Frk Johansen Skrevet 9. februar 2009 #1 Del Skrevet 9. februar 2009 Vi skal være to-tre netter i New York til sommeren med barna våre i alderen 7-11. Er det noen som har et normalt familiehotell å anbefale? Rundt 1000 kroner pr natt regner jeg med at jeg må ut med men håper å få alle sammen på ett rom. Vi har satt opp Frihetsgudinnen som vi skal ha med oss, likeså Central Park, bortsett fra det har vi ikke kommet så langt i planleggingen. Hva bør vi få med oss som barna kan ha glede av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Annie* Skrevet 2. mai 2009 #2 Del Skrevet 2. mai 2009 Vi skal være to-tre netter i New York til sommeren med barna våre i alderen 7-11. Er det noen som har et normalt familiehotell å anbefale? Rundt 1000 kroner pr natt regner jeg med at jeg må ut med men håper å få alle sammen på ett rom. Vi har satt opp Frihetsgudinnen som vi skal ha med oss, likeså Central Park, bortsett fra det har vi ikke kommet så langt i planleggingen. Hva bør vi få med oss som barna kan ha glede av? Misunner dere som skal til New York! Det er utrolig mange tilbud for barna i New York, og med såpass store unger kommer dere helt sikkert til å ha det helt fantastisk! Central Park er et must, parken har også en egen dyrehage. Se andre tips her. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 3. mai 2009 #3 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei Jeg var i NYC i juli for noen år siden og her er et reisebrev som kanskje kan gi noe nyttig info: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm . Andre ting som kan være kjekt for barna (avhengig av kjønn) er Intrepid Sea-Air-Space Museum, American museum of Natural history, Top of the rock, lekebutikken FAO Schwartz etc. Vi var også i NYC i desember for 1 1/2 siden (se http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm ) og da valgte vi å bo i Long Island City ettersom det var mye billigere en å bo på Manhattan. Men Long Island City er rett over East river så det å komme seg rundt var kjempe enkelt :-) Lykke til med planleggingen...ta kontakt hvis du har noen spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 3. mai 2009 #4 Del Skrevet 3. mai 2009 Toys'R Us på Times Square i 3 etasjer. Selve butikken/utvalget var litt skuffende, men det er en karusell der, en diger dinosaur som "brøler", og da vi var der var Spiderman der så barna kunne få ta bilde sammen med ham. Så det er helt sikkert stas for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #5 Del Skrevet 3. mai 2009 Det er absolutt ikke alle barn som liker Spiderman o.l. Ta med barna til kunsten: Museum og kunst for barn: http://www.ny.com/kids/ Spisesteder for barn: http://nymag.com/family/kids/ Annet: http://www.canada.com/travel/love+York+chi...7500/story.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejoty Skrevet 3. mai 2009 #6 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) 1000 kr pr natt hørtes lite ut... Men det kan jo dukke opp tilbud. Anbefaler deg å lese på tripadvisor.com på de hotellene dere vurderer. Det er et hav av hoteller i New York. Før dere setter i gang å lete etter hotell burde dere sirkle dere inn et område dere ønsker å bo. Gard referer til Long Island, men når jeg var i NY i fjor vurderte jeg også å bo der, men ved nærmere undersøkelse var det snakk om kroner og ører å spare og da bor jeg heller på Manhatten og har enklere tilgang på hotellet. Med unger som kanskje ikke er like tålmodige når det gjelder å komme tilbake til hotellet som to voksne som reiser alene kan jeg ikke tenke meg at Long Island er noe for dere. New York er en fantastisk by, men det er mye gåing og du blir sliten i beina. Med to tre netter kan dere ikke ha for store forventinger med hva dere skal få gjort. Ser dere nevner Central Park og det er jeg helt enig i at dere bør få med dere. Men Central Park er stort og dere bør lese dere fram til hva i Central Park som er best for dere. Som noen har nevnt er det en Zoo der som har helt kurante dyr som isbjørn, sjøløver, aper, rød panda, pingviner m.m. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde giddet Frihetsgudinnen, men hver sin smak. For min del holdt det å ta en sightseeingbåt forbi og ta de bildene jeg ville ha Ellers støtter jeg Top of the Rock. Mye mer effektivt enn Empire State Builiding med tanke på kø, og like fin utsikt etter min mening. Og dere bør ta en tur innom Times Square og da er Toys'rus rett ved Personlig liker jeg å ta meg en tur i Chinatown. Kanskje det er noe for dere også? Små butikker som selger dilldall (f.eks. fargefulle vesker hvis du har døtre), god mat (hvis dere like nudler etc.), butikker med levende fisk/krabber osv. er kanskje morsomt for barna å få med seg (men ja det kan lukte). I tillegg er dette stedet for deilig fotmassasje for trøtte ben for mor eller far Har du sønner er det det mange sportsbutikker i hele New York City med mange varer som er mye rimeligere enn hva du får i norge. Er de spesielt interessert i noen sporter så finnes det gjerne egne butikker, som f.eks. NBA og NHL. Mitt viktigste råd er nok å ikke planlegge ihjel turen. Med bare noen dager til rådighet må dere prioritere hva dere vil få med dere, i tillegg bør dere sette av tid til å bare være i New York. Shopping stjeler en del tid det også Endret 3. mai 2009 av ejoty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #7 Del Skrevet 3. mai 2009 Budsjettet deres er ikke realistisk. Du må ihvertfall opp i det dobbelte. Vet heller ikke om jeg ville dratt med meg en 7åring til NY midt på sommeren. Vent til høsten, og spar litt mer penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå