Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har vært på ferie i Finnmark, og blitt informert at grensa mellom Norge og Russland går der elven Grense Jacobs Elv er på sitt dypeste. På russisk side av denne elven er det et ingenmannsland med vakttårn. På norsk side går det en smal vei... Jeg har også blitt informert at regelmesige målinger foretas for å beregne hvor elva er dypest. Spørsmålet blir da: Scenario 1: Jeg kaster masse stein på vår side av elva slik at det dypeste punktet blir noen centimeter lenger inn i Russland. Blir Norge virkelig større da? Scenario 2: Jeg dumper et lass med grus, så elven endrer trasè fullstendig. Blir Norge MYE større da? Og hva har politikerne tenkt å gjøre med dette? Jeg tipper en gravemaskin vil bli sendt ut for å fjerne grusen min. Men hvem skal sende ut den gravemaskinen, og hvem har myndighet til det? Og en ting til: Hva om jeg hopper over elva? Eller bader i den? Det var ingen norske grensevakter i sikte, men jeg er sikker på at russerne kunne se meg fra et vakttårn. Hva med tradisjonelle samer som ikke respekterer landegrensene? Hørte en historie om en kirke som ble oppført for at ikke samene skulle bryte loven. De hadde visstnok så pass respekt for Gud at de ikke ville bryte loven nær en kirke. Og til slutt. Jeg har hørt om en TV-journalist som stakk hodet over på russisk side av et gjerde for å se hva som stod på et skilt. Resten av kroppen stod trygt i Norge. Han fikk bot. Men var det norske eller russiske grensevakter som ga ham bot? Kan russerne gjøre noe som helst hvis han trekker hodet til seg og løper vestover? Kan de løpe etter? Sende en kule etter ham? Håper at noen kan svare :-)
sixx Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Og hva har politikerne tenkt å gjøre med dette? Kanskje anbefale deg å kontakte psykolog? :klø:
Pingting Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Kanskje anbefale deg å kontakte psykolog? :klø:
Gjest Miley Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 De russiske grensevaktene blir gærn når du nærmer deg, så slapp av, du kommer ikke til å vasse langt ut med grusen din før du er bøtelagt.
Gjest Methuselah Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg har vært på ferie i Finnmark, og blitt informert at grensa mellom Norge og Russland går der elven Grense Jacobs Elv er på sitt dypeste. På russisk side av denne elven er det et ingenmannsland med vakttårn. På norsk side går det en smal vei... Jeg har også blitt informert at regelmesige målinger foretas for å beregne hvor elva er dypest. Jaha Spørsmålet blir da: Scenario 1: Jeg kaster masse stein på vår side av elva slik at det dypeste punktet blir noen centimeter lenger inn i Russland. Blir Norge virkelig større da? Nei Norge blir ikke større Scenario 2: Jeg dumper et lass med grus, så elven endrer trasè fullstendig. Blir Norge MYE større da? Nei Norge blir ikke mye større da Og hva har politikerne tenkt å gjøre med dette? Jeg tipper en gravemaskin vil bli sendt ut for å fjerne grusen min. Men hvem skal sende ut den gravemaskinen, og hvem har myndighet til det? Om det er på Russisk side. De Russiske myndighetene eller de lokale Russiske myndighetene i Murmansk. Om det er på Norsk side så er det Norske myndigheter Og en ting til: Hva om jeg hopper over elva? Eller bader i den? Det var ingen norske grensevakter i sikte, men jeg er sikker på at russerne kunne se meg fra et vakttårn. Hva med tradisjonelle samer som ikke respekterer landegrensene? Hørte en historie om en kirke som ble oppført for at ikke samene skulle bryte loven. De hadde visstnok så pass respekt for Gud at de ikke ville bryte loven nær en kirke. Og til slutt. Jeg har hørt om en TV-journalist som stakk hodet over på russisk side av et gjerde for å se hva som stod på et skilt. Resten av kroppen stod trygt i Norge. Han fikk bot. Men var det norske eller russiske grensevakter som ga ham bot? Kan russerne gjøre noe som helst hvis han trekker hodet til seg og løper vestover? Kan de løpe etter? Sende en kule etter ham? Håper at noen kan svare :-) Om du krysser den Russiske grense. Ulovlig så kan den russerene gi deg bot. Uansett om det bare er hode jeg anbefaler deg å gå til en psykolog eller legge deg inn på en lukket avdeling Endret 9. februar 2009 av Methuselah
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 De russiske grensevaktene blir gærn når du nærmer deg, så slapp av, du kommer ikke til å vasse langt ut med grusen din før du er bøtelagt. Vet du hvorfor?
Kamikatze Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg vil bare få presisere at det er en teoretisk mulighet for at du kan slippe å få bot, hvis du krenker grensen. Hverken Russland eller Norge sender ut bøter post mortem. Og enkelte grensevakter kan være fullere enn andre, og noen mer triggerhappy i tillegg. Tror det er tryggere om du tar med deg grusen din til atlanterhavskysten, og heller begynner å utvide kongeriket den veien. Men da risikerer du at britene blir litt mutt. Men ikke sånn helt i førstningen...
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 ...og hvis du begynner å kjede deg der ute i havgapet kan du ta på deg oppgaven med å skaffe tilbake Jämtland og Härjedalen, en trillebør av gangen.
trønderrock Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 ...og hvis du begynner å kjede deg der ute i havgapet kan du ta på deg oppgaven med å skaffe tilbake Jämtland og Härjedalen, en trillebør av gangen. Ha ha haaa, ler så jeg rister. Dagens sakligste diskusjon! Som TS selv påpeker, russiske grensevakter ser deg. Det burde vært nok til å revurdere dette forsøket
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 ...og hvis du begynner å kjede deg der ute i havgapet kan du ta på deg oppgaven med å skaffe tilbake Jämtland og Härjedalen, en trillebør av gangen. Havgapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå