Gå til innhold

Første jobb..Ltr. 42, er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ca. 340.000 i året i min nye jobb som konsulent, er dette ok lønn for en nybegynner..?

Hilsen fersking!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mimmi_*
Skrevet
Får ca. 340.000 i året i min nye jobb som konsulent, er dette ok lønn for en nybegynner..?

Hilsen fersking!

Hvis dette er statlig stiling så er 42 ltr for nyutdannede med mastergrad, ltr39 for nye med bachelor. Såda ka du jo sammenligne litt med det.

Skrevet

Hvilket lønnstrinn kan man vente å få i en kontorstilling i staten, når man ikke har noe særlig utdannelse? Vil ti års relevant arbeidserfaring trekke opp? En stilling jeg har søkt på har et lønnsspenn på ca 40 000. Vil man havne nederst på den skalaen uten utdanning?

Skrevet

Trinn 42 er bra! Gå inn på google og søk på "lønnstabell i staten" så finner du oversikt over alle lønnstrinn.

Gjest Gjest_mimmi_*
Skrevet
Hvilket lønnstrinn kan man vente å få i en kontorstilling i staten, når man ikke har noe særlig utdannelse? Vil ti års relevant arbeidserfaring trekke opp? En stilling jeg har søkt på har et lønnsspenn på ca 40 000. Vil man havne nederst på den skalaen uten utdanning?

ansinitet vil også ha en innvirkning

Skrevet
ansinitet vil også ha en innvirkning

Finnes det noen bestemte regler for dette, eller blir det litt synsing fra sjefens side hvor mye feks 10 år skal trekke opp? Og hvordan er det når man har begynt, rykker man opp lønnstrinn hvis man blir der i mange år?

Gjest annen gjest
Skrevet
Finnes det noen bestemte regler for dette, eller blir det litt synsing fra sjefens side hvor mye feks 10 år skal trekke opp? Og hvordan er det når man har begynt, rykker man opp lønnstrinn hvis man blir der i mange år?

Det finnes lønnsgrupper og lønnsstiger, hos oss har vi lønnsgrupper 1-10 hvor den høyeste er for spesialkompetanse, spesialrådgivere. Så har vi vanlig kontoransatte i gruppe 3 og 4. Lønnsstigene i hver gruppe går fra 0 til 6 år, etter 6 år er vi på topp i stigen vår. Vi kan få ny jobb eller oppgaver som gjør at vi havner i en ny lønnsgruppe, ved fagbrev som har betydning for jobben så får vi to lønnstrinn ekstra.

Sjekk med overenskomsten på arbeidsplassen, der pleier både lønnsgrupper og lønnstrinn stå, samt en beskrivelse av kriterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...