Gå til innhold

Brudebutikker - anbefalinger og gode butikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inspirert av en tidligere tråd om brudebutikker og er nå nysgjerrig på brudebutikker dere er fornøyd med og som dere har opplevd god service hos!

Hvilke butikker vil dere anbefale?

Da jeg giftet meg i fjor ordnet vi alt av antrekk hos Brudespesialisten i Drammen. Vi var kjempefornøyd med servicen der og opplevde veldig hyggelig betjening. Utvalget var også bra! De kan anbefales på det varmeste!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg handlet brudekjole hos VITABELLA brudesalogn.

Kjempeflott service og masse flotte kjoler.

:D

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg anbefaler Diin i Oslo! Bitteliten butikk med ganske lite utvalg, men den damen kan sine saker, er hjelpsom, serviceinnstilt, vennlig og ja - i det hele tatt... De har også selskapstøy og div. tilbehør. Jeg lurte en stund på å kjøpe en kjole derfra (en Atelier V-kjole) men endte opp med en annen kjole, fra Christiane. Jeg anbefaler herved Christiane også, god service og trivelig betjening - men et lite minus for at det nesten alltid er fullt og lang ventetid.

Skrevet

Brudesalongen på Madla,Stavanger. :D

Skrevet

:o Hva skjedde med den forrige tråden om samme tema??

Det er mulig jeg var helt utslått etter x-antall timer med Ungkaren på TVNorge i går kveld :oops: men jeg skrev da vitterlig en lang kommentar til samme tråd som var hentet fra tidligere??

Skrevet
:o Hva skjedde med den forrige tråden om samme tema??

Det er mulig jeg var helt utslått etter x-antall timer med Ungkaren på TVNorge i går kveld :oops: men jeg skrev da vitterlig en lang kommentar til samme tråd som var hentet fra tidligere??

Den ble desverre slettet p.g.a. at den inneholdt negativ omtale av enkelte butikker. :(

Her er begrunnelsen for slettingen:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=39204

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med servicen jeg fikk på Unik Brudestudio i Oslo (på Egertorget). Kjempeproffe og hyggelige damer - og jeg var hele tiden trygg på at de hadde full kontroll. Kjolen kom i god tid, og de sydde den om akkurat slik jeg ønsket. De sydde også om stroppene på BHen jeg skulle ha under slik at den passet perfekt - de gjorde med andre ord "det lille ekstra".

Var også innom Christiane - og fikk veldig bra service (prøvde x antall kjoler og de tok seg veldig god tid!), selv om jeg ikke endte opp med å kjøpe kjole der.

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte min Pronovias kjole hos Kristins brudeatelier i Lillesand. Denne brudesalongen vil jeg anbefale på det varmeste! I jakten på drømmekjolen var jeg innom brudesalongene i Kristiansand, men ingen av dem kunne måle seg med Kristins Brudeatelier. Kristin er veldig dyktig, behagelig å være sammen med og svært serviceinnstilt. Hun har et godt utvalg av kjoler, bla Pronovias, St.Patrick og Maggie Sottero. Brudesalongen ligger i en gammel sveitservilla, og lokalet er kjempeflott. Her er en link til Kristins webside: www.kristindesign.no

Hilsen Po Pi

Skrevet

Jeg var hos Solgunn's Boutique i Lillestrøm. Utrolig hyggelige damer som jobber der og servicen var helt SUPER!!! Fikk til og med en liten oppmerksomhet til dagen vår :)

Mannen min var hos Festantrekk i Oslo og fikk ikke ikke fullt så bra service.... Han hentet smokingen dagen før og når han står en time før vielsen og kler på seg, så mangler ALLE knappene foran på skjorte og vest, (det var vist noen spes. knapper, fikk ikke helt med meg hvordan de var..) Når han ringte ned, så sa ekspeditrisen at hun desverre ikke kunne hjelpe han, for hun var nemlig på vei hjem.... Etter litt *tilt* og *klikk* fra min kjære, endte det med at knappene ble sendt i drosje (som HAN måtte betale)

Det må nå sies at han ihvertfall fikk tilbake utlegget for drosjen, men ikke noe mer enn det.....

Forloveren hans var på Brudekjolen i Oslo og leide sitt antrekk og skrøyt fælt av servicen han fikk der.

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste Kristins på Lillestrøm.

Fantastisk service, jeg fikk prøve alt jeg ville og hadde en hyggelig Helene til disposisjon hele tiden.

Fraråder Brudeloftet på Metro, damen er sur og grinete,

og lite lysten på å yte god service.

Skrevet
Den ble desverre slettet p.g.a. at den inneholdt negativ omtale av enkelte butikker

Det er ikke riktig at den ble slettet fordi den inneholdt negativ omtale av butikker.

Den ble slettet fordi det var en ett år gammel tråd som ble hentet frem igjen - altså inneholdt det ett år gammel negativ omtale av butikker. Butikkene kan ha endret mye på ett år, både av service, kjoler og personale.

Skrevet

Det er ikke riktig at den ble slettet fordi den inneholdt negativ omtale av butikker.

Den ble slettet fordi det var en ett år gammel tråd som ble hentet frem igjen - altså inneholdt det ett år gammel negativ omtale av butikker. Butikkene kan ha endret mye på ett år, både av service, kjoler og personale.

Okei... Men nå konsentrerer vi oss om det positive ved butikkene og glemmer all den negative kritikken. :D

Skrevet

Jeg vil anbefale Solgunns Boutique på Lillestrøm. Damene yter 100% service. Vi har leid både til meg og mannen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler Diin og Unik i Oslo - fantastisk service! Christiane har alltid lang ventetid og selv om de har mange vakre kjoler synes jeg de virker pengegriske - og hun som driver det virker ganske spesiell.............men, men...........det er jo bare min mening det da.....! Smaken er som baken.

Skrevet

Jeg kan anbefale Østfold brudesenter, jeg fikk en kjempeservice! :D Eieren var ei kjempesprudlende og koselig dame, og det var en fryd å prøve kjoler der! :) Butikken ligger i Fredrikstad, Gamlebyen!

Gjest La guapa
Skrevet

:P

Tessem Søm og Design på Leutenhaven i Trondheim!!!!

De er alltid så smilende og hyggelige når jeg snakker med dem.

De tar seg ALLTID tid til en prat om jeg stikker innom uten timeavtale også!

Serviceinstilling til 1000!

La Guapa.

Vi gifter oss den 16.August!!! :lol:

Skrevet

Brudekjolen på Egertorvet i Oslo. KJempebra service. Jeg har hele tiden forholdt meg til innehaveren. Jeg kom dit og så lettere forvirret ut, og ga en ganske omtrentelig forklaring på hva slags kjole jeg var ute etter (med referanse til et politisk kjendisbryllup i USA i 1996!). Hun fant nøyaktig hva jeg ville ha på første forsøk. Kjolen passet perfekt både i snitt men også til min personlighet. Og den må ha vært en av de rimeligste i hele butikken! Nå er den levert til tilpassing og rens (inkludert i prisen). Jeg var så fornøyd at jeg sendte både brudgommen og hans forlover dit for å leie sjaketter.

Skrevet
:P  

Tessem Søm og Design på Leutenhaven i Trondheim!!!!

De er alltid så smilende og hyggelige når jeg snakker med dem.

De tar seg ALLTID tid til en prat om jeg stikker innom uten timeavtale også!

Serviceinstilling til 1000!

La Guapa.

Vi gifter oss den 16.August!!! :lol:

KJEMPEENIG!!

Der har jeg min kjole fra også :D

K.

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en liten brudebutikk gjennom en bekjent som annbefalte den. Hun hadde kjøpt kjole der og var så fornøyd! brudebutikk De har førtst og fremst nettbutikk, men har et showrom med prøving av noen av kjolene. Det som jeg synes var supert der, var at man fikk prøve kjolene i fred og ro, ikke noe stress med folk rundt som kikket og stressede ansatte. Hun hadde som drev det hade innredet en etasje i huset sitt, der hun hadde laget showrom. Så vi fikk litt ekstra service og fikk komme å prøve en søndag, da jeg jobber lørdager og hverdager, og har liten tid ellers til det. Hadde også med meg barn og det var ikke noe problem.

Hun har akkurat tatt inn nye kjoler fra en dansk designer, Lucca scandinavian design og de var kjempe lekkre!

her er kjolen jeg valgte: min drømmekjoleDne hadde mange fne detaljer med påsydde Swarovski stener og perler, har ikke sett en sånn før, og jeg har vært mange steder og prøvd før jeg endelig fant MIN kjole:)

De er også ganske rimelige i pris også synes jeg, da det er ordenlige designer kjoler, merke lappen hang på og det var ikke noe kopi kjoler. Har ikke funnet lignende kjoler til under 10 00 i andre brudesalonger. Hun solgte også rimeligere kjoler, som ikke var spessielle merker, men som også var nydelige!! Men jeg falt helt for den fra Lucca!

Hyggelig personale som hjalp meg å finne riktig kjole også, på tross av at jeg hadde med en sliten baby som var utålmodig!

Anonym poster: 6cbd693f607d1c90f9041043d45ee15f

Skrevet

Endte opp med brudekjole kjøpt på nettet, men var kjempefornøyd på Brudehuset i Bergen, både da jeg prøvde selv og var med som forlover. Jeg var også ganske fornøyd på Belle Amie, men der erfarte jeg at det var mer personavhengig siden jeg var med en veninne og var da ikke like fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...