Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 10. februar 2009 #21 Skrevet 10. februar 2009 Forklaring? Enkelte må visst ha inn ting med tskje. Det er jo innlysende at folk med barn har mer og tape. Hvis det skulle skje noe vil det sitte et foreldreløst barn igjen i motsetning til barnløse som ikke har familie. Vil DU ha hatt et slikt ansvar på DINE skuldre, kanskje? Nei, her får barnløse ta sin del av samfunnsansvaret. Jeg vil iallefall glatt overse en slik innkalling. Ja, jeg må tydeligvis ha inn ting med t-skje, for jeg forstår virkelig ikke hvorfor du mener du er for god til tjeneste i Sivilforsvaret bare fordi du har barn. Jeg tipper du roper veldig høyt de gangene du skal oppnå ting som er til fordel for deg selv, men når det er snakk om å yte litt selv er det bom stopp. Eller hva? Og hva i heiteste mener du med at barnløse ikke har familie? Var du fraværende i biologitimene på skolen? (For øvrig er det sånne som deg som gir småbarnsmødre et dårlig rykte)
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #22 Skrevet 10. februar 2009 Forklaring? Enkelte må visst ha inn ting med tskje. Det er jo innlysende at folk med barn har mer og tape. Hvis det skulle skje noe vil det sitte et foreldreløst barn igjen i motsetning til barnløse som ikke har familie. Vil DU ha hatt et slikt ansvar på DINE skuldre, kanskje? Nei, her får barnløse ta sin del av samfunnsansvaret. Jeg vil iallefall glatt overse en slik innkalling. Så din mening er at livet til et menneske med barn er mer verdt en livet til et menneske uten barn, for en fantastisk innstilling! Det betyr at hvis du har to barn, og om tredve år har kun en av dem gitt deg barnebarn, så er den personen mer verdt enn barnet ditt som inne har fått barn. nyyydelig. Du er jo ikke riktig klok, kanskje best at du ikke skal jobbe med mennesker med den holdningen. Husk at barn har to foreldre, så om den ene forelderen dør er de ikke foreldreløse, det er tross alt en igjen. Og forresten så har det ikke skjedd dødsulykker i siviforsvarets tre ukers øvelser, det går for det meste i førstehjelpsopplæring, kart og kompass og hvordan håndtere en brannslange. med andre ord ikke verre enn det du gjør i heimen hver dag, ingen som løper rundt med AG3 i en røyklagt myr og skyter løs på hverandre. Håper du blir innkalt, ikke møter opp og blir idømt fengselstraff, det vil vel barna dine være stolt av! (Og det er ikke et samfunnsansvar å føde barn, det er selvvalgt til oppfylling ev eget behov)
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #23 Skrevet 10. februar 2009 For et par brannmenn og politifolk er ikke nok i store krisesituasjoner. Sivilforsvaret skal ikke bistå ved små låvebranner, men store katastrofer som krever mange folk. Selvsagt, men det kunne likevel vært satt bort til frivillige profesjonelle. Betaler man godt nok har man nok folk å velge i, slik det gjøres i mange andre land.
Gjest Gjest_Reidar_* Skrevet 10. februar 2009 #24 Skrevet 10. februar 2009 Forklaring? Enkelte må visst ha inn ting med tskje. Det er jo innlysende at folk med barn har mer og tape. Hvis det skulle skje noe vil det sitte et foreldreløst barn igjen i motsetning til barnløse som ikke har familie. Vil DU ha hatt et slikt ansvar på DINE skuldre, kanskje? Nei, her får barnløse ta sin del av samfunnsansvaret. Jeg vil iallefall glatt overse en slik innkalling. ja for det er det lureste du kan gjøre..... bare sjekk her... Gjorde ikke sin plikt – 8 000 kroner i bot [ 25.01.2008 ] En mann fra Øst-Finnmark er dømt til å betale 8 000 kroner i bot for ikke å ha møtt opp til sivilforsvarsøvelse. Retten reagerer sterkt på uteblivelse fra tjeneste i Sivilforsvaret, skriver Finnmark Dagblad. Etter en helhetsvurdering, hvor det også er sett hen til siktedes livssituasjon og økonomi, er straffen fastsatt til en bot på 8 000 kroner, subsidiært 14 dagers fengsel. Siktedes personlige forhold på tidspunktet for innkallingen er tillagt vekt, heter det i straffeutmålingen.
Kriz Skrevet 11. februar 2009 #25 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Æsj, det har dumpet en stor konvolutt med innkalling til kurs i sivilforsvaret i postkassa mi! Er det flere som har fått ein slik innkallelse? Hei, hvorfor sier du æsj, du vet jo ikke hva kurset går ut på? Men jeg forstår deg for slik tenkte jeg også. 3 uker på Jæren var ikke akkurat det jeg ønsket. Men det var ikke så gale. Vi fikk god mat (proffe kokker), avslappende holdning mht oppstilling og marsj. flinke kursholdere (særlig Svend og Jonny) og nyttig ledererfring. Det var kjedelig på kveldstid da vi hadde fri, men vi hadde det ganske soialt. Nå er det kommet trimrom og internett så litt mer å gjøre på. Jeg var heldig som fikk full betaling fra jobben. Men hadde jeg ikke fått det kunne jeg tatt kurset om sommeren og tjent par tusen ekstra. Det er heller ikke dumt å ha på CVn. Man blir innkaldt til øvlese kun 2 dager i året! Kan bli innkalt til skarp innsats, men det er skjelden. Skulle ønske det var jenter på kurset da jeg var der. De glemmer nok ikke, de har alle i registeret, men kaller inn senere. Ved ikke møtt opp eller sendt søknad om fritak får man bøter, flere purringer gir anmeldelse og fengsel. Jeg orker ikke å kaste meg inn i debatten om barn/ikke barn. Men det som er samfunnsansvar er å stille til tjeneste når man blir innkalt. Hvis landet skulle havne i en stor katastrofe, hvem skal da ta seg av elle skaddede? Jo flere som kan hjerte pg lunge redning og annen livreddende metode jo flere vil bli hjulpet. Endret 11. februar 2009 av Kristian78
Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 13. februar 2009 #26 Skrevet 13. februar 2009 Grunnen til at jeg ikke vil på dette kurset har ingen ting med det som skjer på kurset å gjøre for det ser jeg ikke noe negativt med.Er av den oppfatningen at jeg ikke må være negativ før jeg har prøvd det. Men jeg sliter en del med det å sove borte og ikke ha noe privatliv(for man sover tydeligvis 4 stk på samme rom)Jeg har alltid hatt problemer med å sove og ser ikke fram til å sove på rom med 3 ukjente og på et nytt sted. I tilegg har jeg ganske ny jobb og føler litt på det å dra fra jobben i tre uker ,for det kan skje mye på denne tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå