Gå til innhold

røykeslutt

Anbefalte innlegg

Gjest gjest Hilde
Skrevet

hei alle dere der ute,

jeg har godt på røyketyggis en uke nå, men så har jeg tenkt litt, å vil ha deres syns punkter på noe her,

når en slutter å røyke, så er det jo nikotinen en skal bli kvitt, men en gjør jo ikke det når en bruker like mye tyggis som det hadde vært røyk, jeg har jo da like mye lyst på røyk når jeg går på den tyggisen, å piller han jeg ikke få av legen, på grun av en hjerte feil jeg har,

er dere ikke enig med meg, at en tyggis er nesten det samme om en røyk??? da er det jo like greit å slutte med tyggisen å, for da får en jo å nikotin i seg,

tror dere at ikke det beste er å prøve uten tyggis også????

vær så snill å svar meg, der ute blir jo så fortvilet over detta,

om dere mener at tyggis med nikotin, er nesten det samme som en røyk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det beste er å trappe ned røykinga over flere måneder.

Nikotintyggegummi har jeg ingen erfaring med, men muligens den har en hensikt i en overgangsperiode for å bryte vanen med å røyke?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja da kan du like godt røyke, tyggisen er bare en falsk trygghet

Gjest Gjest_tittentei_*
Skrevet
hei alle dere der ute,

jeg har godt på røyketyggis en uke nå, men så har jeg tenkt litt, å vil ha deres syns punkter på noe her,

når en slutter å røyke, så er det jo nikotinen en skal bli kvitt, men en gjør jo ikke det når en bruker like mye tyggis som det hadde vært røyk, jeg har jo da like mye lyst på røyk når jeg går på den tyggisen, å piller han jeg ikke få av legen, på grun av en hjerte feil jeg har,

er dere ikke enig med meg, at en tyggis er nesten det samme om en røyk??? da er det jo like greit å slutte med tyggisen å, for da får en jo å nikotin i seg,

Tyggisen er jo bare å doppe den da, bare demper suget..

Kan jo likeså greit handle deg en pakke røk om dagen enn å bruk penger på en slik tyggis..

Om man vi slutte å røyke så må man bare være rett innstilt og kutte ned eller som mange faktisk gjør slutter på dagen..

Det som kan være skummelt er jo(har ei vennine som hadde røyket i over maaange år) at faktisk får slike hetetokter og blir svært så ukonsentrert, skjer vel med dem fleste som har røyket i flere år..

Skulle ønske bare jeg hadde klart å slutte, klarer å trappe ned, men går ikke mer enn det.. Har plutselig godt over til mild røyk og nå røyker jeg bare mer..

Dumt dette med den avhengigheten av røyk altså.

Skrevet

Les Endelig Ikkerøyker av Allen Carr. :)

Men for å svare på spørsmålet: Ja. Nikotintyggis blir egentlig bare seigpining, det er nikotinen du vil bli kvitt, og når du tygger får du nikotin, og da blir du ikke kvitt tanken på røyk.

Sånn. Les boka. :)

Skrevet

Nikotinsuger er jo bare en del av det å slutte. Selve vanen med å ta en røyk, kosen, sosiale settinger og andre situasjoner man forbinder med røyk er også med på å gjøre det vanskelig å slutte. Hvis nikotintyggis eller andre produkter hjelper folk med å slutte synes jeg det er helt topp. Så får man heller ta kampen mot nikotinsuget senere!

Gjest TittTitt
Skrevet
hei alle dere der ute,

Jeg snakket med en på apoteket ang det der. Man blir jo avhengi av nikotin tyggis. Jeg jobber med en som er avhengi av det, hun går og tygger hele tiden.. Det som er make med tyggis og røyk, er at det ineholder nikotin. Vis du vil ha det i kroppen din, så ville jeg mye mer tygget enn å røykt det ned i lungene.. Men om det er godt for tennene er en annen sak.. Når jeg sluttet og røyke så sluttet jeg på dagen. Har røykt i mange år! Røyke suget er psykisk og det går over etter et par minutter. Alt er bare psykisk! Du vil klare deg uten noen ting vis det er det du virkelig vil :jepp:

Skrevet
Les Endelig Ikkerøyker av Allen Carr. :)

Men for å svare på spørsmålet: Ja. Nikotintyggis blir egentlig bare seigpining, det er nikotinen du vil bli kvitt, og når du tygger får du nikotin, og da blir du ikke kvitt tanken på røyk.

Sånn. Les boka. :)

Mitt råd til deg ts er som Kirins: Les "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr. Det var denne som hjalp meg når jeg sluttet å røyke, og han anbefaler ikke nikotintyggegummi.

Lykke til, dette får du til!

Gjest gjest hans
Skrevet

Hei

helt enig jeg å, når du tygger nikotintyggis da er du jo ikke slutta å røyke enda, vil jeg si da,

ikke bruk dem i for mange dager, en uke kansje å trapp ned, som du ville trappe ned på røyken på,

hans

Gjest gjest Hilde
Skrevet

:)

heia alle. å takk for svar, er godt å sitte her å dele noen tanker å ord her å, jeg tror jeg er litt enig med han gjest hans,

så jeg begynner å trappe ned med nikotintyggis som det skulle vært en røyk, for er jo nikotin en vil bli kvitt er jo den en er avhengi av, så tygge nikotintyggis da, er jo en måte å lurer seg selv,

men ville dere hatt en pakke røyk, liggene hjeme?? heller ikke ha noe liggene i helle tatt??

jeg mener at vist en har en pakke sig liggene hjeme, da er en jo ikke riktig instilt enda? hva mener dere om det der ute,? :sukk:

Skrevet

Bare begynn å røyk igjen, når du er så vinglete, klarer du det aldri

Skrevet

Litt sent kanskje, men jeg svarer likevel.

Å ha en pakke røyk liggende kan virke begge veier tror jeg.

Død å pine hvor røykesugen man blir når man ikke har tilgang på røyk, men det blir desto lettere å ta seg en røyk da.

Jeg valgte å ikke ha tilgang til røyk når jeg sluttet (4 mnd siden), og jeg vet at hadde jeg hatt tilgang til røyk på kvelden, så hadde jeg nok tatt et par :eeeh: , så det var lettere uten dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...