de :)

p.s. finnes ingen dumme spørsmål når man ikke har gjort det før. Vi har alle vært der :)

Tusen takk for mange gode råd icechick! Har som flere her inne blitt fullstendig bitt av basillen når det gjelder ebay. Kan jo ta helt av da der er så mye fint og ikke minst billig å finne der!!! Derfor greit å vite litt om fraktpriser osv, så jeg ikke får meg en kjempe overraskelse :wow:

Skrevet
Tusen takk for mange gode råd icechick! Har som flere her inne blitt fullstendig bitt av basillen når det gjelder ebay. Kan jo ta helt av da der er så mye fint og ikke minst billig å finne der!!! Derfor greit å vite litt om fraktpriser osv, så jeg ikke får meg en kjempe overraskelse :wow:

:fnise: ja dette har skjedd med meg oxo.... skikkelig ebay forkjølelse :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...