Gå til innhold

fjerne stearin fra duk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sølte store mengder stearin på duken og trenger nå noen kjerring råd for å få det vekk! Jeg puttet den i fryseren, men dette hjalp ikke. Det virker heelt umulig å få det vekk, og jeg er redd jeg har ødlagt duken/:

Skrevet (endret)

veldig enkelt... Du legger noen lag tørkerull over flekken og stryker forsiktig over med et strykejern på svak varme, jenta prosessen frem til flekken er borte..

Endret av Zarabi
Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg pleier også å gjøre som Zarabi beskriver, men får ikke stearinflekker helt vekk med det. Når sterinflekkene er smeltet til fettflekker, gnir jeg disse inn med Zalo, og vasker så duken i maskin på vanlig måte (med det vaskepulveret jeg ellers bruker).

Skrevet

Jeg tar vekk den stearinen jeg får vekk ved hjelp av fingrene. Så tar jeg på det flekkfjerningsmiddelet jeg måtte ha for hånden og lar det virke noen minutter. Etterpå er det rett inn i vaskemaskinen på 60 grader med Blenda vaskepulver. Har aldri opplevd å ikke få vekk stearinflekker.

Men vaskes dukene på 40, så er det for lav tempratur til at det går vekk.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg vasker på 40 grader med metoden jeg beskriver, det fungerer fint og flekkene forsvinner.

Skrevet
Jeg vasker på 40 grader med metoden jeg beskriver, det fungerer fint og flekkene forsvinner.

Men hva har det med den måten jeg gjør det på at du vasker på 40 grader? :klø:

Skrevet

Ta et kaffefilter og legg det over flekken, stryk så over med strykehjernet, funker hver gang :)

Skrevet

takk for fantastiske råd! La tørkerull over og strøk til det smelter..Det ble jammen meg vekke;)Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...